• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 127061 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۹/۱۲ - 13:57
طراحی سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو حفاری MH با قابلیت مستقل سازی از واحد HPU

طراحی سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو حفاری MH با قابلیت مستقل سازی از واحد HPU

یکی از کارشناسان مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو (گردانده فوقانی) MH با قابلیت مستقل سازی از واحد یونیت هیدرولیک (HPU) شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران عبدالله ارزانی کارشناس تعمیرات مکانیک تاپ درایو در این باره توضیح داد: سیستم پیشین شامل پمپ، هیدروموتور  و شیر برقی بوده که از واحد HPU فرمان می گرفت و در مدار بودن همیشگی آن در زمان عملیات حفاری منجر به خرابی و وقفه های طولانی می گردید.

این جوان مبتکر که پیش از این نیز چند اختراع به ثبت رسانده است، گفت: این سیستم  قابلیت آن را دارد که بدون نیاز به فعال بودنHPU  عملیات روانکاری گیربکس را با راندمانی بالاتر صورت دهد.

ارزانی افزود: در این سیستم استفاده از توان گیربکس و طراحی متعلقات مکانیکی پمپ هیدرولیکی راه اندازی شد که بتواند بوسیله توان گیربکس سیال روغن را به بلبرینگ ها و چرخ دنده ها رسانده و سیستم را روانکاری کند.

کارشناس تعمیرات مکانیک تاپ درایو مدیریت نت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مهمترین مزیت این سیستم، مستقل سازی فرآیند روانکاری گیربکس از واحد HPU است به طوری که در زمان حفاری این بخش در حالت آماده بکار باشد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های سیستم می توان به صرفه جویی در هزینه خرید، کاهش زمان تعمیرات، افزایش راندمان کار، آسان سازی و تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

ارزانی گفت: جدا سازی سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو از واحد یونیت هیدرولیک باعث افزایش عمر پمپ پیستونی  و کاهش هزینه تعمیرات می گردد.

این کارشناس افزود: این امر باعث افزایش عمر الکتروموتور و  پمپ پیستونی شده که  تعویض آن بر روی دکل حفاری با توجه به واقع شدن در ارتفاع وقت گیر و بسیار خطرناک می باشد.

طراح سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو حفاری MH با قابلیت مستقل سازی از واحد HPU یادآور شد: این سیستم تاکنون روی دستگاه های حفاری 28 و به تازگی روی دکل 59 فتح با موفقیت 100 درصد به کارگیری شده است.

 

ارسال دیدگاه شما