کد خبر : 137813 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد - 12:10
با امکان رایگان یادگیری چرا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل کنم؟ دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که وظیفه تربیت تکنسین و کمک مهندس را دارد. وظایفه ی اصلی این دانشگاه ایجاد کیفیت های مهارتی منطبق بر قانون آموزش حرفه‌ای و جهت گیری شغلی فرایند آموزش است.

هدف آموزش در سیستم مهارت محور این است که آموزش های پایه مربوط به شغل، توانایی ها و صلاحیت هایی را که برای اجرای فعالیت‌های حرفه‌ای در دنیا دائماً در حال تغییر و مورد نیاز است، در یک دوره آموزشی مدرن ارائه می کند . 

دانشجویانی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می کنند نسبت به سایر دانشجویان موقعیت شغلی بهتری دارند. واژه فنی و حرفه‌ای یعنی تحصیلاتی که به کار ارتباط پیدا می کند به همین منظور در صورتی که شما مدرک دانشگاه فنی و حرفه ای را کسب کنید یعنی مهارتی را یاد گرفته اید که به درد آینده شما خورده و به سرعت جذب بازار کار می شوید.  و این تفاوت اصلی تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای است. با گذشت زمان و ورود جوامع به مرحله صنعتی و فرا صنعتی و توسعه روش ها ابزارها و پیچیدگی مهارت‌ها به تبع آن روش‌های مهارت‌آموزی نیز دچار دگرگونی شده اند در این راستا بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا از نظام آموزش دوگانه فنی و حرفه‌ای همراه با کار برای تربیت نیروی کار ماهر استفاده می کنند.

دکتر محمد علی کاظمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان در این باره گفت: یکی از اصلی ترین مولفه های توسعه پایدار در کشورهای پیشرفته آموزش های مهارتی است. دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان اصلی ترین دانشگاه مهارتی کشور امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان در رشته‌های مهارتی فراهم نموده است.

وی افزود: آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه های کشور بسیار قابل ملاحظه است و دروس عملی سهم بسزایی را در دروس این دانشگاه دارند و فارغ التحصیلان این دانشگاه تربیت یافتگانی مناسب برای حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی هستند به همین منظور به همه دانش آموزان عزیز توصیه می شود که دانشگاه فنی حرفه ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند تا بتوانند سهم بسزایی در بازار کسب و کار، کارآفرینی و نوآوری آینده داشته باشند.