• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
  • اِلأَربِعا ١٥ شوال ١٤٤٥
  • Wednesday 24 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84015 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۵ - 10:34
نخستین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته همکار سازمان تامین اجتماعی برگزار شد

نخستین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته همکار سازمان تامین اجتماعی برگزار شد

قهرمانی در این مسابقات ملاک نیست بلکه دور هم بودن همکاران و تعامل تجربیات اقوام و استان‌های مختلف در کنار یکدیگر منجر به تقویت روحیه نشاط و شادابی همکاران می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی نخستین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته همکار سازمان را یکی از این برنامه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: قهرمانی در این مسابقات ملاک نیست بلکه دور هم بودن همکاران و تعامل تجربیات اقوام و استان‌های مختلف در کنار یکدیگر منجر به تقویت روحیه نشاط و شادابی همکاران می شود.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،حسین شاهوردی، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در آئین گشایش نخستین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته همکار سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه طرح نسیم سلامت با هدف افزایش نشاط و شادابی در میان بازنشستگان اجرایی می شود، اظهار کرد: سالمندی بیماری نیست اما می‌تواند زمینه را برای بیماری فراهم کند و باید با آموزش های علمی، منطقی و پزشکی از مشکلات و بیماری‌های ناشی از سالمندی کاسته شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این برنامه‌ها باعث شادی و نشاط شود، افزود: در حوزه اداره کل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد با سیاست گذاری های کلان به دستور دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان و دکتر جعفریان مشاور عالی اجرایی و دستیار اول و معاون فرهنگی سازمان برای اولین بار در کشور برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی برای همکاران بازنشسته ارائه دهد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی نخستین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته همکار سازمان را یکی از این برنامه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: قهرمانی در این مسابقات ملاک نیست بلکه دور هم بودن همکاران و تعامل تجربیات اقوام و استان‌های مختلف در کنار یکدیگر منجر به تقویت روحیه نشاط و شادابی همکاران می شود.
شاهوردی با بیان اینکه طرح «کرامت رضوی» نیز از دیگر برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی است، عنوان کرد: امسال ٢ هزار سهمیه به همکاران سازمان اختصاص یافته است که برای افزایش آن و برگزاری مداوم آن برنامه‌ریزی می‌شود.

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، نیز با ابراز خرسندی از اینکه در جمع همکاران بازنشسته حضور دارد، گفت: سرمایه‌های اجتماعی کشور در این برنامه شرکت کردند و این بزرگان مظهر خدمت به مردم در جامعه هستند.
وی با اشاره به مطالبات سنگین تامین اجتماعی از دولت خاطرنشان کرد: قانونگذار مقرر کرده است که دولت بدهی خود را پرداخت کند که این مهم توسط نمایندگان مردم در مجلس پیگیری می‌شود زیرا بیش از ٥٠ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

مدیر کل خدمات عمومی ورفاه سازمان تامین اجتماعی نیز در این آئین ضمن تقدیر از همکاران خود در اداره کل تامین اجتماعی استان فارس که میزبانی این دوره از المپیاد ورزشی را بر عهده دارند، اظهار کرد: یکی از بزرگترین افتخارات سازمان تامین اجتماعی خدمت به نیروهای مولد دیروز، امروز و آینده است.
عبدالرضا محمدی با بیان اینکه آنچه امروز در سازمان تامین اجتماعی در اختیار ما قرار دارد نتیجه زحمات همکاران بازنشسته سازمان است، خاطرنشان کرد: باید به کار و زحمت بازنشستگان و مستمری بگیران احترام گذاشت.

وی در خصوص المپیاد ورزشی برگزار شده توسط این سازمان بیان کرد: امسال این المپیاد برای بیش از ١٠ رشته ورزشی ویژه آقایان برگزار شد که تنها در رشته فوتسال آن بیش از ٥٠٠ نفر شرکت کردند و نخستین دوره المپیاد ورزشی بانوان که در شیراز در حال برگزاری است با استقبال خوب بانوان کشور مواجه شده و انتظار می‌شود تعداد شرکت کنندگان در سال‌های آتی بیشتر شود.

عضو هیات مدیره کانون کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه ورزش زحمات زیادی کشیده شده است تا برنامه‌های مناسب و ارزشمندی برای همکاران ارائه شود، بیان کرد: دستورالعمل نخستین المپیاد ورزشی که هم اکنون در شیراز در حال برگزاری است سال گذشته ابلاغ شد اما در قالب تجمیعی بین همکاران شاغل و عضو کارگری بود که در یک جلسه مطرح شد حوزه همکاران جدا شود و این تفکیک شکل گرفت.

دکتر حمید رضا جباری با تاکید بر اینکه رویه سازمان تامین اجتماعی در خصوص همکاران بازنشسته نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است، خاطرنشان کرد: براساس آئین نامه‌های سازمان تامین اجتماعی هر آنچه که فرصتی برای ارتقای سن امید به زندگی همکاران بازنشسته ایجاد کند مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: هر چقدر این سن امید به زندگی در حوزه بازنشستگی ارتقا پیدا کند باعث افزایش بهره وری در نیروی شاغل خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه شما