• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 23 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72083 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۵/۳۱ - 11:09
بدهکاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی و داروخانه‌ها
باقری‌لنکرانی وزیر اسبق بهداشت هشدار داد

بدهکاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی و داروخانه‌ها

باقری‌لنکرانی وزیر اسبق بهداشت گفت: آمارهایی که وزارت بهداشت و بیمه‌ها اعلام می‌کنند حاکی از بدهکاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی و داروخانه‌ها است.

باقری‌لنکرانی وزیر اسبق بهداشت ضمن تقدیر از دولت یازدهم برای توجه به حوزه سلامت، گفت: مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و این دوره از فعالیت خود اعتبارات بخش سلامت را به صورت چشمگیری افزایش داد. رشد اعتبارات این حوزه تا قبل از این دوره همواره از میانگین  رشد بودجه عمومی کشور کمتر بود؛ یعنی زمانی که سایر ردیف‌های بودجه‌ای رشد ۲۰ درصدی داشتند برای بخش سلامت  ۱۲ درصد اعتبار در نظر گرفته می‌شد.

وی به وضعیت نامناسب بدهکاری بیمه‌ها و مراکز درمانی در طرح تحول اشاره کرد و گفت:  آمارهایی که وزارت بهداشت و بیمه‌ها اعلام می‌کنند حاکی از بدهکاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی و داروخانه‌ها است. از طرف دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات به ویژه بیمارستان‌ها نیز در همین حدود به کارکنان خود و شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بدهکار هستند. این بدهی‌ها چرخش مالی بخش سلامت را دچار اختلال کرده و می‌تواند آسیب‌پذیری کشور را بالا برد. کارخانه‌های تولید کننده دارو وقتی مطالبات خود را دریافت نکنندف نمی‌توانند به موقع مواد اولیه خود را سفارش دهند؛ درنتیجه تولید و امنیت دارو  خدشه‌دار می‌شود.

ارسال دیدگاه شما