• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 50946 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - 16:39
مشتریان هوشمند بانک سرمایه اجازه نمی‌دهند، شایعه‌ای در کار بانک ایجاد اخلال کند
مدیرعامل بانک سرمایه در نشست خبری:

مشتریان هوشمند بانک سرمایه اجازه نمی‌دهند، شایعه‌ای در کار بانک ایجاد اخلال کند

ما همواره در صدد هستیم تا با ارائه عملکرد و شفاف‌سازی فعالیت‌ها و اقدامات بانک سرمایه مسیری را طی کنیم تا با فراهم‌کردن زمینه قضاوت‌های صحیح و اصولی در کنار رسانه‌ها در خدمت حفظ منافع و سرمایه سهامداران و مشتریان هوشمند و آگاه بانک سرمایه باشیم.

نشست مدیرعامل و مدیران ارشد بانک سرمایه با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در روز ۱۵ اسفندماه با حضور گسترده و مسئولانه اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش آفتاب صبح، بنابر اعلام بانک سرمایه، در این نشست محمدرضا خانی عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک سرمایه، علیرضا زارعی معاون مالی مدیرعامل و عضو هیات‌عامل، مریم شیخی سرپرست اداره حقوقی و امور قراردادها، قباد بهادری‌نژاد معاون بانکی مدیرعامل و عضو هیات‌عامل و علی‌رضا علی‌محمدی رییس اداره پیگیری و وصول مطالبات بانک حضور داشتند و به سئوالات و مطالبی که از سوی خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های جمعی مطرح شد، پاسخ دادند.

رسانه‌ها زبان گویا و پل ارتباطی بین مردم و سازمان‌ها هستند

در این نشست  محمدرضا خانی عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک سرمایه با تاکید بر این نکته که اعتقاد داریم رسانه‌های جمعی، خبرنگاران و  نمایندگان رسانه‌های جمعی، زبان شفاف و گویای سازمان‌ها و پل ارتباطی قابل اتکای بین هر سازمان و نهاد و مشتریان آن هستند، گفت: ما عمیقا به این معنا که رسانه‌ها به عنوان ناظری امین و صادق بهترین رابط بین سازمان‌ها، نهادها و مراکز اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دیگر سازمان‌ها هستند باور داریم و به همین جهت احساس می‌کنیم که قضاوت رسانه‌های حرفه‌ای و آگاه و دلسوز نسبت به منافع ملت و سازمان‌ها، محکی بزرگ و سازنده برای هر سازمان و نهادی است.

خانی افزود: ما همواره در صدد هستیم تا با ارائه عملکرد و شفاف‌سازی فعالیت‌ها و اقدامات بانک سرمایه مسیری را طی کنیم تا با فراهم‌کردن زمینه قضاوت‌های صحیح و اصولی در کنار رسانه‌ها در خدمت حفظ منافع و سرمایه سهامداران و مشتریان هوشمند و آگاه بانک سرمایه باشیم.

مدیرعامل بانک سرمایه در پاسخ به سوالی در مورد شایعات اخیر در مورد بانک سرمایه که عمدتا در فضای مجازی پخش و دست به دست شده است، نیز گفت: بدهکاران و کسانی که با شیوه‌های مختلف تسهیلاتی را از بانک سرمایه گرفته‌اند و با گستاخی حاضر به برگرداندن سرمایه و پول سهامداران و مشتریان و مردم نیستند، بدون برنامه روز ۱۵ اسفند را برای فضاسازی و گسترش پخش شایعات خود در نظر نگرفته‌اند، چون این روز آخرین مهلتی است که به بدهکاران، بخصوص بدهکاران کلان بانک سرمایه که ۲۱۱ نفر هستند داده شده است تا با مراجعه به مراکز قضایی و قانونی تکلیف خود را با این موضوع و بازگرداندن پول های بانک روشن کنند.

وی اعلام کرد: از روزی که مبارزه با بدهکاران بانک و فرایند احقاق حقوق سهامداران و مشتریان بانک کلید خورد، موتور تخریب و شایعه‌سازی، مفسدان، کلاهبرداران و کاسبکارانی که حاضر به بازگرداندن بدهی خود نبودند روشن و بد اخلاقی‌ها و شایعه‌سازی‌ها آغاز شد. آن‌ها برای تخریب بانک و مسئولان آن ابتدا شایعه ادغام را مطرح کردند که توسط این بانک و بانک ملت رسما تکذیب شد و زمانی که از این حربه ناکارآمد، نتیجه مطلوب نگرفتند، مسئله ورشکستگی بانک سرمایه را با تعیین تاریخ یعنی ۱۵ اسفند ماه شایع کردند که این جا هم تیرشان به سنگ خورد و با حضور مسئولانه و هوشمندانه مردم و مشتریان و سهامداران نتوانستند از این بد اخلاقی و فریب خود نتیجه‌ای بگیرند.

خانی با اعلام اینکه این افراد طی ۱۱ سال گذشته از زیر بار بدهی خود و پرداخت آن فرار کرده‌اند، تاکید کرد: مردم با هوش ما دیگر این شانتاژها و بد اخلاقی‌ها و فریب‌ها را باور نمی‌کنند و ما مطمئن هستیم که تا مبارزه با فساد و کلاهبرداری هست، شایعه و فریب و تخریب هم هست و تا مبارزه هست ما هستیم و خودمان را برای مقابله با این فضاهای ساختنی و غیر واقعی آماده کرده‌ایم و ضمن پیگیری راه‌های قانونی، برخورد با این افراد، در هر مرحله و زمانی که لازم باشد، با حضور در فضاهای رسانه‌ای گزارشات شفاف، روشن و آگاهی بخشی را به محضر ملت ایران، سهامداران و مشتریان ارزشمند بانک می‌رسانیم.

خانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تعداد بدهکاران کلان این بانک را ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد که قبلا رقیب هم بوده‌اند، حالا که در بدهی به بانک سرمایه فصل مشترکی پیدا کرده‌اند، با هم رفیق شده‌اند و شایعاتی را از نوع اخبار دروغ و بی‌اساسی که این چند ماهه انتشار داده‌اند، منتشر می‌کنند و حالا که با همراهی نهادهای ناظر و قضایی مجبور به برگرداندن اموال و سرمایه‌های مردم شده‌اند، دست به هر کاری می‌زنند تا خدمتگزاران در این بانک را خسته کنند و یا با ترفندهای خاص خود چند روزی بیشتر برای کلاهبرداری و فساد خود مهلت بگیرند.

ارسال دیدگاه شما