• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 23 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84267 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - 14:51
تلاش برای ایجاد تقابل بین ملت و دولت اقدامی ناکام است
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

تلاش برای ایجاد تقابل بین ملت و دولت اقدامی ناکام است

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: تلاش برای ایجاد تقابل، اختلاف و فاصله بین ملت و دولت اقدامی محکوم به شکست و ناکامی است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین: نصرت الله علیرضایی : دود اقدام عده ای برای ایجاد تقابل و فاصله بین مردم و دولت به چشم خود آنان می رود.

وی با بیان اینکه بعضی ها در مسیر خدمت رسانی دولت به جامعه سنگ اندازی می کنند و به رای مردم به دکتر روحانی تمکین ندارند،افزود: این عده سعی دارند از گلایه های مردم استفاده ابزاری کرده و مطامع سیاسی خود را دنبال کنند و دولت و مردم را مقابل یکدیگر قرار دهند که این مساله در نهایت متزلزل شدن خود آنان را در پی خواهد داشت.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین خطاب به کسانی که قصد ایجاد اختلاف بین مردم و دولت را دارند، گفت: همان گونه که بعضی دولتمردان نیز در روزهای گذشته اظهار داشتند شاید ابتدای این راه در دست و کنترل آنها باشد اما انتهای ان معلوم نیست به دست چه کسی بیافتد و بدون شک این موضوع به ضرر جامعه و کشور خواهد بود.

علیرضایی گفت: انتقاد به مسایل و مشکلات کشور باید از طریق نهادهای مدنی همچون احزاب سیاسی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها مطرح و دنبال شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: هرگونه محدودیت و ایجاد ممنوعیت برای نهادهای مدنی یاد شده و به تنگنا بردن آن ها بدون شک نتایج خوبی را برای جامعه به بار نخواهد داشت و نتیجه آن ایجاد مشکلاتی چون اعتراض های غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه باید چتر امنیتی بر روی نهادهای مدنی به عنوان نمایندگان افکار عمومی برداشته شود و احزاب و گروه های سیاسی، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد فضای بازتری برای فعالیت پیدا کنند و منعکس کننده خواسته های جامعه باشند، اضافه کرد: با تحقق این موضوع دیگر شاهد برخی اعتراض های توده ای، هیجانی و احساساتی نخواهیم بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید به نهادهای مدنی دیدگاه مثبت تری داشته باشیم،اظهار کرد: باید منافذ لازم برای تخلیه انرژی و بیان انتقادات و نظرات و خواسته های جامعه فراهم شود چرا که اگر اینگونه نباشد شاهد تراکم و سریز مطالبات مردمی به شکلی غیرقابل پیش بینی و کنترل نشده خواهیم بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه باید اذعان کرد که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و نباید انتقادها در این خصوص را توطئه گرایانه تعبیر کنیم،افزود: گلایه ها و نقدها در این زمینه و وجود مشکلاتی مانند بیکاری و رکود کتمان پذیر نیست اما دیدگاه و رویکردهای جامعه نسبت به آنها متفاوت است.

وی با بیان اینکه برخی مردم معتقدند چهارسال زمان فرصت کافی برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی از سوی دولت بوده است، افزود: با این وجود باید پذیرفت که دولت یازدهم میراث دار مشکلات زیادی بود و نباید فراموش کنیم در زمانی عهده دار مسئولیت شد که شاهد تورم بالای 40 درصد، رشد منفی 6 درصدی اقتصاد و قطع روابط ایران با خیلی از کشورهای دیگر و تعطیلی سرمایه گذاری داخلی و خارجی بودیم.

علیرضایی با بیان اینکه یادمان نرفته است که در آن دوران فضای اقتصادی کاذبی در کشور وجود داشت و به دلیل نوسانات ارز و سکه برخی مردم شب ها را جلوی بانک مرکزی می خوابیدند،افزود: مردم به امید بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود به دولت تدبیر و امید رای دادند و در چهارسال گذشته نیز هر منتقد با وجدان و منصفی به تغییرات مثبت صورت گرفته در همه حوزه ها اذعان می کند.

وی با بیان اینکه مردم امسال بار دیگر به دولت اقای روحانی اعتماد کردند و آرای رییس جمهوری در این انتخابات از 18 میلیون در سال 92 به 24 میلیون رای افزایش پیدا کرد،افزود: مردم پای رای خود ایستاده اند و اعتراض ها به مساله گرانی و مشکلات اقتصادی نشانگر این است که آنان خواهان رسیدگی جدی تر دولت و نظام به این مسایل هستند.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسایل جامعه شناسی اضافه کرد: رویکرد دیگر نسبت به مسایل و مشکلات موجود در کشور بویژه در بخش اقتصادی مربوط به نخبگان است و آنان ضمن بیان مسایل و مطالبات خود می دانند که مشکلات اقتصادی کشور مربوط به دولت فعلی نیست و این دولت آنها را از گذشته به ارث برده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین ادامه داد: نخبگان جامعه از دولت انتظار دارند تا شفاف تر با مردم صحبت کند و اگر برخی مسایل پشت پرده در مسیر دولت محدودیت و سنگ اندازی می کند آنها را با جامعه مطرح کنند.

علیرضایی با بیان اینکه اعتراض های مردم تلنگری به دولت است تا با تلاش بیشتری برای حل مشکلات جامعه حرکت کند،گفت: مردم در گلایه های خود انتظار شفافیت و قاطعیت بیشتری از دولت دارند اما برخی سیاسیون که از دولت شکست خورده اند در پی بهره برداری از این موضوع هستند.

ارسال دیدگاه شما