• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73534 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۲۱ - 12:00
مخالفان نیکبخت تحرک اقتصادی استان همدان را ببینند!

مخالفان نیکبخت تحرک اقتصادی استان همدان را ببینند!

البته عمق مشکل، حِدّت بیکاری و موانع تولید آنقدر زیاد و چشگیر است که ممکن است اینگونه اقدامات و تلاش ها زیاد به چشم نیاید اما انصاف حکم میکند بیش از آنکه نتیجه محور باشیم باید تلاش محور نگاه کنیم و قدر زحمت‌کشان و مدیران دلسوز را بدانیم.

همیشه از حرف تا عمل فاصله  زیاد است . موقع شعار و وعده، اغلب پا به رکاب ایم؛ هنگام عمل که می رسد، اما  پا پس کشیده، به هزار دلیل و بهانه رو میکنیم تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم! بویژه اگر این مسئولیت، بار مالی هم داشته باشد.

به گزارش آفتاب صبح، امروز خبری کوتاه، ذیل تصویری گویا حکایت از این داشت که استاندار همدان و وزیر کار دولت روحانی برای حل مشکل یک طرح تولیدی در استان، ضمانت رسمی و عملی تولید کننده را برای دریافت تسهیلات قبول کرده و  پشت سفته ی وام گیرنده را امضا کرده اند.
این خبر کوتاه، اما مهم، گویای واقعیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ واقعیتی که اهمیت تولید و اشتغال را در نظر دولتمردان به خوبی نشان می دهد و ثابت میکند که  دست اندرکاران دولت حاضرند برای کمک به حل مشکل بیکاری حتی  از جیب شخصی  خود هم هزینه کنند.
آنها که می گویند نیکبخت برای استان چه کرده و دائم در حال نق زدن و غر و لند کردن هستند، ببینند و بدانند که ایشان تمام همّ و غمّ خود را صرف ایجاد اشتغال و رفع بحران بیکاری کرده و دائم دنبال حل مشکلات موجود بر سر راه تولید و تولید کننده است.
البته عمق مشکل، حِدّت بیکاری و موانع تولید آنقدر زیاد و چشگیر است که ممکن است اینگونه اقدامات و تلاش ها زیاد به چشم نیاید اما انصاف حکم میکند  بیش از آنکه نتیجه محور باشیم باید تلاش محور نگاه کنیم و قدر زحمت‌کشان و مدیران دلسوز را بدانیم.

در زمان نیکبخت کارهای مهم و اساسی ای در استان شکل گرفته، پیگیری شده و دارد دنبال می شود که از آنجمله می توان اشاره داشت به تلاش و موفقیت برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی، فعال کردن تعداد زیادی از واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل، جذب اعتبارات ویژه دولتی، راه اندازی خط راه آهن، ایجاد خط لوله انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه و مسدود کردن چاه‌های آب این نیروگاه که طی سی سال تمام آب های سفره های زیر زمینی دشت های اطراف را بلعیده و خشک نمود، برپایی همایش مهم سرمایه گذاری و جذب صدها میلیارد تومان سرمایه برای استان و ...

امید است نیکبخت در دولت دوازدهم هم چونان گذشته پر حرارت و با انرژی به استان خدمت کند و بداند که توده مردم و تولیدکنندگان و کسانی که شاهد تلاش های  وی هستند قدر زحمات شبانه روز ی او را می دانند و حساب عده ی معدودی مخالف و منتقد را از مردم استان جدا کنند.
البته حساب نقد منصفانه و از سر دلسوزی برای منافع استان با مخالفت های همینجوری و بی دلیل حتما جداست.

کلام آخر اینکه نگارنده امروز با دیدن این  خبر و تصویر امضای سفته های یک تولیدکننده از خود راضی و بر حمایت هایم از جناب نیکبخت بالیدم.

نویسنده: پرویز محمدی

ارسال دیدگاه شما