• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 127570 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۹/۹/۴ - 14:55
برندسازی روستاها یک طرح نو، مبتکرانه، دانش بنیان و توسعه‌نگر

برندسازی روستاها یک طرح نو، مبتکرانه، دانش بنیان و توسعه‌نگر

برند سازی روستا ها یک طرح نو، مبتکرانه، دانش بنیان و توسعه‌نگر می باشد که قرار است در یک فرایند مشارکت جویانه ملی بین جامعه روستایی کشور و سامانه هوشمند کسب و کار تحت عنوان (بیزیکت) به اجرا درآید.

برندسازی روستا ها یک طرح نو، مبتکرانه، دانش بنیان و توسعه‌نگر می باشد که قرار است در یک فرایند  مشارکت جویانه ملی بین جامعه روستایی کشور و سامانه هوشمند کسب و کار تحت عنوان (بیزیکت) به اجرا درآید.

به گزارش آفتاب صبح، جباری مدیر توسعه بازار بیزیکت و جانشین مدیرعامل این شرکت، اهداف اصلی این طرح را توسعه کسب و کار روستایی، ارزش آفرینی کالا و خدمات روستائیان، جهش تولید در روستا، توانمندسازی و هم افزایی کارآفرینان روستایی و تقویت مبانی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

وی با بیان ارزش و اهمیت این طرح افزود جامعه بزرگ روستایی با حدود 60 هزار روستا در سطح کشور با منابع ، استعداد و ظرفیت های بی نظیر تولید و کسب و کار اساس و کلید توسعه کشور به شمار می رود. توسعه روستایی ارتباط تنگاتنگی با توسعه شهری دارد. مهاجرت، حاشیه نشینی و بسیاری از آسیب های اجتماعی در کلان شهرها ریشه در عدم زیر ساختهای مناسب اشتغال در روستا هاست . بنابراین در این طرح به دنبال ایجاد فرصت های جدید کسب و کار و بهبود فضای تولید و اشتغال در روستا می باشیم.

وی در ادامه افزود طرح برند سازی روستا ها ، یک طرح تحول آفرین در راستای توسعه پیشرفت جامعه روستای است که واقع بینانه ، زود بازده و کاربردی بوده و مطابق نیاز و ضرورتهای موجود توسط جمی از متخصصین و نخبگان طراحی و حاصل چندین سال مطالعه و تلاش  علمی آنان بوده که به امید پروردگار و حمایت دستگاههای ذیربط نتایج آن ملموس و اثربخش خواهد بود.

 مدیر توسعه بازار بیزیکت طی فراخوانی اعلام کرد که همه روستائیان پرتلاش و علاقمندان به روستا در شهرهای کشور می توانند با ورود به اپلیکیشن بیزیکت و انتخاب گزینه برندسازی روستا پیشنهاد خود را برای برند روستای مورد نظر به ثبت برسانند. حتی امکان بارگذاری عکس و فیلم  از ظرفیتهای روستای مورد نظر کاربران نیز وجود دارد.مثل روستای انار ، روستای سیب ، روستای ابریشم ، روستای مبل ، عسل و... علاوه بر آنکه نام پیشنهاد دهنده برای هر روستا برای همیشه ثبت و یادگار می ماند ، سهمی بزرگ در رشد و آبادانی آن روستا داشته و از جوائز نفیس و ارزشمند بیزیکت نیز که به قید قرعه اهدا میگردد ، بهرمند خواهید شد.
بیزیکت به صورت رایگان برای روستا در این سامانه اپ اختصاصی ایجاد میکند که ظرفیت کالا و خدمات روستائیان برای همیشه و برای همه در سطح ملی و در فضای اینترنتی و واقعی قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود.


البته با توجه به چند زبانه بودن این سامانه در آینده ای نزدیک تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات در روستاها به دهکده جهانی وصل خواهند شد . این سامانه تولیدکننده روستایی را به مصرف کننده به صورت مستقیم وصل میکند و امکان هرگونه داد و ستد درآن وجود دارد.
جباری در ادامه به متنوع بودن خدمات این طرح اشاره کرد و افزود در کنار امکان معرفی و مبادله کالا و خدمات در این سامانه امکانات ارتباطی ، آموزشی و هوشمند گستره ای وجود دارد که قطعا برای همه کاربردی ، نو و جذاب خواهد بود. بی شک نقش دهیاران و شورا ها ی اسلامی روستا ها در بهره گیری از چنین امکانات جدید و دانش بنیانی نقش مهم و اساسی می باشد که انتظار می ورد به دلیل دغدغه ی همه که برای رشد و شکوفایی روستاهای خود دارند در اجرای این طرح مشارکتی فعال و اثربخش داشته باشند.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
سلام بسیار عالی هست مشروط بر این که هویت روستاها حفظ بشود وطرح بصورت هدفمند و هوشمندانه طراحی شود .که این مهم اتفاق بیفتاد تحول اقتصادی بزرگی انجام میشود

ارسال دیدگاه شما