کد خبر : 218338 تاریخ : ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ آبان - 14:21
رئیس شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد امروز کلانشهرها به تنهایی نمی‌توانند هزینه اداره شهر را بپردازند رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امروز کلانشهرها به تنهایی نمی‌توانند هزینه اداره شهر را بپردازند، گفت: ترافیک مشکل عمده کلانشهرها است.

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در حاشیه مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در مشهد مقس برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های خروجی مجمع مشورتی به‌ منظور قانون‌گذاری به مراجع ذی‌صلاح پیشنهاد خواهند شد.

مسگریان با بیان اینکه امروز کلانشهرها به تنهایی نمی‌توانند هزینه اداره شهر را بپردازند، تاکید کرد: وسعت و جمعیت در کنار مولفه‌ای به نام مهاجرت به کلانشهرها امروز مشکلات متعددی را برای مدیران شهری ایجاد کرده است.

ترافیک؛ مشکل عمده کلانشهرها

وی ترافیک را از مشکلات عمده کلانشهرها برشمرد و اضافه کرد: کیفیت زندگی مردم امروز تحت تاثیر ترافیک قرارگرفته است؛ بنابراین باید تا زمان چاره‌جویی دائمی، با مشورت و هم‌اندیشی راهی موقت برای رفع آن بیابیم.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون شهر همدان با مشکل ترافیک مواجه است؛ از این رو تلاش می‌کنیم تا این مشکل تبدیل به بحران نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود مسکن در کلان‌شهرها، گفت: گرانی و کمبود مسکن در شهرهای بزرگ مسئله‌ای است که شورای مشورتی باید در خصوص آن تصمیم واحدی بگیرد؛ تصمیماتی که بدون حمایت دولت به نتیجه نخواهد رسید.