• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 61223 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۲/۳۱ - 16:31
مشتِ «جدیدی» و «دبیر» به صورت خود و مردم!
تحلیل یک رفتار در دعوای دو کشتی‌گیر عضو شورای شهر

مشتِ «جدیدی» و «دبیر» به صورت خود و مردم!

در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران(31 اردیبهشت 96)، درگیری شدید و غیراخلاقی بین دو عضو ورزشی شورا در گرفت تا جایی که کار به شکایت و ورود نیروی انتظامی کشید

.

خبر اینگونه به دست رسانه‌ها رسید. اما این خبر می‌تواند از منظر جامعه‌شناختی و روان‌شناختی مورد بررسی قرار گیرد.

البته کنش‌های اینچنینی در مقابل باختن و به نتیجه نرسیدن بین آدم‌ها طبیعی است اما مهم آن است که انسان در شرایط ویژه بتواند خشم خودش را کنترل و به قول معروف «کظم‌غیظ» کند.

به نظر شما یک سیاستمدار پخته؛ یک هنرمند؛ یک روشنفکر آگاه و حتی یک مدیر شهری لایق، در برابر نظر مخالف؛ یا در برابر اختلاف نظر اینگونه از خود عکس‌العمل فیزیکی انجام می‌دهد؟

البته در تاریخ سیاست ایران پیش و پس از انقلاب چنین درگیری‌های فیزیکی‌ای را شاهد بوده‌ایم اما برای کسانی که خودشان را پهلوان می‌دانند و ... این کارها حتماً زشت و ناشایست است. آقای جدیدی که ظاهراً شروع‌کنندۀ درگیری است؛ پیش از این هم کارهایی انجام داده که سوژۀ خبرنگاران شده؛ اما این‌بار موضوع حمله به دیگر قهرمان ملی است؛ او به دبیر حمله کرده و البته کشتی‌گیر دیگر شورای شهر هم ساکت نماینده و مشتی نثار آقای سنگین وزن کشتی‌ کرده است! حالا هم ظاهراً کار به کلانتری کشیده شده.

در این به نظرم مشت بزرگتر به صورت مردم خورده است؛ به صورت آن‌هایی که می‌روند به کسانی رأی می‌دهند که معروف و مشهور هستند اما صلاحیت ندارند! یک قهرمان کشتی صلاحیت این را شاید داشته باشد که تا وزیر ورزش شدن هم جلو برود؛ اما موضوعات شهری و مهندسی و ... نیازمند فردی است که در این حوزه تخصص داشته باشد. مشت محکم را باید گفت مردم خورده‌اند که به این طیف افراد رأی می‌دهند. البته ممکن است استدلال این باشد که در شهر هم موضوعات ورزشی وجود دارد و بهتر است نماینده‌ای هم از ورزشکاران در شورا باشد؛ اما چند نماینده؟ اگر اینطور باشد که همۀ اصناف و گروه‌ها می‌خواهند نماینده داشته باشند؛ مثلاً هنرمندان؛ یا اصناف بازار هر کدام ادعا می‌کنند نماینده می‌خواهند؛ حوزه سلامت نماینده می‌‌خواهد؛ حوزه محیط زیست نماینده می‌خواهد و ... . با این شیوه اصلا نباید انتخابات شورای شهر با این روش برگزار شود؛ باید صنفی برگزار شود! که آن هم امکان پذیر نیست. بنابراین وجود چهره‌های معروف ورزشی بدون هیچ سابقه مدیریتی نمی‌تواند گره از کار فروبستۀ ما بگشاید.

بر همین اساس؛ قبل از اینکه جزئیات ماجرای درگیری این دو ورزشکار را بفهمیم باید بگوییم که مشت جدیدی و مشت دبیر هر دو به صورت مردم خورده است! آن‌ها باید از مردم عذرخواهی کنند که به عنوان نماینده و به عنوان کسانی که ادعای پهلوانی دارند این رفتار را از خود نشان داده‌اند.

 

جزئیات ماجرا در حد انتشار در رسانه!

ظاهراً قضیه از این قرار بوده است که با اعلام نتایج اولیه آرای مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران‌، شکست سنگین چهره‌های ورزشی در جلب نظر مردم مشهود است و هیچ یک از چهره‌های ورزشی به شورای آینده راه نیافتند.

در این میان دو چهره سرشناس ورزشی شورا که از قضا هر دو کشتی‌گیر هم هستند، امروز بر سر موضوعی شخصی با هم گلاویز شدند. این درگیری ابتدا از گفت و شنود شخصی بین دبیر و جدیدی آغاز شد و سپس با واکنش شدید و فیزیکی عباس جدیدی همراه شد.

وی که الفاظ بسیار زننده‌ای در صحن شورا به کار می‌برد و جملاتی هم به علیرضا دبیر نثار کرد. در این میان اقدام به بکار بردن الفاظی علیه منتخبان مردم در شورای شهر نکته انحرافی است که در برخی سایت ها به ان اشاره شده و به نظر می رسد واقعیت ندارد.

جملات قهرمان سنگین وزن کشتی جهان، با واکنش علیرضا دبیر دارنده مدال طلای المپیک سیدنی مواجه شد که به او گفت سرجایش بنشیند. این صحبت دبیر باعث شد خشم جدیدی طغیان کند و عصبانی به سمت او برود و ضربه ای به صورت و گردن وی وارد کند! دبیر نیز در این میان ضربه ای به جدیدی زد که منجر به جراحت شد.

در نهایت با وساطت اعضای شورا، این درگیری قطع شد اما جدیدی با مراجعه به کلانتری و دادسرا ، پیگیر دریافت حکم علیه ملی پوش سابق شد. به نظر می‌رسد دوره ورزشی ها در شورای شهر تهران به سر آمده و با اعلام رسمی نتایج انتخابات اخیر، دیگر شاهد حضور این افراد در شورا و حواشی خاص آنها نباشیم. اتفاقاتی که طی چندسال اخیر چندین بار شنیده شده و در شان و سطح مردم پایتخت نبوده است.

ارسال دیدگاه شما