• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106349 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۷/۸ - 13:27
 تصویب FATF فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و اروپا
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

تصویب FATF فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و اروپا

اروپا و سایر کشورهایی که برای توسعه روابط با ایران علاقه مندی نشان می‌دهند می تواند در قبال تصویب این سند محکم‌تر شود یعنی دست آنها نیز برای چانه زنی و مخالفت با آمریکا پرترمی شود.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سرانجام FATFگفت: FATF یک سازوکار اقتصادی پولی و مالی بین المللی است، الحاق ایران به این ساختار می تواند بهانه را از دشمنان و مخالفین ما بگیرد و در عین حال می‌تواند فرصت‌های برای توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف بوجود بیاورد.

به گزارش آفتاب صبح، نماینده بابل در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: اروپا و سایر کشورهایی که برای توسعه روابط با ایران علاقه مندی نشان می‌دهند  می تواند در قبال تصویب این سند محکم‌تر شود یعنی دست آنها نیز برای چانه زنی و مخالفت با آمریکا پرترمی شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:  با تصویب  FATF آنها می توانند در مخالفت با آمریکا و سیاست‌هایش علیه ایران این مسئله را بیان کنند که ایران کشور متعهدی به اصول و مقررات حقوقی و بین المللی است و علی رغم اینکه آمریکا از برجام خارج شد اما ایران در برجام ماند و رسما مقامات جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با دنیا همواره اعلام آمادگی کردند و به عنوان نمونه اسناد چهارگانه را تصویب کرد.

نجفی بیان کرد: تصویب این اسناد چهارگانه نشان می دهد که ایران موافق همکاری است ولی امریکایی ها نمی خواهند و ازاین جهت موضع اروپا در دفاع از مواضع و ادامه همکاری با ایران می تواند تقویت شود .

وی تاکید کرد:به نظر می رسد به جز CFT  که در حال نوبت بررسی در صحن است سه لایحه دیگر مشکلی ندارد و ما خوش بین هستیم که هر چهار لایحه به تصویب مجلس برسد .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مورد اینکه آیا بعد از تصویب این لوایح در مجلس آیا نیاز به بررسی در شورای عالی امنیت ملی نیز هست گفت:هر مطلب و نظری دررابطه با این لوایح است باید قبل از پروسه ارائه، بررسی و تصویب این لوایح  در مجلس باشد ،البته ماحق شرط های نیز مشخص کرده ایم که قرار شد این حق شرطها دسته بندی شود و با ادبیات دیپلماتیک و حقوق بین المللی ویرایش شود .

ارسال دیدگاه شما