• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106368 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۷/۱۴ - 12:26
ولیعهد سعودی: هر بشکه نفت ایران را با 2 بشکه جبران می‌کنیم

ولیعهد سعودی: هر بشکه نفت ایران را با 2 بشکه جبران می‌کنیم

بن سلمان:عربستان سعودی هم‌اکنون حدود 10.7 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند و در صورت نیاز بازار ، می‌تواند تا 1.3 میلیون بشکه دیگر نیز به این رقم اضافه کند.

"محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ ضمن دفاع از سیاست نفتی کشورش در قبال فشارهای دولت ترامپ مبنی بر افزایش تولید نفت اعضای اوپک، گفت عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک توانایی جبران کسری نفت ایران در بازار جهانی را دارد و می‌تواند به ازای هر 1 بشکه نفت ایران که از بازار جهانی خارج می‌شود، 2 بشکه نفت جایگزین کند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از عصرایران، بن سلمان که چهارشنبه با بلومبرگ مصاحبه کرده و این مصاحبه جمعه از این رسانه منتشر شده است، به سخنان اخیر ترامپ درباره وابستگی دولت سعودی به آمریکا هم واکنش نشان داده است.

او گفت: ما با پول خود تسلیحات می‌خریم ولی در برابر امنیت‌مان هیچ پولی پرداخت نخواهیم کرد.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات تحقیر آمیز ترامپ درباره پادشاه عربستان نیز گفت: خب، می دانید، باید پذیرفت که دوستان چیزهای خوب و بدی می گویند. نمی‌توان دوستانی داشت که صددرصد چیزهای خوبی درباره شما بگویند؛ حتی در خانواده خودتان. سوءتفاهم هایی وجود خواهد داشت. این مساله را در همین مقوله بگنجانیم."

او در ادامه ضمن اینکه به شدت از سیاست‌های اوباما انتقاد می‌کرد، افزود: عاشق کار کردن با ترامپ هستم.

"بن‌سلمان" از سیاست نفتی کشورش در قبال تحریم‌های ایران نیز دفاع کرد و گفت:" اگر اشتباه نکنم، ایران صادرات خود را 700 هزار بشکه در روز کاهش داده است و عربستان سعودی و کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک، روزانه 1.5 میلیون بشکه تولید می‌کنند. بنابراین ما توانایی این را داریم که به ازای هر بشکه حذف شده ایران از بازار جهانی، 2 بشکه جایگزین کنیم و به همین دلیل ما کارمان را بیشتر کردیم."

او افزود،عربستان سعودی هم‌اکنون حدود 10.7  میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و  در صورت نیاز بازار، می‌تواند تا 1.3 میلیون بشکه دیگر نیز به این رقم اضافه کند.

با وجود ادعای مقامات سعودی مبنی بر تولید 12 میلیون بشکه‌ای روزانه نفت، بسیاری از کارشناسان نسبت به تداوم ظرفیت پایدار و تثبیت شده سعودی‌ها برای تولید این مقدار نفت، تردیدهای جدی ابراز کرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما