• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 50899 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۶ - 15:57
کل فایل صوتی ظریف را منتشر کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

کل فایل صوتی ظریف را منتشر کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

بهتر است هیات رییسه از هر دو طیف اصلاح طلب و اصول‌گرای مجلس تعدادی نماینده را مشخص کنند تا فایل صوتی آن جلسه را بشنوند و بعد از شنیدن گزارشی را تهیه و به رییس مجلس ارائه کنند. بعد از این گزارش مشخص می‌شود در این میان چه کسی راست می‌گوید.

داستان از جایی شروع شد که کریمی قدوسی از معدود نمایندگان دلواپس بازمانده مجلس نهم در پارلمان دهم، جملاتی را به نقل از ظریف در اختیار رسانه‌ها قرار داد که بر اساس آن وزیر خارجه دولت یازدهم در جلسه کمیسیون امنیت ملی اعتراف کرده در ماجرای برجام اشتباه کرده است. 

 
سخنان نقل شده با واکنش وزارت خارجه روبرو شد و دستگاه دیپلماسی آن را تکذیب کرد. بعد از تکذیب وزارت خارجه مشخص شد ظریف در آن جلسه اعلام کرده بود که سخنان او محرمانه است و مختص همین جلسه و نه رسانه‌ها. 
 
بعد از این تکذیب کریمی قدوسی اعلام کرد که فایل صوتی این سخنان را منتشر خواهد کرد. خبرنگاران منتظر انتشار فایل صوتی سخنان محرمانه ظریف توسط نماینده مردم مشهد بودند که دیدند کریمی قدوسی سخنان ظریف را مکتوب کرده است و آن را در اختیار چند رسانه همسو قرار داده است. 
 
کریمی قدوسی در روایت اول خود اعلام کرده بود که ظریف گفته بود" من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم / به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم" .
 
این در حالی است که با بررسی متن پیاده شده از سوی این نماینده  می‌توان مشاهده کرد که ظریف در هیچ کجا نگفته است که درباره برجام اشتباه کرده‌ام.  
 
فایل صوتی ظریف را منتشر کنید تا تا سیه روی شود هر که در او غش باشداز آن سو علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس اعلام کرد که سخنان ظریف در آن جلسه محرمانه به یک موضوع خاص بر می‌گردد نه کلیت برجام. مصطفی کواکبیان و بهروز نعمتی نیز اعلام کردند صحبت‌های ظریف در مورد برجام نبوده است. 
 
کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «اعتماد» نیز گفته است: «متن پیاده شده آقای کریمی قدوسی با اظهارات آن روز آقای ظریف هم‌خوانی ندارد. صحبت‌های آقای ظریف مقدمه و موخره‌ای داشت که ایشان آن‌ها را نیاورده و به علاوه تقدم مطالب هم برهم خورده است. ایشان سخنان آقای ظریف را گزینشی آورده‌اند و به همین دلیل کاملا غیرقابل استناد است. این متن بخشی از صحبت‌های آقای ظریف است. نکته مهم این است که آقای ظریف آن روز به هیچ وجه درباره برجام صحبت نمی‌کرد بلکه درباره انتخاب‌های مختلفی که می‌توانست داشته باشد صحبت کرد. اصلا و ابدا درباره برجام نبود.» 
 
این تناقض گویی‌ها باعث ایجاد سوال در ذهن مردم شده است که واقعا در جلسه کمیسیون امنیت ملی چه اتفاقی افتاده است؟ در این میان چه کسی راست می‌گوید؟ آیا ظریف اعتراف کرده؟ آیا کریمی قدوسی سخنان وزیر خارجه را تحریف کرده است؟ 
 
در این میان به نظر می‌رسد هیات رییسه مجلس به عنوان مسئول اداره قوه مقننه باید هرچه سریع‌تر به این مسئله حاشیه‌ای آنهم در میانه بررسی بودجه پایان دهد. به نظر می‌رسد راه کار پایان دادن این مسئله نیز ساده است.
 
 بهتر است هیات رییسه از هر دو طیف اصلاح طلب و اصول‌گرای مجلس تعدادی نماینده را مشخص کنند تا کل فایل صوتی آن جلسه را بشنوند و بعد از شنیدن، گزارشی را تهیه و به رییس مجلس ارائه کنند. بعد از این گزارش مشخص می‌شود در این میان چه کسی راست می‌گوید. به قول حضرت حافظ: 
 
خوش بود گر محک تجربه آید به میان         تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

ارسال دیدگاه شما