• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116472 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۸/۲۲ - 13:43
اجازه همسر برای کوه‌نوردی زنان متاهل خراسان رضوی الزامی شد!

اجازه همسر برای کوه‌نوردی زنان متاهل خراسان رضوی الزامی شد!

به باشگاه های کوهنوردی ابلاغ شده است برای صیانت از بنیان و اساس خانواده ها، اجازه همسر برای شرکت خانم های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم های مجرد و نوجوانان تا سن 20 سال الزامی است.

هیات کوه‌نوردی خراسان‌رضوی در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های استان اعلام کرد که اجازه همسر زنان متاهل و اجازه ولی زنان مجرد و زیر 20 سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی الزامی است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایرنا، این بخشنامه 13 آبان امسال به باشگاه های کوهنوردی ابلاغ شده است و در آن آمده است: «گسترش روزافزون فعالیت های به اصلاح ورزشی با عناوین تورهای طبیعت گردی، کوه پیمایی و ... به صورت مختلط که با برنامه های هدفمند یا کسب درآمد نامشروع نسبت به ترویج بی بند و باری اخلاقی، کشف حجاب بانوان و رواج بی حیایی و بی قیدی و ... صورت می گیرد، منجر به ارتباطات غیراخلاقی و نامشروع مردان و زنان گردیده و فرهنگ و ریشه اصیل ایران، اسلامی و بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است.»

در بند دوم این بخشنامه اعلام شده: «در جهت رعایت ماده 1105 قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده ها، اجازه همسر برای شرکت خانم های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم های مجرد و نوجوانان تا سن 20 سال الزامی است.»

ارسال دیدگاه شما