• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116919 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۴/۳۰ - 12:16
شاهد رشد ۴ برابری در ظرفیت سرویس‌های خانگی مخابرات با تبدیل ADSL به VDSL خواهیم بود
آذری جهرمی در نشست خبری الکامپ مطرح کرد:

شاهد رشد ۴ برابری در ظرفیت سرویس‌های خانگی مخابرات با تبدیل ADSL به VDSL خواهیم بود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ 2019 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاستگذاری جدید ما برای توسعه شبکه پهن‌باند ثابت اینترنت این است که از امروز شرکت مخابرات ایران، سرویس VDSL که اینترنت مشترکان را تا 40 مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد، ارائه دهد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران: محمدجواد آذری‌جهرمی درنشست خبری بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت : سیاست ما حرکت به سمت شبکه ثابت بدون مس است و این استراتژی‌ای بود که ما از شرکت‌ها خواستیم آن را پیگیری کنند و به دلیل نوسانات ارزی و همچنین مشکلاتی که در دو سال اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری وجود داشت، توسعه شبکه ثابت پیشرفت چندانی نداشت.

وزیر ارتباطات افزود: توسعه پهن باند موبایل در ایران بر اساس گزارشات بین‌المللی موجود بسیار خوب بود. سنگاپور نمره اول سرعت اینترنت در دنیا را دارد اما پهن باند موبایل در ایران اگر سرعتش بیش از سنگاپور نباشد، قطعاً کمتر نیست؛ آن چیزی که ما را نسبت به سنگاپور عقب انداخته مربوط به شبکه ثابت است.

وی افزود: در سنگاپور سرعت اینترنت در منازل به ۱۰ گیگ یا حداقل به ۱ گیگ رسیده و استفاده از شبکه موبایل آن گونه که در کشور ما فراگیر است در آنجا مطرح نیست.

آذری جهرمی ادامه داد: بنابراین ما تصمیم گرفتیم این عقب ماندگی در شبکه ثابت را جبران کنیم؛ تقریباً از دو ماه پیش این موضوع را پیگیری کردیم و شرکت مخابرات ایران برنامه‌ای در این خصوص ارائه داد؛ در حال حاضر شرکت مخابرات ایران بیش از ۴ میلیون مشترک ADSL دارد که از امروز این شرکت سرویسی تحت عنوان سُرینو ارائه می‌کند .

آذری جهرمی در خصوص این سرویس افزود: بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته سرویس سرینو می‌تواند به طور متوسط سرعت اینترنت خانگی را تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد؛ این در حالی است که در حال حاضر ۳۰ درصد خطوط مسی ما به دلیل فاصله زیاد از مراکز بالای ۲ مگابیت بر ثانیه کار انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۶ درصد مشترکان کشور می‌توانند بین ۸ تا ۱۶ مگ دریافت کنند و سایر مشترکان هم بین ۴ مگ تا ۸ مگ هستند و مفهوم آن این است که ما یک رشد ۴ برابری در ظرفیت سرویس‌های خانگی مخابرات ایران را تجربه می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر در سراسر کشور با ظرفیت ۲ میلیون پورت آماده واگذاری هستند که این دستاورد بزرگی هست.

 

ارسال دیدگاه شما