• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
  • اِلأَربِعا ٨ شوال ١٤٤٥
  • Wednesday 17 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 127555 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۹/۸/۲۳ - 22:32
 آب های سطحی ناشی از بارندگی در شهرك سازمانی قائم در كمترین زمان ممكن جمع آوری شد
رئیس تعمیرات ساختمان شرکت ملی حفاری ایران:

آب های سطحی ناشی از بارندگی در شهرك سازمانی قائم در كمترین زمان ممكن جمع آوری شد

با تمهیدات بکارگرفته شده و آمادگی های قبلی، آب های سطحی ناشی از بارندگی شدید چهارشنبه شب در اهواز، در شهرک سازمانی قائم در کمترین زمان ممکن جمع آوری و به کانال شهری هدایت شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران امین محمدی افزود: این سرعت عمل در نتیجه مرمت زیر ساخت ها و اقدامات پیش زمینه موثر فنی واحد تعمیرات ساختمان مدیریت خدمات شرکت حاصل گردید.

وی اظهار کرد: به دنبال بارندگی های اواخر سال گذشته و مشکلات ایجاد شده برای ساکنان این شهرک و همچنین مشکل  شبکه فاضلاب به سبب نواقص متعدد در سیستم پمپاژ، خطوط انتقال و موانع زیرساختی که سال ها اصلاح نشده بود، طرح بازسازی شبکه فاضلاب و تفکیک کانال دفع آب های سطحی شهرک در دستور کار مدیریت خدمات شرکت قرار گرفت.

محمدی گفت: با تاکید مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران مبنی بر  حل مشکل دفع اب های سطحی شهرک و پیگیری های مستمر مدیر خدمات شرکت در ابتدا نسبت به  تامین  یک  دستگاه پمپ ۱۲ اینچ  و  تعمیر ۶ دستگاه پمپ های ۸، ۴ و ۲ اینچ ، ایجاد کانال و لوله گذاری اقدام و شبکه فاضلاب مرمت و به شبکه شهری متصل شد و همزمان خط لوله انتقال آب های سطحی، ایجاد آب راه های مناسب و کاربست پمپ ها مبادرت و زمینه انتقال آب های سطحی به تلمبه خانه و جریان دادن ان  به رودخانه امکان پذیر گردید.

رئیس تعمیرات ساختمان شرکت ملی حفاری ایران افزود: معضل اصلی شهرک قائم پایین بودن سطح زمین آن نسبت به محیط پیرامونی به میزان بیش از یک متر است که موجب می شود با هر بارندگی آب های سطحی مناطق و خیابان های اطراف به سمت این شهرک سرازیر شود و برای رفع تبعات آن می بایست زیرساخت های فنی و شبکه انتقال متناسب با حجم  روان اب ها پیش بینی و تدارک دیده شود که با تلاش و پشتکار کارکنان این بخش اقدامات لازم به عمل آمد.

وی اظهار کرد: در جریان بارندگی چهارشنبه شب حجم بالایی  آب های سطحی روانه شهرک  شد که جمع آوری این روان آب ها در گذشته دست کم یک هفته به طول می انجامید اما به توجه به آمادگی و بستر سازی مناسب بالافاصله با روشن کردن پمپ های برقی با ظرفیت های مختلف و چیدمان فنی مناسب، آب ها در مدت دو ساعت مکش و به کانال شهری متصل به رودخانه هدایت شد.

محمدی گفت:  کارشناسان اداره تعمیرات تلاش دارند تا با تقویت امکانات فنی و تجهیزات مرتبط، اگر نارسایی احتمالی نیز وجود داشته باشد با توجه به آغاز فصل بارندگی ها در خصوص رفع به موقع  آن  اقدام نمایند.

 

ارسال دیدگاه شما