• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 23 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 83955 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۰ - 12:22
استاندار خراسان رضوی باید فردی با قدرت تعامل بالا باشد
نماینده تربت‌حیدریه:

استاندار خراسان رضوی باید فردی با قدرت تعامل بالا باشد

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت جغرافیایی خراسان، وجود با برکت مضجع شریف امام هشتم (ع) و هم‌سنگ نبودن شهرهای استان از دلایل انتخاب استاندار توانمند برای خراسان رضوی است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا: سعید باستانی اظهار کرد: تغییر استانداران در حیطه اختیارات وزارت کشور، با پیشنهاد آن و تایید هیأت دولت انجام می‌شود. نمایندگان در صورتی که از آن‌ها درخواست شود تنها نظر مشورتی خواهند داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان قایل به دخالت در تعیین استاندار نیستند، عنوان کرد: نمایندگان وظیفه نظارتی خود را در خصوص دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه انجام می‌دهند و برای نمایندگان علی‌السویه است که دولت بر چه فردی اتفاق نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه به چند دلیل استاندار خراسان باید قوی باشد، تصریح کرد: خراسان به دلیل موقعیت جغرافیایی در همسایگی با کشورهای مختلفی به ویژه افغانستان حضور دارد که سبب ایجاد موقعیت بسیار ویژه‌ای برای خراسان شده است. وجود با برکت امام هشتم(ع) نیز ویژگی خاصی به این منطقه بخشیده است. شهرستان‌های اطراف مشهد مقدس و خود مشهد ۳میلیون جمعیت دارند بنابراین نوع نگاه استاندار خراسان با سایر استان‌ها که در آن شهرها هم‌سنگ هستند، متفاوت است. به این دلایل اگر بنا باشد استانداری معرفی شود باید فردی توانمند، چابک، چالاک و با توان و قدرت تعامل بسیار بالا باشد تا استان خراسان متضرر نشود.

باستانی در خصوص قانون تصویب حضور اقلیت‌های مذهبی در شورا، گفت: قانون مصوب شده قابلیت عطف بما سبق را دارد. به نوعی تفسیری است که آیا این اتفاق می‌توانسته بیفتد یا خیر، بنابراین اگر از نظر شورای نگهبان به همین منوال تأیید شود عطف بما سبق خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما