• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106274 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۶/۱۲ - 11:56
رسانه‌های اسراییلی: سفر محرمانه خاخام اعظم روسیه به ایران

رسانه‌های اسراییلی: سفر محرمانه خاخام اعظم روسیه به ایران

بنا بر مدعای رسانه های اسراییلی این سفر با تاکید و اصرار پوتین و در قالب سفر هیات دیپلماتیک روسیه به ایران، انجام شده است.

رسانه‌های اسراییلی مدعی شدند خاخام ارشد روسیه 6 ماه پیش در سفری محرمانه یک روزه به ایران آمده است.

به گزارش آفتاب صبح، عصرایران به نقل از هاآرتص نوشت، روزنامه راستگرای اسراییلی" یدیوت آحرنوت" و نیز وب سایت خبری اسراییلی" آروتس شوا" با انتشار گزارش‌هایی مدعی سفر محرمانه 6 ماه پیش " برل لازار" راوین اعظم (خاخام اعظم) یهودیان روسیه به ایران شده است.

بر اساس این گزارش، این مقام مذهبی یهودیان روسیه که روابط بسیار نزدیکی به ولادیمیر پوتین دارد در قالب سفر یک هیات دومای دولتی روسیه از ایران دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش دولت ایران مخالف حضور این مقام مذهبی یهودی در هیات دیپلماتیک روسیه و سفر او به ایران بوده اما تاکید پوتین بر ضرورت حضور خاخام "برل لازار" سبب شده تا او بتواند در قالب هیات دیپلماتیک روسی،سفری یک روزه به ایران داشته باشد.

این سفر در تاریخ 9 آوریل سال جاری میلادی انجام شده و در جریان آن این مقام مذهبی یهودیان روسیه با برخی از رهبران جامعه یهودیان ایران دیدار کرده و از کنیسه مرکزی یهودی‌ها در تهران و نیز یک مدرسه یهودی‌ها در پایتخت ایران، بازدید کرده است.

رسانه‌های اسراییلی: سفر محرمانه خاخام اعظم روسیه به ایران

 

با وجودی که رسانه‌های اسراییلی از ماموریت ویژه هیات دیپلماتیک روسیه در ایران اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، اما رسانه اسراییلی "آروتس شوا" که برای نخستین بار خبر انجام این سفر را منتشر کرده مدعی شده این سفر 24 ساعته ممکن است به تلاش‌های دولت نتانیاهو برای محدود کردن حضور نظامی ایران در سوریه، ارتباط  داشته باشد.

خاخام لازار روابط بسیار نزدیک و دوستانه‌ای با پوتین دارد و همزمان یکی از منتقدان و مخالفان جدی حکومت کمونیستی شوروی سابق بوده است. او سال گذشته همزمان با یکصدمین سالگرد پیروزی انقلاب کمونیستی در روسیه خواستار دفن پیکر لنین و برداشتن جسد مومیایی او از کنار دیوار کاخ کرملین شده بود.

ارسال دیدگاه شما