• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 95071 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۲/۲ - 12:30
لزوم برخورداری پزشکان از بیمه مسئولیت حرفه ای
رئیس شعبه ٢٨ تجدید نظر دیوان عدالت اداری:

لزوم برخورداری پزشکان از بیمه مسئولیت حرفه ای

رئیس شعبه ٢٨ تجدید نظر دیوان عدالت اداری بر لزوم برخورداری پزشکان از بیمه مسئولیت حرفه ای شان تاکید کرد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر واحدی در نشست آموزشی آشنایی با حقوق پزشکی که با همکاری و هماهنگی دیوان عدالت اداری و اداره کل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی در محل مدیریت درمان استان تهران برگزار شد، در ارتباط با قانون، انواع مقررات و جایگاه آنها، نحوه و مرجع تصویب، صلاحیت دیوان عدالت اداری در برخورد با مقررات خلاف قانون و شرع، توضیحاتی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه دو نوع قانون داریم، گفت: یکی قانون اساسی (قانون مادر) که توسط مجلس خبرگان تصویب و از طریق همه پرسی و رفراندوم تائید می شود و دیگری قانون عادی که به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.
دکتر واحدی افزود: قانون عادی نباید مخالف قانون اساسی و شرع باشد و مرجع تشخیص آن شورای نگهبان است.
وی همچنین به ضرورت برخورداری پزشکان و رؤسای بیمارستان ها از بیمه مسئولیت و نحوه جبران خسارت توسط شرکت های بیمه گر اشاره کرد. چرا که حسب "بند خ ماده ٧٤" قانون برنامه ششم توسعه، این بیمه نامه در دادسراها  و دادگاه به عنوان وثیقه قابل پذیرش خواهد بود.
دکتر واحدی تصریح کرد: براساس ماده ٤٩٥ قانون مجازات اسلامی، مصوب ٩٢، هرگاه پزشک در معالجاتی که انجام می دهد موجب تلف یا صدمه بدنی شود، ضامن دیه است. مگر آنکه عمل او مطابق مقررات پزشکی و موازین فنی باشد یا اینکه قبل از معالجه برائت گرفته باشد و مرتکب تقصیری نشود.
در پایان این نشست، مقرر شد نشست آموزشی مذکور در سایر مدیریت های درمان تامین اجتماعی نیز برگزار شود.


 

 

ارسال دیدگاه شما