کد خبر : 127100 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي - 13:58
برگزاری اولین همایش علمی ماساژ در هتل المپیک تهران معاون سازمان ورزش شهرداری تهران پس از ایراد سخنرانی قول دادند که بتوانیم تفاهم نامه و مذاکراتی برای نقش آفرینی و اشتغال مهارت آموزان رسته شغلی ماساژ در اشتغال این حوزه داشته باشیم.

انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای رسته و خدمات ماساژ استان تهران با هدف فرهنگ سازی و ارتقاء سطح سلامت جامعه و تحت پوشش قرار دادن کاربران ماساژ و نیز طبق رسالت سازمانی خود و با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در مبحث اشتغال پایدار و کارآفرینی با اخذ مجوزهای لازم از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در تاریخ 5 و 6 دی ماه سال جاری در هتل المپیک تهران اقدام به برگزاری اولین همایش علمی ماساژ به همراه دومین مسابقه ملی ماساژ نمود.
به گزارش آفتاب صبح، با توجه به تاثیرات جسمانی و روانی که ماساژ در ورزشکار به جای می‌گذارد و باعث بهبود عملکرد وی می‌گردد و لزوم وجود متخصص در این زمینه در تیم‌های ورزشی، از ورزشکاران و پیش کسوتان کشور دعوت به عمل آمده بود تا در همایش شرکت کرده و از این رویداد حمایت کنند که شاهد حضور افرادی از جمله دکتر نیما نکیسا (دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال)، دکتر پیروز سیف الله پور (داور فوتبال)، دکتر سعید مظفری زاده (داور بین المللی فوتبال)، میشائیل پتروس (مربی دروازه بانان تیم ملی فوتسال)، سعید عبداله نژاد (بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال)، احمد جانعلی (کاپیتان اسبق تیم فوتبال سایپا)، امیربهادر خوشنودی (بازیکن تیم ملی هنرمندان)، حیدر سلیمانی (معاون سازمان ورزش شهرداری تهران) بودیم.
در این راستا، معاون سازمان ورزش شهرداری تهران پس از ایراد سخنرانی قول دادند که بتوانیم تفاهم نامه و مذاکراتی برای نقش آفرینی و اشتغال مهارت آموزان رسته شغلی ماساژ در اشتغال این حوزه داشته باشیم.
همچنین شاهد حضور افرادی از جمله فرشید فهیم (مجری رادیو و تلویزیون)، دکتر حمید دهقان (مدرس دانشگاه و بازرس و حسابرس سازمان صدا و سیما)، امیرحسین رجبی (مجری و کارگردان صدا و سیما)، جواد واحدی (گزارشگر و تهیه کننده دوربین خبرساز شبکه خبر)، امیر چرخگر (گزارشگر شبکه سلامت) و سید اشرفی (دبیر کانون نجمن صنفی آموزشگاه‌های کشور)، بودیم که ایشان طی ایراد سخنرانی و حضور در تمام مدت رویداد در اختتامیه اعلام فرمودند کانون کشوری از تمامی پتانسیل خود جهت حمایت از رسته شغلی ماساژ و انجمن صنفی ماساژ برای اشتغال و کارآفرینی و مهارت آموزی منطبق با استانداردهای جهانی قدم برخواهد داشت.
طی این رویداد کارگاه‌های تخصصی در زمینه روانشناسی ماساژ، حرکات اصلاحی، تناسب اندام و .... به همراه سخنرانی های تخصصی در خصوص آگاهی از ضوابط و قوانین جاری برای اطلاع کاربران رسته شغلی ماساژ و حوزه‌های جسمانی و روانی ماساژ توسط اساتید دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دکتر زارعی (استاد دانشگاه و معاونت آموزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر برومند (استاد دانشگاه و دکتری مدیریت ورزشی) و ... برگزار شد که از استقبال بی نظیری برخوردار شد.
در بخش دیگر، مسابقه تئوری و پس از آن مسابقه عملی به صورت مجزا در بخش آقایان و بانوان با حضور حراست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  برگزار شد که در اختتامیه 10 نفر از بخش آقایان و 10 نفر از بخش بانوان به عنوان برگزیدگان این رویداد معرفی و جوایز نفیسی دریافت کردند.