• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84001 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۲ - 11:55
آخرین وضعیت آب استحصال شده چهارمحال و بختیاری ‌بررسی می‌شود
استاندار:

آخرین وضعیت آب استحصال شده چهارمحال و بختیاری ‌بررسی می‌شود

اقبال عباسیاستاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آخرین وضعیت آب استحصال شده استان چهارمحال و بختیاری و آب‌های مصرفی استان‌های همجوار بررسی می‌شود.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری- اقبال عباسی 21 آذر ماه در نشست مشترک مجمع نمایندگان این استان با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این نشست مسائل و دغدغه‌های استان چهارمحال و بختیاری بیان شد و رئیس مجلس نیز تأکید داشتند مساعدت‌های لازم برای رفع مشکلات انجام خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: محورهای مطرح شده در این جلسه در خصوص مسائلی مانند کمبود آب، بیکاری، مشکلات بخش صنعت و کشاورزی و مشکلات در بخش جاده‌ای بود و رئیس مجلس اظهار داشتند پیگیری‌های لازم از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.
عباسی همچنین افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته فنی بررسی طرح‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود تا آخرین وضعیت آب‌های مصرفی استان‌های همجوار و آب استحصال شده استان بررسی و کم و کیف تخصیص آب‌ها بررسی شود، همچنین باید به نیازمندی‌های منطقه در خصوص مسائل مذکور توجه جدی شود.
اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات کمبود آب در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد و گفت: شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری و کشاورزان با کمبود آب مواجه هستند که باید اقدامات جدی در راستای رفع این مشکل صورت گیرد.
خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل مربوط به کمبود منابع آبی در استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت جدی مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که شهرستان بروجن از لحاظ تأمین آب شرب با مشکل جدی روبرو است، همچنین باید به طرح آبرسانی بِن به بروجن توجه جدی شود.
محمد خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت دشت‌های شهرستان لردگان مناسب نیست، نکته دیگر اینکه باید منابع مالی برای احداث سد ونک – سولگان در لردگان تأمین شود چرا که اگر به موضوع کمبود آب در منطقه توجه نشود بخشی از جمعیت این شهرستان مهاجرت می‌کنند، نکته دیگر اینکه باید به موضوع توسعه راه‌ها در این منطقه توجه شود و اعتبارات لازم برای احداث خط راه آهن در این منطقه تأمین شود.
علی کاظمی نماینده مردم اردل ، فارسان ،کوهرنگ و کیار در خصوص این نشست گفت: در این نشست مسائل و مشکلات استان در موضوعاتی مانند مشکل بیکاری، مسئله کمبود آب و مشکلات در سرمایه‌گذاری مطرح شد.
نماینده مردم اردل ، فارسان ،کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد هزینه‌های مالی برای راه آهن استان چهارمحال و بختیاری از طریق فاینانس انجام شود و همچنین سازمان ایمیدرو موظف به سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی استان شد.

ارسال دیدگاه شما