• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 83960 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۱ - 10:23
مدیران مردمی و پاسخگو به جایگاه روابط عمومی ها باور دارند
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

مدیران مردمی و پاسخگو به جایگاه روابط عمومی ها باور دارند

علیرضایی دبیرشورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت:تنها مدیران مردمی و پاسخگو به جایگاه روابط عمومی باور دارند و به آن توجه دارند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، نصرت اله علیرضایی در نشست تخصصی مسئولان روابط عمومی مناطق و نواحی ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان در سخنانی بیان داشت:آموزش و پرورش یکی از پنج نهاد اصلی اجتماعی در جامعه محسوب می شود که در طول تاریخ در همه جوامع  به اشکال مختلف وجود داشته و کار انتقال مواریث فرهنگی و تربیت اجتماعی افراد را برعهده داشته است.

وی افزود:در نظریات توسعه همواره بر روی عوامل اقتصادی و فرهنگی بعنوان عناصر اصلی تاکید شده و از آموزش و پرورش بعنوان نهادی که در حوزه فرهنگی می تواند نقش کلیدی و محوری در  ترویج و نهادینه کردن باورهای فرهنگی ملازم با توسعه داشته باشد یاد شده است اما در جامعه ما آنگونه که باید  و شاید به این مهم توجهی نشده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین بیان داشت: برای دستیابی به تدسعه نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم و انسان توسعه یافته انسانی است که به  منافع ملی بیش از منافع فردی،خانوادگی و جناحی باور دارد،عقل جمعی و مشورت پذیری را بر خودمحوری و تک روی برتری می بخشد،اهل سعه صدر و تساهل است، تکثر را می پذیرد و آینده نگر و قانون مدار است و این ویژگی را آموزش و پرورش باید به جزئی از باور و اعتقاد دانش آموزان تبدیل کند و روابط عمومی ها باید در چارچوب این مفاهیم و ارزش ها و باورهای فرهنگی حرکت وفعالیت کنند.

 وی افزود: روابط عمومی های حوزه آموزش و پرورش می توانند با تکریم معلمان نمونه و تجلیل از دانش آموزان نخبه در معرفی الگوهای موفق به نسل آینده نقش موثری ایفا کنند و در این خصوص از ظرفیت نیروهای فکری و اصحاب اندیشه و نظر استفاده کنند.

علیرضایی گفت:آنچه که باعث شده روابط عمومی در جامعه جدید از اهمیت و ارزش برخوردار شود مقوله افکار عمومی و روند دموکراتیزاسیون در کشورهای مختلف است که ضرورت توجه و مراجعه به نظرات و خواسته های مردم را  مطرح کرده است.

وی بیان داشت:در نظام سازمانی جدید برای رصد و اخذ نقطه نظرات و انتظارات مردم از یک طرف و پاسخگویی مدیران به افکار عمومی واحدی به عنوان روابط عمومی تعبیه شده که این تعامل و ارتباط دوسویه بین سازمان و مردم را تسهیل می کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه" رسانه ها در جامعه مدرن نمایندگان افکار عمومی و چندصدایی موجود در جامعه هستند." ادامه داد: روابط عمومی ها در سازمان های جدید به عنوان شعبه دوم رسانه ها و نمایندگی آنها را در ادارات برعهده دارند لذا باید نگاه و رویکرد تعاملی با آنها در پیش بگیرند و از هرگونه تقابل و تضاد با رسانه ها و خبرنگاران احتناب کنند.

علیرضایی بیان داشت:مدیرانی که با رسانه ها تعامل ضعیفی دارند و به جایگاه و نقش اثرگذار روابط عمومی ها باور ندارند با مبانی و فلسفه این نهادها در جامعه جدید آشنایی ندارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد:برای برون رفت از این وضعیت یا باید به انتظار معجزه و قهرمان نشست و یا اینکه در جهت تغییر این فضا و جلب اعتماد مدیران ، تعامل و ارتباط مستمر با آنها و انعکاس سوالات، انتقادات، دیدگاه ها و انتظارات جامعه بتوان گام های محکم و استواری در این خصوص برداشت.

وی افزود: حقیقت مطلب این است که هنوز قطره، قرص و کپسولی برای باورمند کردن  اینگونه مدیران به جایگاه روابط عمومی ها اختراع نشده است لذار با شناخت شرایط موجود باید  در جهت اصلاح آن قدم برداشت و ناامید نشد و همین است که کار در روابط عمومی رامی تواند به کاری از جنس ایثار و گذشت تبدیل کند.

علیرضایی بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش انتظار از روابط عمومی ها این است که با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف و متنوع اعتماد والدین و شهروندان تقویت کنند،انجمن اولیا و مربیان را فعال کنند،با انجام نظرسنجی های مختلف نقطه نظرات معلمان، دانش آموزان و اولیا را به مدیران منعکسف کنند،از معلمان بازنشسته، معلمان و دانش آموزان نخبه تجلیل به عمل آورند و نقش مشاور مدیریت را ایفا کنند.

 

ارسال دیدگاه شما