• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116585 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - 12:54
نماینده مجلس: صادرات ۹۹۲۶  گوسفند از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس

نماینده مجلس: صادرات ۹۹۲۶ گوسفند از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس

طی ۹ ماه گذشته ۹۹۲۶ راس گوسفند به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد، چند نفری هم دام را به نرخ ارزان از دامداران خریداری می‌کنند و به دیگر کشورها صادر می کنند و درآمد ارزی سنگینی برای خود دست و پا می‌کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: قیمت گوشت صد در صد افزایش یافته دام زنده صادر می‌شود و گوشت وارداتی ارزان قیمت به نرخ گزاف به مردم فروخته می‌شود.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس با اشاره به قیمت گوشت طی یک سال گذشته خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: آقای رییس‌جمهور طی یک سال گذشته قیمت گوشت صد در صد افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس متذکر شد: پیرو این مسئله وزیر صمت خردادماه سال جاری صادرات گوشت قرمز را به دلیل لزوم تنظیم بازار متوقف می‌کند اما با پیگیری کمیسیون توسعه صادارت اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت صادرات گوشت گوسفند بار دیگر آزاد می‌شود.

وی در ادامه ادعا کرد: به طوری که طی ۹ ماه گذشته ۹۹۲۶ راس گوسفند به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد، چند نفری هم دام را به نرخ ارزان از دامداران خریداری می‌کنند و به دیگر کشورها صادر می کنند و درآمد ارزی سنگینی برای خود دست و پا می‌کنند.

وی پرسید: آیا در وضعیتی که سرمایه مردم به یک سوم کاهش یافته و بدترین فشارهای اقتصادی و معیشتی بر کارمندان، کارگران و فرهنگیان مظلوم روا داشته شده است، رها کردن اختیار کالاهای اساسی کار درستی است؟

نوروزی ادامه داد: عده‌ای دیگر نیز گوشت ارزان قیمت از کشورهای شمالی وارد و به قیمت‌های گزاف در بازار داخلی می‌فروشند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در تذکری به وزیر دادگستری، پرسید: چرا دیوان عدالت اداری به قوانینی می‌پردازد که به حال ایثارگران و فرزندان آنان مضر است؛ از جمله ابطال بخشنامه ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان و تحت تاثیر قرار گرفتن ۵۰ هزار فرزند جانباز در وسط سال تحصیلی.

به گفته سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، برای احتساب فوق‌العاده ویژه در بازنشستگان ایثارگران و تبدیل وضعیت آنان هیچ اقدامی از سوی مسؤولان انجام نشده است.

ارسال دیدگاه شما