• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • اِثَّلاثا ٧ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 16 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116740 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۲/۱۰ - 13:34
سپرده‌هاي مشتريان فاقد کد شهاب در بانک‌ها مسدود مي‌شود
بر اساس بخشنامه بانک مرکزي؛

سپرده‌هاي مشتريان فاقد کد شهاب در بانک‌ها مسدود مي‌شود

بر اساس بخشنامه بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري، ارائه خدمات بانکي به سپرده‌گذاران منوط به دريافت کد شهاب است؛ از اين‌رو سپرده‌هايي که نقص اطلاعات هويتي دارند و فاقد کد شهاب هستند، مسدود (غير قابل برداشت) خواهند شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در راستاي ساماندهي سپرده‌هاي بانکي، تکميل اطلاعات مشتريان، افزايش شفافيت تراکنش‌ها و مبارزه با پولشويي طي بخشنامه‌اي به بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري فعال کشور اعلام کرد: "ارائه تمام خدمات بانکي به سپرده‌گذاران منوط به دريافت شناسه هويت الکترونيکي بانکي (شهاب) خواهد بود و بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري ملزم به تکميل اطلاعات هويتي و دريافت کد شهاب براي مشتريان هستند. بر اين اساس سپرده‌هاي مشترياني که به دليل نقص در اطلاعات هويتي، کد شهاب براي آن‌ها در شبکه بانکي صادر نشده است با محدوديت‌هايي مواجه خواهند شد".
لازم به ذکر است اخذ اطلاعات و تکميل و دريافت شناسه "شهاب" توسط بانک‌ها انجام مي‌شود و چنانچه مشتريان قبلا در بانک‌ها احراز هويت شده‌ و در زمان افتتاح سپرده، اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگي، نام پدر، کد ملي، آدرس و کد پستي خود را به درستي در فرم‌هاي مرتبط درج کرده‌اند، نيازي به مراجعه حضوري ندارند.
همچنين آن دسته از مشتريان بانک اقتصادنوين که شماره همراه خود را به بانک ارائه کرده و پيامک‌هاي بانک را دريافت مي‌کنند، در صورت وجود نقص اطلاعات هويتي در پرونده آن‌ها، مراتب از طريق پيامک به اطلاع‌شان خواهد رسيد.
گفتني است کد "شهاب" شناسه‌اي است که براي هر يک از مشتريان نظام بانکي تعريف شده و به صورت يکتا مشتري را در همه بانک‌ها شناسايي مي‌کند. اين شناسه براي هر شخص منحصر به‌فرد است و در تمام بانک‌ها به‌صورت يکسان تعريف مي‌شود. شناسه "شهاب" بعد از احراز هويت و حصول اطمينان از آن، به افراد اختصاص داده مي‌شود و براساس بخشنامه بانک مرکزي، از ابتداي ارديبهشت ماه فقدان شناسه "شهاب" براي اشخاص به منزله عدم احراز هويت بوده و محدوديت‌هاي مشخصي مانند منع در نقل‌ و ‌انتقال وجه براي سپرده‌هاي اشخاص حقيقي در نظر گرفته شده است.
    
        
 

 

ارسال دیدگاه شما