• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116833 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۳/۲۰ - 13:55
وزیر خارجه آلمان در تهران: تلاش می‌کنیم اما نمی‌توانیم معجزه کنیم

وزیر خارجه آلمان در تهران: تلاش می‌کنیم اما نمی‌توانیم معجزه کنیم

خروج آمریکا از برجام موجب شد تا منافع اقتصادی پیش بینی شده ایران محقق نشود .

وزیر خارجه آلمان گفت: برای انجام تعهدات برجامی‌مان تلاش می‌کنیم، اما نمی‌توانیم معجزه کنیم.

به گزارش آفتاب صبح به نقل از ایسنا هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف، گفت: در منطقه خاورمیانه شرایط حساس و جدی است و افزایش تنش و خارج شدن آن از کنترل به نفع هیچ کس نیست .

وی افزود : امروز صحبت‌های فشرده‌ای در مورد برجام داشتیم . تلاش می‌کنیم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم البته معجزه هم نمی‌توانیم بکنیم.

وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوالی در مورد روابط آلمان با اسرائیل گفت: این مسئولیتی است که ما به گردن داریم . دوستی نزدیکی بین آلمان و اسرائیل وجود دارد و حق موجودیت جزو اصول آلمان است و این موضوع قابل بحث نیست و اکنون هم که در تهران حضور داریم این تغییری در روابط ما نیست.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: آلمان همچنان از برجام حمایت می کند و اعتقاد داریم رسیدن به این توافق کار صحیح و درستی بود و آن را به رسمیت می‌شناسیم که ایران خواهان دریافت حقوق خود در چارچوب برجام است تا بتواند از منافع آن استفاده کند.

این دیپلمات آلمانی اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام موجب شد تا منافع اقتصادی پیش بینی شده ایران محقق نشود . ما تلاش می کنیم تا امکان تجارت و رشد اقتصادی را برای ایران فراهم کنیم.

هایکو ماس افزود: در این زمینه اینستکس راه اندازی شده که از طریق آن سعی می‌کنیم تبادلات مالی امکان پذیر باشد و شرکت ‌های اروپایی بتوانند فعالیت کنند و ایران هم بتواند از منافع برجام استفاده کند.

ارسال دیدگاه شما