• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84337 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - 11:49
باید از سرمایه‌گذار و اشتغالی که ایجاد کرده حمایت کنیم
استاندار کرمانشاه:

باید از سرمایه‌گذار و اشتغالی که ایجاد کرده حمایت کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: باید برای حمایت از سرمایه‌گذاران و اشتغالی که ایجاد کرده‌اند، هرکاری می‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز (16 دی) برگزار شد، اظهار کرد: گاهی ممکن است دستگاه‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران دچار مشکلاتی هم بشوند، اما باید برای حمایت از سرمایه‌گذاران این مشکلات را پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های خوب و کمک‌های  بلاعوضی که در زلزله اخیر برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شد، گفت: امکان پرداخت کمک بلاعوض برای واحدهای صنعتی آسیب دیده وجود ندارد و نباید توقع غیرمنطقی برای آنها ایجاد شود.

  استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دو مورد از کمک‌های بلاعوض بی‌سابقه بود و تاکنون در هیچ استانی مشابه آن پرداخت نشده، این موارد را شامل پرداخت کمک بلاعوض برای مزارع پرورش ماهی آسیب دیده و همچنین کمک به 8800 واحد سنتی دامداری روستایی اعلام کرد.


بازوند از تسهیلات خوبی که از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به واحدهای صنعتی و کشاورزی آسیب دیده در نظر گرفته شده یاد کرد و ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر به فکر جذب این تسهیلات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار از محل 1.5 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که اخیرا 1500 میلیارد تومان از این رقم ابلاغ شد.

به گفته استاندار کرمانشاه تا این 1500 میلیارد تومان توزیع نشده باید بتوانیم حداقل 200 میلیارد تومان آن را برای کمک به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان جذب کنیم تا این واحدها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

بازوند در ادامه به مشکل خرید چغندر از کشاورزان استان توسط کارخانه‌های قند هم اشاره کرد و یادآور شد: نباید اجازه دهیم چغندر مردم روی زمین بماند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

وی از کارخانجات قند استان خواست حتما ظرف مدت دو هفته نسبت به انتقال چغندر کشاورزان به درون کارخانه‌ها اقدام کنند و افزود: دستگاه‌های مربوطه نیز باید پیگیر پرداخت مطالبات این کارخانه‌ها و مابتفاوت یارانه آنها باشند.

 

 

ارسال دیدگاه شما