• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 235 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۲۶ - 11:40
نامه سرگشاده ۱۴۵ تن از مدیران و رهبران شرکت‌های تکنولوژیک علیه ترامپ

نامه سرگشاده ۱۴۵ تن از مدیران و رهبران شرکت‌های تکنولوژیک علیه ترامپ

شمار بسیاری از رهبران تکنولوژیک و چهرهای برجسته سیلیکون والی در یک نامه سرگشاده که روز گذشته منتشر شده است اقدام به انتقاد شدید از سیاست‌ها و نحوه گفتار و عمل دونالد ترامپ و وی را برای ایالات متحده و ابتکار و خلاقیت در این کشور یک فاجعه خطاب کرده‌اند.

شمار بسیاری از رهبران تکنولوژیک و چهرهای برجسته سیلیکون والی در یک نامه سرگشاده که روز گذشته منتشر شده است اقدام به انتقاد شدید از سیاست‌ها و نحوه گفتار و عمل دونالد ترامپ و وی را برای ایالات متحده و ابتکار و خلاقیت در این کشور یک فاجعه خطاب کرده‌اند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از تابناک، این نامه که روز گذشته برای نخستین بار در نشریه Medium منتشر شد، فهرستی بلند بالا از شخصیت‌های سیلیکون والی را در بر دارد و در آن چهره‌های بسیار برجسته‌ای از جمله «استیو وازنیاک» بنیانگذار اپل، «او ویلیامز» بنیانگذار توییتر، تعدادی از مدیران ارشد در شرکت‌های فیسبوک و اینستاگرام و همچنین چندین تن از سرمایه گذاران بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی دیده می‌شوند.

نامه سرگشاده 145 تن از مدیران و رهبران شرکت های تکنولوژیک علیه دونالد ترامپ
این نامه به ویژه موضوعاتی مانند تصمیم قطعی دونالد ترامپ برای کاندیداتوری حزب جمهوری خواه برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایالات متحده را مد نظر قرار داده و بسیاری از باور‌ها و اعتقاد ترامپ از جمله «قضاوت کم مایه وی از تکنولوژی و نادیده گرفتن کار آن، دیدگاه و نگرش در رابطه با زنان، مهاجرین و افراد رنگین پوست» را به شدت زیر سؤال برده و از آن‌ها انتقاد کرده است.

این شخصیت‌ها دیدگاه و باورهای دونالد ترامپ را متضاد و متناقض با جریان آزاد ایده‌ها، سیالیت نیروی کار و همکاری خلاقانه با دنیای خارج از ایالات متحده دانسته و برخی موضوعات اظهار شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر کشیدن دیوار میان مکزیک و آمریکا را شاهدی بر باورهای ‌نژاد پرستانه و به دور از واقع بینی او می‌دانند.

در بخشی از این نامه آمده است؛

ما به کشوری باور داریم که همه افراد را در بر می‌گیرد و خلاقیت، فرصت و زمینه بازیگری را به سادگی فراهم می‌کند. دونالد ترامپ اما این شرایط را فراهم نخواهد کرد. رفتار و نگرش وی مبتنی بر خشونت، سرسختی و دشمنی، وحشت از ایده‌ها و افراد جدید و یک باور اساسی به این است که آمریکا اکنون ضعیف و در حال سقوط است. ما در یک سال گذشته به سخنان ترامپ گوش کرده‌ایم و آنچه نتیجه گرفته‌ایم این است: ترامپ برای حوزه ابتکار و اختراع یک مصیبت و فاجعه خواهد بود. نگرش وی در تضاد با جریان آزاد ایده‌ها، سیالیت نیروی کار و همکاری خلاقانه با دنیای خارج از ایالات متحده است.

این نامه همچنین در بخش‌های دیگر خود، موضوع نگرش های دونالد ترامپ در مورد زنان و همچنین، بی‌اعتمادی وی به رسانه‌ها، و به ویژه سخنان وی در مورد تعطیل کردن بخشی از اینترنت را مثال‌هایی از دیدگاه‌های افراطی و به دور از آینده نگری و واقع بینی وی در حوزه تکنولوژی و ابتکارات می‌داند.

گفتنی است، این برای اولین بار نیست که دونالد ترامپ و شرکت‌های تکنولوژیک در برابر هم صف آرایی می‌کنند. اولین بار و جدی زمانی که ترامپ در جریان کمپین‌های انتخاباتی خود برای کاندیداتوری حزب جمهوری خواهد اظهار کرد که اپل را مجبور به تعطیل کردن کارخانه‌های خارج از ایالات متحده خواهد کرد، موضوع تقابل شرکت‌های تکنولوژی و ترامپ پیش آمد.

اما آن گونه که مشخص است این تقابل به این زودی‌ها قرار نیست از میان برود و گویا اکنون سرمایه گذاران و چهره‌های مطرح سیلیکون والی دسته جمعی سعی در مهار مانورهای انتخاباتی ترامپ دارند.

ارسال دیدگاه شما