• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 23 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 94943 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - 15:12
ورود سامانه بارشی به کشور/ بارش برف و باران در برخی مناطق

ورود سامانه بارشی به کشور/ بارش برف و باران در برخی مناطق

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از وزش باد شدید در غالب مناطق کشور خبر داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از وزش باد شدید در غالب مناطق کشور خبر داد.

به گزارش آفتاب صبح، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها به سبب عبور امواج تراز میانی از شرق کشور امروز( ۲۱ بهمن) بارش پراکنده و وزش باد در برخی از نقاط استان‌های کرمان، سیستان و  بلوچستان، هرمزگان، یزد، اصفهان، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۲۲ بهمن) این وضعیت در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان رخ می‌دهد، تصریح کرد:‌ از اواخر فردا و اوایل روز دوشنبه (۲۳بهمن) سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه روز دوشنبه (۲۳ بهمن)‌ در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت در سواحل شمالی و شمال غرب سبب بارش باران و برف خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه سامانه فوق در روز سه شنبه( ۲۴ بهمن) تقویت می‌شود، تصریح کرد: این سامانه علاوه بر مناطق فوق بخش‌های جنوب غرب و مرکز را هم در بر می‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: تا ظهر چهارشنبه (۲۵ بهمن) همچنان بارش در مناطق ذکر شده تداوم دارد و از بعدازظهر این روز بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و تمرکز بارش در سواحل شمالی و شمال شرقی خواهد بود.

به گفته وظیفه، در این روز به سبب نفوذ توده هوای سرد، کاهش دما در نوار شمالی و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به سبب وزش باد شدید روز دوشنبه (۲۳ بهمن) پدیده گرد و خاک در برخی نقاط خوزستان و ایلام و روز سه شنبه (۲۴ بهمن) در جنوب خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد:‌ روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) وزش باد شدید در غالب مناطق خواهیم داشت، همچنین این سامانه روز پنجشنبه ( ۲۶ بهمن) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۲بهمن) صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۳ بهمن) ابری و غبار صبحگاهی، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد، اوایل شب افزایش باد و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۷ وحداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه شما