• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 83954 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۰ - 12:40
جهاد دانشگاهی، هراسی از ورود به عرصه‌های مختلف ندارد
استاندار آذربایجان‌شرقی:

جهاد دانشگاهی، هراسی از ورود به عرصه‌های مختلف ندارد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی، هراسی از ورود به عرصه‌های مختلف نداشته و دارای نیروهای متعهد و متخصص هست، گفت: این ویژگی‌ها از جمله علل موفقیت این نهاد اتقلابی در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، «مجید خدابخش» در دیدار رئیس سازمان و معاونان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با وی، گفت: دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا سرمایه‌ی بزرگی در بخش ۲۰۱۸ هستند، چون عموم مردم و خانواده‌ها حضور فعالی در فضای مجازی دارند و می‌توان با تولید محتواهای متنوع توسط رسانه‌ها، به مردم جهت‌ فکری دهیم.

ضرورت مطرح کردن قابلیت‌های فرهنگی تبریز به گردشگران در رویداد تبریز 2018

وی با بیان این‌که مطرح کردن قابلیت‌های فرهنگی تبریز به گردشگران در رویداد تبریز 2018 مدنظر است، خاطرنشان کرد: رفت‌وآمد گردشگران به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی زود بازده منجر می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نتایج دقیق مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا) در خصوص نتایج انتخابات سال 96، گفت: این آمار دقیق نشانگر علمی بودن نظرسنجی ایسپا است، البته انتظارمان هم از جهاد دانشگاهی همین بوده و این سازمان باید در بخش‌های مختلف الگو باشد.  

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید تولید فکر کند، اظهار کرد: به عنوان نمونه سازمان نظام مهندسی کشاورزی با وجود داشتن ۱۳ هزار عضو تحصیل کرده با مشکل بیکاری مواجه است، جهاد دانشگاهی ظرفیت تولید فکر برای برطرف کردن مشکلات بیکاری را دارد.

داشتن توجیه اقتصادی برای راه‌اندازی بیمارستان تخصصی ناباروری در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به سخنان رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان در خصوص احداث بیمارستان تخصصی درمان ناباروری، اظهار کرد: احداث این بیمارستان باید توجیه اقتصادی داشته باشد که بر اساس گفته‌ دکتر محسنی به این موضوعات توجه شده است.

خدابخش ادامه داد: انتظار داریم جهاد دانشگاهی با دید چالشی به موضوعات مختلف ورود کرده و نقشه راهی برای برطرف کردن مشکلات نشان دهد.

وی با بیان این‌که در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، افزود: عده‌ای معتقدند به جای اعطای تسهیلات خرد به مردم، بهتر است تسهیلات تنها به تولیدکننده‌ها برای اشتغال‌زایی اعطاء شود، به سازمان جهاد دانشگاهی پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص افکارسنجی کند.

خدابخش با بیان این‌که همه، استعداد کارآفرینی ندارند، گفت: کارهای پژوهشی و نظرسنجی جهاد دانشگاهی در خصوص نحوه‌ی کارآفرینی می‌تواند برای استان و حتی کشور موثر واقع شود.

وی با اشاره به تصویب ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اعطای تسهیلات شش درصدی جهت توسعه‌ی روستایی، گفت: باید در نحوه‌ی اعطای این تسهیلات دقت شود.

وی با اشاره به رویداد ۲۰۱۸ ، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا و ایکنا باید به این رویداد ورود کرده و نقش‌آفرینی کنند، به عنوان نمونه خبرگزاری ایسنا می‌تواند با برگزاری نظرسنجی ما را در امر انتخاب شعار برای رویداد ۲۰۱۸ یاری کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رویداد ۲۰۱۸ برای تبریز و استان حایز اهمیت است و رسانه‌های زیر نظر جهاد دانشگاهی می‌توانند موجی به راه انداخته و گردشگران را برای سفر به تبریز ترغیب کنند.

جهاد دانشگاهی از نهادهای تأثیرگذار در حوزه درمان ناباروری

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال در فضای مجازی، گفت: دولت یازدهم  شاهراه فضای مجازی را ایجاد کرده است، به‌طوری که 3G و 4G پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم مطرح نبودند.

خدابخش تصریح کرد: ایسنا و ایکنا می‌توانند با تولید محتوا موضوع اشتغال در فضای مجازی را مطرح کرده و بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش و اشتغال‌زایی ترغیب کنند.

 وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی از مجموعه‌های مهم و تأثیرگذار است که پژوهشگاه رویان شاه بیت و ستاره‌ی پرفروغ آن است.

ارسال دیدگاه شما