• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 94965 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - 10:45
صوفی بهنامجوی دیگری است ؟

صوفی بهنامجوی دیگری است ؟

به اعتقاد نگارنده که سالهای مدیریت آن مرحوم در دهه شصت را خوب به یاد دارم وجه تمایز بهنامجو با شهرداران بعد از خود در دو ویژگی مهم خلاصه می شد که اول جسارت و بعد قدرت تصمیم گیری همراه با پذیرش ریسک و خطر پذیری بود.

میز نقد- پرویز محمدی



 

سالی که نکوست از بهارش پیداست .

شهروندانی  که امروز از مسیر خیابان طالقانی همدان گذر می کنند، بی اختیار، برای چند لحظه هم که شده شادمان از اتفاقی که سالها بود منتظر وقوع اش بودند ، احساس رضایت و ذوق شان از اقدام شهردارِ نو آمده را بر زبان رانده ، ضمن تحسین این حرکت ضربتی از خود می پرسند : آیا عباس صوفی بهنامجوی دیگری است ؟
راستی مگر بهنامجو در همدان چه کرده بود که بعد از گذشت سی سال از دوران خدمت اش در شهرداری همدان هنوز نامش  بر سر زبان ها ست و مردم شهر همیشه از او به عنوان شهردار نمونه یادکرده ، خاطرش را گرامی می دارند ؟

ساعت یک بامداد دیشب که  باتفاق خانواده از مسیر خیابان طالقانی عبور میکرددیم ، دخترم با تعجبی آمیخته به شوق ، توجهم را به تخریب ساختمانی که روبروی بیمارستان اکباتان ، خیابان را مسدود کرده بود جلب کرد و همسرم نیز با ذوقی که معلوم بود از کُنه وجوش بر آمده ،  شادمانی اش را از اتفاقی که گویی سالها بود انتظارش را می کشید ابراز کرد .
من امّا اظهار نظرم را وقتی بیان کردم که از روبروی دادسرا دور زده و با سرعت بیشتری به سمت میدان فردوسی حرکت و به همسر و دخترم گفتم اگر شهرداری  سه ملک باقیمانده تا تعریض نهایی خیابان طالقانی را همزمان تخریب کرده و به یکباره خیابان پیچ در پیچ طالقانی را راست کرده باشد ، میشود به مدیریت صوفی امیدوار شد و آینده این شهر را کمی امید بخش دانست . هرچند در این اقدام شایسته نقش بارز مهندس ابرار خرم مدیر منطقه دو شهرداری همدان را نباید کمرنگ دانست
بله ؛ وقتی مشاهده کردیم کل خیابان طالقانی از میدان فردوسی تا میدان جهاد ( دانشگاه ) باز گشایی شده ، ذوق زده از این اقدامی که نشان از جسارت و تحول خواهی عباس صوفی است بی اختیار و بدون توجه به ساعت، گوشی را برداشته و قصد تماس با وی را داشتم که با نهیب خانم و دخترم - که بابا ساعت از یک گذشته -.....  منصرف شدم ؛ هر چند میدانستم  حاج عباس حتما بیدار شاید هم بیرون از خانه باشد.

برگردیم به سوالی که در ابتدای این وجیزه طرح شد . بهنامجو چه کرده بود ....؟
به اعتقاد نگارنده که سالهای مدیریت آن مرحوم در دهه شصت را خوب به یاد دارم  وجه تمایز بهنامجو با شهرداران بعد از خود در دو ویژگی مهم خلاصه می شد که اول جسارت و بعد قدرت تصمیم گیری همراه با پذیرش ریسک و خطر پذیری بود.

ممکن است برخی دوستان که روحیات نگارنده را می شناسند از این ذوق زدگی ناشی از تخریب سه ساختمان توسط شهرداری تعجب کنند که حالا مگر چه اتفاق مهمی افتاده که فلانی  دست به قلم شده و اینچنین به تعریف و تمجید از شهردار جدید پرداخته ؟!
در پاسخ به این سوأل محتمل باید گفت تعریض یک خیابان با تخریب سه ملک مستقر در مسیر، اتفاق مهمی اصلا نیست ! آنچه مهم و قابل تحسین است اینکه این اقدام پرده از روحیه ای برداشته که نشانی کوچک از بلند پروازی شهردار تازه وارد دارد.
همان گم شده ای که همدان برای رشد و بالندگی سخت نیاز به آن دارد ؛ سخت.  
امید که تا پایان سال شاهد تعریض خیابان سعیدیه هم باشیم؛ امید.

 

ارسال دیدگاه شما