وی با تاکید بر اهمیت تامین مواد اولیه اظهار کرد: یکی از مهمترین چالشهای ذوبآهن، تأمین مواد اولیه است. در پهنه صنعتی و معدنی سنگان، معدن ققنوس ظرفیت قابلتوجهی برای تأمین مواد اولیه ذوبآهن دارد؛ اما متأسفانه حقوق دولتی بالایی (۱۲۳ درصد) بابت آن پرداخت میشود. بهعنوان عضو شورایعالی معادن کشور، پیشنهاد برگزاری نشست مشترک برای افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تعادل در پرداخت حقوق دولتی را ارائه کردهام.
توکلیرودی ادامه داد: حل مشکل بدهیهای ذوبآهن نیز اهمیت دارد. در همین راستا، پیشنهادهایی را با سازمان برنامهوبودجه، وزارت صمت و راهآهن جمهوری اسلامی دنبال میکنیم. ذوبآهن در تولید ریل ظرفیت منحصربهفردی دارد و برای رقابت در سطح بینالمللی کاملاً آماده است.
وی درباره پروژه راهبردی دوخطه شدن مسیر سنگان ـ بافق گفت: در تلاشیم با استفاده از ظرفیت تهاتر بدهیها، مسیر دوخطهشدن این خط ریلی را هموار کنیم.
نماینده خواف و رشتخوار در پایان گفت: با توجه به حجم حملونقل بیش از ۱۷.۵ میلیون تن محصول نهایی از سنگان، توسعه مسیر ریلی این منطقه علاوه بر تقویت ترانزیت افغانستان و اتصال آن به آبهای آزاد، میتواند به شکلگیری یک کریدور بینالمللی و جابهجایی بار سنگین معدنی داخلی نیز کمک کند. نگاه ما این است که با این مدل، گره مشکلات ذوبآهن باز شود و به تولید این مجموعه کمک گردد.