• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73000 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۲۸ - 18:16
تغییر استانداران باقیمانده در 14 روایت
انتظار 14 صندلی برای 14 استاندار

تغییر استانداران باقیمانده در 14 روایت

تغییرات در ساختار استان‌ها، تغییراتی است که بخشی از سرنوشت سیاسی کشور در دولت دوازدهم را شکل می‌دهد؛ اگر فرض این باشد که استاندار نماینده عالی دولت – در صورت داشتن اختیارات لازم - می‌تواند تغییراتی بنیادین در استان ایجاد کند؛ باید گفت 14 استان فعلاً به صورت جدی تعیین تکلیف نشده‌اند .

میز سیاست – اختصاصی تحریریۀ «آفتاب صبح»

 

تغییرات در ساختار استان‌ها، تغییراتی است که بخشی از سرنوشت سیاسی کشور در دولت دوازدهم را شکل می‌دهد؛ اگر فرض این باشد که استاندار نماینده عالی دولت – در صورت داشتن اختیارات لازم - می‌تواند تغییراتی بنیادین در استان ایجاد کند؛ باید گفت 14 استان فعلاً به صورت جدی تعیین تکلیف نشده‌اند و در دو استان از این لیست چهارده استان؛ افراد در منصب سرپرست (اردبیل و چهارمحال و بختیاری) به اداره استان می‌پردازند . دلیل زمانبر شدن انتخاب‌ها و سپس انتصاب‌ها؛ می‌تواند تلاش و رای‌زنی‌های گروه‌ها و نهادها و اشخاص ذی‌نفوذی باشد که می‌خواهند افراد نزدیک به خود را وارد چرخۀ مدیرتی کشور در سطح استان‌ها بکنند و بدیهی است که وزارت کشور هم به عنوان نهاد تصمیم‌گیرنده در این حوزه؛ باید نظر خودش را در این میانه اعمال کرده و سپس از هیئت دولت بابت آن رای لازم را بگیرد. اما فعلاً و تا امروز 14 استان کشور بلاتکلیف هستند؛ بلاتکلیف نه از این منظر که کاری انجام نمی‌شود؛ بلکه از این نظر که؛ اگر قرار است استاندار فعلی به کار خود ادامه دهد؛ پس باید شفاف اطلاع‌رسانی شود؛ اگر هم قرار است تغییراتی صورت گیرد، پس این تغییرات باید هر چه سریعتر محقق شود تا این 14 استان هم تعیین تکلیف شوند. البته فراموش نمی‌کنیم که وزیر کشور در گفتگویی اعلام کرده بود که: «تعیین استانداران بر مبنای ارزیابی عملکرد استانداران انجام خواهد شد و ما درصددیم در کوتاه‌ترین فاصله استانداران را تعیین تکلیف کنیم و همانگونه که وعده داده بودیم تا پایان شهریور اگر دولت آمادگی داشته باشد تمام استانداران تعیین تکلیف می‌شوند» در ادامه گزارشی درباره این 14 استان و آخرین رای‌زنی‌ها را برای انتخاب استاندار می‌خوانید.

 

 

 

اردبیل / اقبال عباسی (سرپرست)

3 مهر ماه؛ نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفته که سه گزینه از سوی مجمع نمایندگان استان برای تصدی استانداری به وزارت کشور پیشنهاد شده است. دکتر ولی ملکی در پاسخ به اینکه چه کسی به عنوان استاندار اردبیل معرفی می‌شود، افزوده؛ با تغییر استاندار اردبیل جلسه مجمع نمایندگان استان برگزار و سه گزینه بومی برای تصدی این پست به وزارت کشور پیشنهاد شد. وی بومی بودن افراد معرفی شده را یکی از اولویت های نمایندگان استان دانست و اظهار کرده چون افراد بومی شناخت کافی و وافی به مشکلات و ظرفیت‌های استان دارند. وی البته این را هم بیان کرده که البته شواهد نشان می دهد که سیاست این دوره وزارت کشور و دولت این است که افراد غیر بومی برای استانداری‌ها انتخاب کند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرده که اگر مساله عدم بکارگیری نیروی بومی در مورد انتخاب استانداران از سوی دولت حل شود قطعا یکی از سه گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان استان به عنوان استاندار اردبیل انتخاب خواهد شد.

12 مهر ماه؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفته که ما در مجمع نمایندگان استان روی گزینه‌ای خاص برای تصدی استانداری اردبیل اجماع نکردیم؛ ولی تاکیدمان بر انتخاب استاندار بومی توانمند است.

محمد فیضی اظهار کرده که استراتژی وزارت کشور برای انتخاب استانداران در کل کشور گزینه‌های غیربومی است اما مجمع نمایندگان استان اردبیل بر انتخاب استاندار بومی توانمند و دلسوز تاکید دارند. وی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار با سابقه و توانا و ماهر در این برهه از زمان بسیار مورد توجه است؛ هم بیان کرده که به رغم تاکید وزارت کشور در انتخاب استاندار غیربومی ما به صراحت دیدگاه خود را اعلام کرده ایم ولی اینکه بخواهیم روی گزینه خاص اصرار داشته باشیم اینگونه عمل نکردیم و هنوز وارد مصداق های فردی نشده ایم و با قطعیت نمی توانیم در این مورد فردی را نام ببریم.

27 مهر ماه اما؛ رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از نهایی‌شدن سه گزینه برای تصدی مسئولیت استانداری اردبیل با توافق مجمع نمایندگان و وزارت کشور خبر داده است. صدیف بدری در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرده که این گزینه‌ها که مجمع و وزارت کشور روی آنها اجماع نظر دارند نگارنده، بهنام‌جو و کامکار هستند که از بین این سه نفر یکشنبه یا چهارشنبه آینده استاندار اردبیل انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان بعد از انتخاب خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی اولویت خود را برای معرفی گزینه‌های بومی توانمند اختصاص داده بود افزوده که با توجه به اینکه رویکرد دولت انتخاب استانداران غیربومی بوده است، بعد از هفته‌ها جلسه و رایزنی بالاخره با هماهنگی و تعامل خوب وزارت کشور و دولت مجمع نمایندگان سه گزینه خود را معرفی کردند که امیدواریم هرچه سریعتر و از بین آنها در هفته آینده استاندار توانمند و کاری معرفی شده تا به دور از سیاسی‌بازی‌ها روند توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری بگیرد.

 

 

 

اصفهان/ رسول زرگرپور

تحریریه «آفتاب صبح» در گزارشی که با عنوان «کدام استانداران می‌روند» در سه بخش به صورت مشروح به موضوع گمانه‌زنی درباره تغییر و تحولات استان‌ها پرداخته بود که تا امروز حدود 70 درصد این تغییرات محقق شده است. در همان گزارش در مورد زرگرپور استاندار اصفهان آمده بود که: «از همان روزهای آغازین حضور زرگرپور در اصفهان موضوع تغییر او مطرح بود؛ اما هیچ اتفاقی نیافتاد. حتی با وجود آن هم حاشیۀ انتخابات نمایندگی مجلس هم باز برای او اتفاقی نیافتاد فقط شماره تلفن همراهش خاموش و از دسترس خارج شد. حالا اما؛ که نخستین دوره شورای شهر اصفهان است با 13 عضو آن از یک جبهه سیاسی انتخاب شده‌اند و پس از 14 سال حضور اکثریت یک جناح، مدیریت شهری اصفهان را جناح دیگری در دست گرفته است، شنیده ها حاکی از آن است که تغییر استاندار اصفهان نیز در دست بررسی است». این بررسی‌ها البته که زمان زیادی برده و فعلا خبری از این نیست که آیا زرگرپور ابقاء خواهد شد یا از چرخه استانداران خارج می‌شود. این را هم می‌شود در نظر داشت که ممکن است زرگرپور از اصفهان به استان دیگری برود.

در همین رابطه روزهای پایانی شهریور ماه رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفته است که: در آخرین گفت‌وگویی که بنده با معاون وزیر کشور داشتم ایشان گفتند که تا این لحظه هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر استاندار اصفهان اتخاذ نشده است. حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بوده که استاندار نباید مسائل سیاسی و جناحی را در انجام برنامه‌های استان مدنظر قرار دهد، به‌طورکلی می‌توان گفت استانداری محل کار و برطرف کردن مشکلات استان است، بنابراین باید در این زمینه فراجناحی عمل کند. اما آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری مشهود به نظر می‌رسد؛ حضور مکرر زرگرپور در جلسات هیئت نمایندگان استان اصفهان است؛ ظاهراً تلاش زرگرپور برای گرفتن دستور ابقاست.

 

چهارمحال و بختیاری/ گودرز امیری (سرپرست)

گودرز امیری فعلاً و با حکم وزیر کشور با حفظ سمت «معاون عمرانی استانداری» به سرپرستی استانداری چهارمحال و بختیاری منصوب شده است. بعید به نظر می‌رسد او گزینۀ وزارت کشور؛ چهره‌های سیاسی و مذهبی؛ همچنین طیف‌های مختلف سیاسی برای استانداری این استان باشد.

18 مهرماه؛ اما در همین مورد نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی به ایسکانیوز گفته که گزینه اصلی مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری منصور میرزاکوچکی بروجنی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی است. محمد خالدی در همین رابطه اعلام کرده که نمایندگان استان چهار محال و بختیاری در رابطه با انتخاب استاندار نسبت به سال‌های گذشته همگرایی خوبی داشته‌اند. وی با اشاره به این که تصمیم مجمع نمایندگان استان بر انتخاب فردی از چهارمحال و بختیاری یعنی استانداری بومی است، تصریح کرده که: چهارمحال و بختیاری استانی کوچک است و با توجه به مسائل توسعه ای استان باید شخصی انتخاب شود که نسبت به استان شناخت داشته و همچنین دارای پتانسیل های استانداری باشد. نماینده مردم لردگان ادامه داد: استاندار اگر بومی باشد قطعا دلسوزتر است. خالدی در پاسخ به این سوال که آیا جادری استاندار سابق هرمزگان جزو گزینه‌های دیگر استانداری چهارمحال و بختیاری است، گفت: خیر، صحبتی در رابطه با انتخاب آقای جادری به عنوان استاندار نداشته‌ایم.

 

خراسان رضوی/رشیدیان

 

باز هم می‌رویم سراغ گزارشی که پیش از این در «آفتاب صبح» با موضوع «کدام استانداران می‌روند» منتشر شده بود. در آن گزارش؛ اعلام شده بود که بر اساس گمانه‌زنی‌ها استان خراسان رضوی و قم جزو استان‌هایی است که اساساً نمی‌شود هیچ پیش‌بینی‌ای در مورد آن‌ها داشت. اما باز هم بر اساس رسالت رسانه نوشته بودیم که: «خراسان رضوی از آن استان‌هایی است که استاندارش با رأی‌زنی‌های فراوانی باید انتخاب شود؛ نظر وزیر کشور در این میان تعیین‌کنندۀ نهایی نیست. حتی شنیده شده که گاه مقام‌های عالی نظام هم در این مورد تاکیداتی دارند؛ بنابراین یک چهرۀ صرفاً سیاسی نمی‌تواند استاندار خراسان رضوی باشد. اما استاندار فعلی خراسان رضوی، بنابر اطلاعات ویکی‌پدیا؛ علیرضا رشیدیان معروف به علیرضا رضایی (زاده تهران) است. رشیدیان پیش از این مسئول نظارت و بازرسی حوزه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بود. همچنین او در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی، مدیر کل اطلاعات استان خراسان بود و در دولت خاتمی معاون وزیر اطلاعات و مدتی نیز در بیت رهبری در حال خدمت بوده است. اما این روزها زمزمه‌های تغییر استاندار خراسان رضوی در این شهر منتشر شده و در همین ارتباط عضو هیئت رئیسه شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفته: خراسان رضوی شرایطی ویژه داشته و به واقع استانی ملی است و مناسب است گزینه‌ پست استاندار نیز یک مدیر در سطح ملی باشد.»

اما در گمانه‌زنی‌های باقی رسانه‌ها هم مواردی ذکر شده که خالی از لطف نیست. ایسکانیوز در این مورد نوشته که؛ «طبق آخرین شنیده‌ها علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی قرار است به عنوان رئیس سازمان مبارزه با قاچاق کالا (این پست را در برخی برای علی‌اوسط هاشمی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان هم فرض داشته‌اند) معرفی و محسن مهرعلیزاده از کاندیداهای اصلی استانداری خراسان رضوی جانشین وی شود. زمزمه‌ها بر این اساس است که جریانات سیاسی داخل استان با انتخاب مهرعلیزاده به عنوان استاندار خراسان رضوی موافق هستند. لازم به ذکر است که از گزینه‌های دیگر کاندیدا برای استانداری خراسان رضوی، می‌توان به محمد پژمان، علیرضا رزم‌حسینی نام برد. محسن مهرعلیزاده استاندار اسبق خراسان رضوی، محمد پژمان شهردار اسبق مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار کنونی خراسان رضوی و علیرضا رزم‌حسینی استاندار کنونی کرمان بوده‌اند و از گزینه‌های اصلی برای رسیدن به سکانداری خراسان رضوی هستند.

در این میان یکی از نمایندگان استان موضوع جالبی را مطرح کرده؛ به این معنا که مسألۀ تغییر استاندار خراسان رضوی قطعی است؛ اما فعلاً مساله این است که جایی در کشور برای ایشان پیدا شود؛ انگار باید استانداران اگر قرار است تغییر کنند اول جایی برای‌شان پیدا شود بعد از جای قبلی برخیزند؛ حالا یا این نماینده نظر شخصی‌اش را اعلام کرده یا اینکه واقعاً ساختار سیاسی کشور همینگونه است؟!

«بهروز بنیادی 23 شهریور 96 در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص تغییر استاندار با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان به دلیل اینکه مجلس این روزها تعطیل است و ما با نمایندگان شهرستان‌ها از طریق فضای مجازی و تلفنی در ارتباط هستیم، اظهار کرد: چیزی که مشخص است این است تا الان نظر بر تغییر در مدیریت استان خراسان رضوی است، اما باید با توجه به سوابق آقای رشیدیان جایگاهی در سطح کشور برای ایشان تعریف شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که از میان آقایان خباز، مهرعلیزاده و پژمان نام کدام یک برای استانداری خراسان رضوی مطرح است، خاطرنشان کرد: همه این افراد جزء گزینه‌های مطرح شده هستند، اما اینکه کدام یک از آنان به اتفاق آرا اتنخاب شود هنوز مشخص نیست و به مجمع نمایندگان استان اعلام نشده است.

خبرگزاری تسنیم هم به نقل از حمید بنایی عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی اعلام کرده بود که از افرادی مانند آقایان مهرعلیزاده، محمد پژمان، سیدجواد حسینی، مؤمنی، مظفری و خباز برای استانداری خراسان‌رضوی نام برده شده است.

حمید گرمابی دیگر نماینده مجمع هم 2 مهرماه در گفتگویی عنوان کرده بود که: نظر مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز بستگی به گزینه جایگزین دارد، آقای پژمان هنوز نه منتفی شده و نه قطعی شده؛ اما گزینه اصلی همچنان ایشان است و آقای مهرعلیزاده با شانس کمتر مطرح است. فکر می‌کنم ظرف این هفته وضعیت استاندار خراسان رضوی مشخص شود.

 

خراسان شمالی/ محمد رضا صالحی

 

26 شهریور ماه؛ هم رئیس شورای اصلاح طلبان خراسان‌ شمالی در این زمینه اظهار داشته که: عملکرد صالحی در مدت تصدی استانداری، مطلوب بوده و از عملکرد او راضی هستیم. در بخش فعالیت‌‌های عمرانی و افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت سال 96 اتفاقات خوبی در استان رقم خورد و این نشان‌دهنده توانمندی وی در انجام امور استان خراسان شمالی است. امین دفتری با اشاره به ارتباطات کاربردی استانداری فعلی خراسان شمالی با مسئولان و مدیران درجه یک کشوری، افزوده: نقطه قوت و قابل اتکای صالحی٬ توانایی ارتباط گیری با مدیران کشوری است و این موضوع کمک زیادی به توسعه استان کرده است.

رئیس شورای اصلاح طلبان خراسان‌شمالی با بیان این‌که ماندن استاندار فعلی خراسان‌شمالی در این استان قطعی است به گمانه‌زنی‌های موجود در این زمینه پرداخته و گفته است که: رصد کانال‌های خبری و رسانه‌ها نشان‌دهنده ابقای استاندار خراسان‌شمالی است و منابع ما در وزارت کشور نیز این موضوع را تایید می‌کنند

27 شهریور و 1 مهر؛ نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی از ابقای استانداری محمدرضا صالحی در خراسان شمالی خبر داده است. دکتر عبدالرضا عزیزی اظهار کرده که طی جلسه‌ای که با وزیر کشور در رابطه با تعیین تکلیف استاندار خراسان شمالی برگزار شده مقرر شده مهندس صالحی، استاندار فعلی در استان ابقا شود. این نماینده گفته که در این نشست تاکید شد با توجه به نوپا بودن و محرومیتی که در استان وجود دارد و دو سال فعالیت مهندس صالحی در استان و آشنایی با مسائل موجود، ایشان کما فی السابق در پست استاندار خراسان شمالی باقی مانده و خدمت کند. همچنین رئیس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین شایعات مربوط به بسته‌شدن پرونده مهندس صالحی در استان و ادامه خدمت ایشان در استان گلستان را رد کرد و اظهار داشته که با قاطعیت و محکم از ایشان در استان حمایت می کنیم و به هیچ جای دیگر هم فکر نمی‌کنند. (این اعلام نظر پیش از انتصاب سیدمناف هاشمی در استان گلستان بوده است).

.

 

 

خوزستان/ غلامرضا شریعتی

خرداد 95 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شد؛ در گزارش پیشین آفتاب صبح در مورد این استاندار و این که در استان می‌ماند یا نه؛ پیش‌بینی کرده بودیم که او خواهد ماند. در ادامۀ گزارش هم تحریر شده بود که برخی منتقدان او معتقدند: «عملکرد غلامرضا شریعتی در مدت کوتاه گذشته قرابت‌های تفکیک ناپذیری بامدل سیاسیون دورۀ احمدی‌نژاد برای او رقم زده است، شریعتی برخی تخریب‌کننده‌های محیط‌زیست خوزستان را نادیده می‌گیرد و سکوت می‌کند؛ او مدام سفرهای شهرستانی و بازدیدهای میدانی می‌رود، اما محور استراتژی خود را در اداره استان و برنامه‌هایی که در شأن یک مدیر ارشد اجرایی باشد ارایه نمی‌دهد، شریعتی یک مولتی احمدی نژاد است و نکته بد آن است که نه تیزهوشی احمدی‌نژاد را دارد و نه آن که در میدان عمل از جسارت احمدی نژادی بهره برده است. و از طرف دیگر اما؛ اما موافقان او معتقدند: «شریعتی در بحث حل مشکل آب و فاضلاب استان چه در بحث شهری و روستایی؛ گام‌های اساسی برداشته و تا حدود زیادی رفع مشکل نموده در بحث ریزگردها پیگیری‌های خوبی نموده به‌طوری که لوح تقدیر از خانم دکتر ابتکار دریافت کرده، در بحث پروژه‌های نیمه تمام استان هم دکتر شریعتی با حمایت دولت خیلی از این پروژه‌ها را به سرانجام رسانیده است و یا در حال انجام است و در سایرمسائل استان هم استاندار جوان پیگیری‌های خوبی نموده است؛ در یک کلام عملکرد دکتر شریعتی برابری می‌کند با عملکرد ۸ ساله استانداران دولت احمدی نژاد و این نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خوزستان را می‌دهد و اعتماد دولت به نیروهای جوان این نکته را به اثبات می‌رساند. جوانگرایی رمز موفقیت دولت خواهد بود و دکتر شریعتی استاندار جوان خوزستان می‌تواند الگویی خوبی برای مدیران جوان باشد».

در این میان؛ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در روز 13 شهریور در گفتگویی با فارس گفته بود که: مجمع نمایندگان با توجه به پیگیری‌های شبانه روزی استاندار برای رفع مشکلات و معضلات و همچنین به دلیل فضای آرام ایجاد شده در استان خواستار ابقای شریعتی شدند. عباس پاپی‌زاده اظهار کرده بود که: چندی پیش با توجه اعلام دولت مبنی بر تغییر برخی مدیران و استانداران تا پایان شهریور ماه، جلسه‌ای با وزیر کشور برگزار کردیم و به شکل صریح از وضعیت فعلی مدیریت استان ابراز رضایت کردیم. پاپی تصریح کرده که نمایندگان خوزستان متفق القول عملکرد استاندار خوزستان را قابل قبول اعلام کردند و با توجه به تلاش شبانه روزی غلامرضا شریعتی در پیگیری مشکلات و معضلات استان خواستار ابقای وی شدیم.

 

 

زنجان/ اسدالله درویش‌امیری

از آنجایی که احتمالاً جمشید انصاری استاندار سابق زنجان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در انتخاب اسدالله درویش‌امیری تاثیر زیادی داشته است؛ این احتمال؛ بسیار قوت دارد که هیچ تغییری در استان زنجان صورت نگیرد.

31 مهر ماه؛ سال گذشته بود که اسدالله درویش‌امیری به عنوان استاندار زنجان انتخاب شد، تغییر استاندار زنجان در  سال گذشته به دلیل انتصاب جمشید انصاری به سمت ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور بود اما این روزها با تشکیل دولت دوازدهم تغییر دوباره استانداران نیز مطرح شده است. با احتمال تغییر استانداران در دولت دوازدهم گزینه‌هایی برای استانه‌ای مختلف مطرح هستند که در این میان وزارت کشور تصمیم نهایی را برای تغییر یا ابقای استانداران خواهد گرفت. در استان زنجان نیز گویا در صورت تغییر تغییر یک درمیان استاندار بومی با غیربومی و بالعکس باب خواهد شد چرا که این روزها از میان گزینه‌های مطرح بیشترشان بومی هستند.

اما طی روزهای گذشته نام هوشمند صفایی مطرح شد و وی نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فعلاً این خبر را تکذیب می‌کنم. حالا هم با کامل‌شدن تیم جدید حسن روحانی در دولت دوازدهم تغییر یا ابقا استانداران نیز کلید خورده و تا امروز تعداد قابل توجهی تغییر کرده‌اند، در زنجان هم، علاوه بر هوشمند صفایی نام ‌ گزینه‌های دیگری هم مطرح است از جمله؛ ابوالفضل مشکینی که زمانی شهردار زنجان بوده است.  

در این میان و در کنار این شایعات؛ اسدالله درویش امیری استاندار زنجان در پاسخ به این سوال که آیا در دولت جدید در استانداری باقی خواهید ماند و در این خصوص با شما مذاکره‌ای صورت گرفته است یا خیر، به ایسکانیوز گفته بود که: من جزو آخرین انتصابات دولت یازدهم در استانداری بودم و در حال حاضر دوازدهمین ماهی است که در زنجان حضور دارم؛ اگر دولت مصلحت بداند با عشق و علاقه به کار خود ادامه خواهم داد، به این دلیل که یک سال برای عملیاتی کردن برنامه‌های یک فرد فرصت کافی و لازم نمی‌باشد. اولین سال فعالیت هر شخص سال شناخت کامل است، اگر چه سابقه بیست ساله ای در وزارت کشور داشته ایم اما در عین حال با مسایل استان کاملا باید آشنا می شدم.

 

سمنان/ محمدرضا خباز

 

۲ مهر ماه؛ رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تغییر استانداران در کشور و نیز آخرین خبرها درباره وضعیت استانداری سمنان گفته که هیچ صحبتی درباره تغییر استاندار سمنان انجام نشده است. غلام‌رضا کاتب در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشته که: تا این لحظه هیچ صحبتی با بنده و مجمع نمایندگان استان سمنان درباره تغییر استاندار سمنان انجام نشده است.

خباز از چهره‌های شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب است و به تازگی وارد سمنان شده؛ بعید است در تغییر و تحولات استانداران تغییر کند؛ البته در برخی از گمانه‌زنی‌ها حضور او در خراسان رضوی را هم مطرح کرده‌اند که با عنایت به پیشینۀ اصلاح‌طلبی او و حضور چهره‌های شاخص اصولگرا در استان خراسان رضوی؛ تقریباً رفتن خباز به آن‌جا برای دولتی که تلاش برای تعامل و تدبیر دارد؛ غیر معقول به نظر می‌رسد.

 

 

سیستان و بلوجستان/ علی‌اوسط هاشمی

28 شهریور ماه؛ نماینده مردم زاهدان با اشاره به این که مجمع نمایندگان استان شاخص های خاصی برای انتخاب استاندار دارند، گفته که: سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین استان های کشور است بنابراین باید قوی‌ترین استاندار را انتخاب کرد. علیم یار محمدی نماینده مردم زاهدان در مورد آخرین رایزنی‌ها برای انتخاب استاندار از سوی مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشته که: حکم استاندار را باید وزیر کشور صادر کند اما مجمع نمایندگان استان شاخص‌های خاصی برای انتخاب استاندار دارند.»

در میان گمانه‌زنی‌ها؛ حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یکی از گزینه‌های استانداری سیستان و بلوچستان است. مومنی پیش از این سمت‌هایی چون معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی، مدیرکل اداره کل امور اقتصادی استانداری‌های وزارت کشور، عضو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، مدیرعامل کمباین سازی ایران، مشاور معاون وزیر و مشاور استاندار همدان داشته است. اما چند روز پیش نامه‌ای در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شد که اعلام حمایت مردمی از استاندار فعلی سیستان و بلوچستان بود. در این نامه آمده بود:

جناب آقای دکتر روحانی؛ همانطور كه می‌دانيد مردم استان سيستان و بلوچستان ضمن مشاركت حداكثري در انتخابات رياست جمهوري، بالاترين درصد راي به جنابعالي را در كل كشور ثبت كرده و در اين خصوص ركورد دار شدند. عوامل مختلفي از جمله رويكرد كلي دولت، عملكرد و مواضع شخص رييس محترم جمهور، اعضاي كابينه و... در اعتماد مردم استان به شما تاثيرگذار بوده اما بي شك نقش نماينده عالي دولت در استان يعني آقاي علي اوسط هاشمي در زمينه سازي براي راي و نظر مردم بسيار مهم و پررنگ بوده است.

سلامت نفس و پاكدستي، دلسوزي براي توسعه استان، توجه و احترام به حقوق كليه اقوام و مذاهب ساكن استان، توجه ويژه به جايگاه زنان، رويكرد توسعه اي در خصوص سيستان و بلوچستان، احترام و توجه به شخصيت هاي مورد قبول مردم، نگاه ضد تبعيض، ايجاد زمينه ارتباط با تك تك مردم استان، پيگيري جدي اجراي پروژه‌هاي ملي در استان و به ويژه بحث گازرساني، ايجاد زمينه جذب سرمايه گذاريهاي خارجي و داخلي، توجه به مسائل اجتماعي، حاشيه شهر، بازماندگان از تحصيل، فاقدين شناسنامه و ... فقط برخي از ويژگي‌هاي آقاي علي اوسط هاشمي در طول دوران مسئوليت بوده است. اين روزها اما اخباري در خصوص جابجايي استاندار سيستان و بلوچستان به گوش مي‌رسد، ما مردم شيعه و سني استان ضمن اينكه تغيير را حق وزارت كشور و دولت مي‌دانيم و به اين حق احترام مي گذاريم اما از سوي ديگر انتظار داريم شما هم به عنوان رييس جمهوري ايران به خواست و راي درخشان مردم استان در انتخابات ارديبهشت ماه توجه داشته باشيد. مطالبه جمع كثيري از مردم سيستاني، بلوچ و شهرستاني، شيعه و سني و زن و مرد استان كه ما به نمايندگي از آنها اين نامه را امضا كرده ايم اين است كه با توجه به شرايط بين المللي، منطقه اي و همچنين شرايط خاص داخلي استان، با تدبير شما و وزارت محترم كشور زمينه ادامه فعاليت و خدمت جناب آقاي علي اوسط هاشمي به عنوان استاندار سيستان و بلوچستان فراهم شود. معتقديم با عنايت به توجهات مقام معظم رهبري، رييس جمهوري محترم و دولت، اراده و همت آقاي علي اوسط هاشمي و همراهي مردم محروم استان، آينده درخشاني در انتظار سيستان و بلوچستان خواهد بود.

 

 

قم/ مهدي صادقي

قم از آن دست استان‌هایی است که نمی‌شود استاندار سیاسی بر آن گماشت. استانی است که به آرامش ویژه نیاز دارد؛ قطب علمی و درسی است و باید به گونه‌ای اداره شود که کمترین تنش در آن صورت پذیرد؛ بنابراین کمترین تغییرات هم در آن حادث خواهد شد. در میان بی‌خبری کامل از قم؛ دبیر حزب اسلامی کار استان قم عنوان کرده که «زمانی قمی» استاندار مرکزی که به تازگی تودیع شد و «احد جمالی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان برای استانداری قم هستند. علی چهرقانی با اشاره به اینکه تغییر استانداری قم نسبت به استان‌های دیگر پیچیده‌تر است، اظهار داشته که: استان‌های قم و مشهد نسبت به استان‌های دیگر در تغییر استاندار  با دشواری و پیچیدگی مواجه هستند. وی با بیان اینکه استاندار قم قطعاً تغییر پیدا خواهد کرد، اعلام کرده که: با وجود اینکه استاندار قم طرفداران و منتقدانی زیادی در قم دارد اما به‌ هرحال استاندار قم تغییر خواهد کرد.

 

 

کرمان/رزم‌حسینی

علرضا رزم‌حسینی؛ پاشنۀِ «آشیل» وزارت کشور و چشمِ «اسفندیار» رحمانی‌فضلی است. او از یک طرف همرزم و همراه سردار بزرگ اسلام؛ قاسم‌ سلیمانی است؛ از طرف دیگر امین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. (این دو کرمان صاحب نام).

 خودش می‌گوید من اگر در کرمان مانده‌ام یکی از دلایل مهمش حاج قاسم است. و اگر امروز از «کارگزاران» تا «جمنا» می‌خواهند او بماند و امضاء پای تقاضا برای ابقایش می‌زنند ،فقط یک چیز است؛ «عملگرا بودن» و «غیر سیاسی بودنِ‌» او. علیرضا رزم‌حسینی زیر پرچم هیچکدام از احزاب سیاسی سینه نزده است! او مردم استان کرمان را از شمال تا جنوب اولویت برنامه‌هایش قرار داده؛ آنقدر که وقتی بعد از انتخابات؛ زیر بار برخی فشارها نرفت و اعلام استعفا کرد؛ نه تنها گروه‌های چند ده‌هزار نفری برای حمایت از او هم در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد؛ بلکه عده‌ای آماده به کار خواستند جلوی استانداری تحصن کنند؛ از طرف دیگر؛ با دیدن این شرایط توسط نمایندگان مردم کرمان؛ مجمع نمایندگان استان در ۸ خرداد‌ماه جاری در نامه‌ای به وزیر کشور مخالفت خود را با استعفای رزم‌حسینی استاندار کرمان اعلام کردند؛ و نوشتند که استاندار کرمان مرد عمل است و با پشتکاری که دارد می‌تواند استان کرمان را به قطب اقتصادی در کشور تبدیل کند.

امروز هم نمایندگان استان کرمان همه در کنار رزم‌حسینی ایستاده‌اند که او در کرمان بماند و خدمات خود را ادامه دهد؛ رزم‌حسینی شاید غیرسیاسی‌ترین استاندار دولت تدبیر و امید در دولت اول؛ و اگر ابقا شود در دولت دوم خواهد بود. او که بزرگترین فعالیت‌های اقتصادی را پیش از ورود به استانداری مدیریت می‌کرد؛ همه را کنار گذاشت و برای جا گذاشتن باقیات‌صالحات به کرمان آمد؛ او آمد تا استان مادری‌اش را بسازد؛ اینگونه بود که مردم هم دل به دل او دادند. به او اعتماد کردند؛ و حالا هم مردم خواهان ماندنش هستند؛ ماندن او ماندن یک چهرۀ سیاسی نیست؛ ماندن او یعنی اینکه دولت و وزارت کشور همیشه بر اساس سلیقه و فشارها عمل نمی‌کند؛ بلکه برای کسانی که خدمت به مردم را سرلوحه قرار داده‌اند احترام قائل است.

از مردم که بگذریم؛ نمایندگان آن‌ها هم به رزم‌حسنی اعتماد دارند؛ مجمع نمایندگان در نامه‌ای به وزیر کشور تقاضای ابقای استاندار را داشته‌اند و در این نامه آورده‌اند  که «مجمع نمایندگان استان کرمان در راستای رسالت همیشگی خود که همواره توسعه استان،رفع محرومیت کاهش بیکاری و در کل اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری را اولویت اصلی و خط قرمز خود می‌داند و نظر به اقدامات توسعه ای و ابتکارات قابل توجه در مدیریت جهادی استاندار محترم کرمان که مورد تشویق و تایید دولت محترم قرار گرفته و نمونه عملی از اقتصاد مقاومتی را در استان به نمایش گذاشته است و نیز برای تکمیل طرح‌ها، پروژه‌ها و تفاهم نامه‌هایی که در حال اجراست ضمن قدردانی از جناب آقای مهندس رزم‌حسینی استاندار محترم کرمان از ابقا ایشان حمایت می‌نماید.

توسعه متوازن و یکپارچه استان، اجرای طرح‌های اشتغالزا، توجه به ظرفیت‌های توسعه‌ای همه شهرستان‌ها و تلاش در حفظ اشتغال و واحدهای موجود امری است که با همدلی و همزبانی و تعامل دولت و مجلس و همه فرزندان این دیار کریمان عملی خواهد شد. نمایندگان مردم استان وظیفه خود می دانند که از همه تلاش ها و ظرفیت ها جهت رونق استان و رفاه مردم عزیز حمایت نمایند. در همین راستا ضمن اعلام حمایت همه جانبه از اقدامات توسعه ای استاندار محترم کرمان از هرگونه تلاش در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی برای کمک به ایشان و مدیران محترم استان دریغ نخواهند نمود و آماده هرگونه همکاری هستیم. »

فعالیت‌های رزم‌حسینی در کرمان به همینجا ختم نمی‌شود؛ آنقدر حضور او در آبادانی کرمان به ویژه‌ بخش‌های محروم آن و از میان تمام بخش‌ها؛ قلعه‌گنج؛ موثر افتاده که محمود اعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای که 4 مهرماه به وزیر کشور نوشته تاکید داشته که «گزارش‌های اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در استانداری کرمان با موضوع «عملکرد در حوزه اقتصاد مقاومتی آن استان» به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید؛ پی‌نوشت فرمودند: هر اقدام مناسبی که انجام شده به عنوان الگو؛ به سایر استانداران جهت اجرا؛ ابلاغ شود».

 

 

مازندران/ ربیع فلاح

۲۱ شهریور ماه؛ نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفته که: با برگزاری جلسه بعدی مجمع نمایندگان تا دو هفته آینده، نظر مشورتی نمایندگان بر ادامه وضع موجود یا تغییر استاندار اعلام می‌شود. علی محمد شاعری در مورد چگونگی برگزاری مجمع نمایندگان مازندران و رایزنی در مورد انتخاب استاندار اظهار داشته که: انتخاب استاندار در حیطه وظایف مجمع نیست و نمایندگان تنها نظر مشورتی خود را اعلام می‌کنند.

شاعری با بیان اینکه گزینه‌های مختلفی برای استانداری مطرح هستند که دکتر فلاح استاندار فعلی استانداری مازندران هم جزو این گزینه‌ها است، یادآور شده که: توجه به کلیات، سوابق، عملکردها، تجارب و کارآمدی گزین‌های احتمالی استانداری مازندران از جمله برنامه‌های پیگیری شده مجمع نمایندگان بوده است.

1 مهرماه؛ سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران گفته که: مجمع نمایندگان مازندران از سه گزینه برای ارائه برنامه جهت پست استانداری مازندران دعوت می‌کند. ولی الله نانواکناری اظهار داشته که: مجمع نمایندگان مازندران در جلسه خود با دستور کار بررسی پیشنهاد برای استانداری از مهدی عبوری، سید مناف هاشمی (این خبر متعلق به پیش از انتخاب و انتصاب او برای استان گلستان است) و محسن نریمان برای ارائه برنامه در جلسه آینده مجمع دعوت کرد. نانواکناری گفته: با توجه به اینکه مصوبات و تصمیمات مجمع نمایندگان مازندران از طریق رئیس یا سخنگوی مجمع نمایندگان اطلاع‌رسانی می‌شود ضمن تقدیر از دغدغه اصحاب رسانه از آنان در خواست می‌شود با هدف انتقال اخبار صحیح و روند سالم اطلاع‌رسانی و پرهیز از هرگونه شایعه و اخبار نادرست ترجیحاً به اطلاع‌رسانی‌های رسمی مجمع نمایندگان استناد  و از انتشار اخبار غیر رسمی خودداری کنند.

۱۶ مهر ماه؛ شکراالله رضازاده سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مازندران «جمنا» در گفتگو با فارس اعلام کرده که در انتخاب استاندار، با توجه به اینکه ما تعیین‌کننده نیستیم؛ اما نظر خود را به‌صورت شفاف بیان می‌کنیم و نظرمان به ماندگاری ربیع فلاح است، چون در 4 سال اخیر هیچ‌گونه تنشی با توجه به اینکه مازندران استانی سیاسی است نداشتیم، برخلاف حزب‌های دیگر که فقط اساس‌شان ایجاد‌کردن تنش است.

از طرف دیگر؛ مهدی احمدی فولادی که در دولت اصلاحات، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بود، اکنون دبیر انجمن اسلامی معلمان استان مازندران و از فعالان سیاسی اصلاح طلب است می‌گوید: شخص استاندار را نیروی سالمی می‌دانم که اهل دغل نیست؛ اما توان و قدرت مدیریت فلاح به همین اندازه است که در استان دیدیم. وقتی کسی مسئولیتی را می‌پذیرد اگر توان اجرای آن مسئولیت را ندارد باید کنار بکشد و فرد دیگری کار را ادامه دهد. در همین رابطه؛ و برای استاندار بودن؛ لازم است فرد سالم باشد اما شرط کافی نیست. همانطور که می‌دانید فرد سالم باید از نزدیکان خود هم مراقبت کند تا دچار انحراف نشوند. در سراسر کشور این مصیبت و بلا را داریم که آقازاده‌ها اغلب در کارهای اقتصادی غیرمتعارف و غیرقانونی ورود پیدا می‌کنند و این مسئله بدبینی جوانان، نخبگان و دانشگاهیان را در پی دارد. اگر فلاح اجازه داده زیرمجموعه و افراد نزدیک به او کار خلاف انجام دهند ناشی از ناتوانی و نوعی ایراد است

او ادامه داده که؛ استاندار مازندران بسیار ضعیف عمل کرد. یکی از ضعف‌های عمده فلاح این بود که دست به تغییر و تحول اساسی نزد تا نیروهای کارآمد، جایگزین نیروهای دولت قبلی شوند. مدیران زیرمجموعه فلاح در ایام انتخابات، در ستاد رقیب فعالیت می‌کردند، این رفتار را با هیچ منطقی نمی‌توان توجیه کرد و ضعف مستقیم شخص استاندار است. باید از ابتدا نیروها را تغییر می‌داد. این مسئله موضوعی پذیرفته شده در کشور است که هر جناحی که بر سر کار می‌آید نیروهای همفکر و همدل خود را در مجموعه قرار دهد.

 

 

 

همدان/نیکبخت

28 شهریور ماه؛ حسن بهرام‌نیا نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رایزنی برای انتخاب استاندار در میان مجمع نمایندگان استان صورت نگرفته است اظهار داشته که: در مورد این موضوع هنوز مجمع نمایندگان استان اعلام مواضع نداشته‌اند.

 

۴ مهر ماه؛ نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان استان همدان با وزیر کشور گفته که: در این جلسه بر ابقای نیکبخت در استانداری همدان توافق شد. حجت الاسلام احد آزادی‌خواه اظهار داشته که: با توجه به اینکه نگاه نمایندگان مجلس با استاندار نگاه تعاملی است به این جمع‌بندی رسیدیم تا استاندار فعلی به کارش ادامه دهد و در مقابل نیز مقرر شد تا استاندار با نمایندگان استان و مدیران اجرایی تعامل بیشتری داشته باشد.

13 مهرماه؛ نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفته: ماندن نیکبخت در همدان جمع‌بندی مجمع نمایندگان استان بود و فردی از اعضای مجمع نسبت به این جمع‌بندی مخالفتی نداشت. محمدمهدی مفتح با اشاره به ابقای «نیکبخت» به عنوان استاندار همدان در دولت دوازدهم، اظهار کرده که: بعد از انتخاب رئیس‌ جمهور و شروع رسمی کار دولت دوازدهم برای هر استان انتخاب استاندار جزو اولین اولویت‌هاست و در استان همدان نیز به همین ترتیب بود. وی با تأکید بر اینکه ماندن نیکبخت در همدان جمع‌بندی مجمع نمایندگان بود و فردی از اعضای مجمع نسبت به این جمع‌بندی مخالفتی نداشت، بیان کرده که: با وزیر کشور جلسه داشتیم و جمع‌بندی مجمع بیان شد، وزیر کشور نیز گفت که جمع‌بندی ما هم این‌گونه است و به این ترتیب بنا شد کار استاندار در همدان تداوم یابد.

 

27 مهرماه؛ وزیر ورزش و جوانان گفت: محمدناصر نیکبخت به عنوان استاندار همدان ابقا شد. مسعود سلطانی‌فر در شورای اداری استان همدان گفته که: محمدناصر نیکبخت استاندار همدان قرار بود برای خدمت به استانی دیگر برود اما در همدان ماندگار شد. وی با بیان اینکه نیکبخت از مدیران اجرایی و با تجربه کشور است، گفته: استان‌های دیگری دنبال جذب وی بودند که نظر دولت بر ادامه فعالیت وی در همدان و تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام قرار گرفت.

شواهد خبر از این می دهند که نیکبخت در همدان ماندنی شده است

 

یزد/میرمحمدی

24 شهریور ماه؛ رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه استاندار یزد تغییر می‌کند، گفته: یکی از خواسته‌ها در ارتباط با استاندار آینده یزد این است که جوان‌تر باشد.

در ارتباط با روند انتخاب استاندار آینده یزد اظهار داشته: با توجه به اینکه نمی‌دانیم وزارت کشور چه سیاستی را در این زمینه دنبال می‌کند، منتظر خبر وزارت کشور در این زمینه هستیم تا بتوانیم بر اساس این اطلاعات تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم.

27 شهریور ماه؛ رسانه‌های محلی نوشته‌اند که: مسئولین استانی در یزد به شدت مخالف انتصاب استاندار غیر بومی هستند و وزارت کشور نیز اصرار به این کار دارد. نمایندگان این استان چهار گزینه مشخص را معرفی کرده و اعتقاد دارند که فردی خارج از این مربع قادر به اداره استان نیست. علت طولانی شدن فرایند انتصاب استانداران آن است که رحمانی فضلی وزیر کشور در دومین دوره وزارت خود از یک سو میل به تغییر استانداران دارد و از سوی دیگر ترجیح می دهد با استفاده از همان چهره‌های قبلی به کار خود ادامه داده و افراد جدید را به کار نگیرد. از آنجا که انتصاب استانداران غیر بومی موضوعی نیست که همه در مورد آن اتفاق نظر داشته باشند؛ تکلیف استان‌ها مخالف هنوز نامشخص است. سید محمد میرمحمدی استاندار فعلی یزد به خاطر سن و سال‌اش قصد کنارگیری دارد و وزارت کشور هنوز جایگزین مناسب برای او را نیافته است.

 صندلی استاندار یزد در حالی خالی است که شایعات و گمانه‌زنی‌ها در فضای استان ما را به چند نام می‌رساند. علی اکبر اولیاء‌، سید حمید کلانتری، محمد‌علی طالبی و سید‌محمدرضا سیدحسینی. ظاهراً نمایندگان استان هم بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌های مورد نظرشان به 28 گزینه رسیده‌اند. در غربالگری اولیه این تعداد به 6 یا 7 نفر رسیده. بعد با نماینده ولی فقیه در استان مذاکره شده؛ ظاهراً ایشان نیز گزینه‌های مورد نظر خود را مطرح کرده و نهایتا به یک فهرست کمتر از 10 نفر رسیده‌اند.  موسوی بیدکی گفته: بر اساس جلسات و مذاکرات بسیاری که با نمایندگان مجلس، استاندار و معاونین او ، امام جمعه‌ها و نماینده ولی فقیه در استان داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که استاندار یزد باید از مثل طالبی، سیدحسینی و کلانتری انتخاب شود.

 در میان این گمانه‌زنی‌ها یک خبر حاشیه‌ای هم روز 26 مهرماه در میان سایت‌ها و کانال‌های خبری حاشیه‌ساز شد؛ خبر از این قرار بود که همسر یکی از گزینه‌های استانداری در انتصاب استاندار جدید یزد تاثیر گذاشته است!

به گزارش «تابناک یزد»، یکی از معاونین استاندار تهران که برای استانداری اردبیل کاندیدا بوده پس از مخالفت همسرش برای اقامت در اردبیل گزینه جدی استانداری یزد شده است. گفته می‌شود همسر این مقام دولتی از فعالیت شوهرش به عنوان استاندار یزد استقبال کرده است!

 ۲۲ مهر ماه؛ رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به بررسی‌های مجمع نمایندگان استان یزد در ارتباط با انتخاب استاندار، گفته که: گزینه نهایی مجمع نمایندگان استان یزد «استاندار بومی» است. سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه بحث انتخاب استاندار یزد یکی از مهمترین موضوعات مجمع نمایندگان استان بود، اظهار داشته: انتخاب فردی توانمند برای تصدی پست استانداری یزد می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر این استان را فراهم کند. وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های استاندار شناخت استان و مسائل آن است، ادامه داده که: استاندار بومی نسبت به یک فرد غیربومی بهتر می‌تواند برنامه‌های توسعه‌ای استان را مدیریت کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نسبت به پیشرفت استان قدم بردارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرده که: در ارتباط با انتخاب استاندار برای یزد، وزارت کشور این قول را به ما داده که صد در صد انتخاب استاندار با هماهنگی و مشورت مجمع نمایندگان استان انجام پذیرد و مجمع در تمام مراحل در روند امور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه شما