• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106130 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۴/۵ - 12:30
مهندس افخمی ، مدیری در اندازۀ  وزارت

مهندس افخمی ، مدیری در اندازۀ وزارت

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان این هفته به همت استاندار کوشا میزبان میهمانی ویژه بود؛ مهندس افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران . آنچه از مدیران عامل بانک‌ها در ذهن داریم این است که اغلب نگاهی از درون سیستم بانکی به پدیده‌های پیرامون دارند و تعریف آن‌ها از مفاهیم گسترده اقتصادی اعم از رشد و توسعه، اساساً بسته به اعداد و ارقامی است که در سیستم بانکی تعریف دارد و معنا می‌شود.

 

آفتاب صبح - پرویز محمدی

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان این هفته به همت استاندار کوشا  میزبان میهمانی ویژه بود؛ مهندس افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران . آنچه از مدیران عامل بانک‌ها در ذهن داریم این است که اغلب نگاهی از درون سیستم بانکی به پدیده‌های پیرامون دارند و تعریف آن‌ها از مفاهیم گسترده اقتصادی اعم از رشد و توسعه، اساساً بسته به اعداد و ارقامی است که در سیستم بانکی تعریف دارد و معنا می‌شود.

اما افخمی را  در میان مدیرانی که می‌شناسم و می‌شناسیم از جنس دیگری‌ یافتیم. او تلفیقی است از حساب و هنر ؛ تلفیقی از دانایی و اراده است؛ تلفیقی از فرهیختگی، خردمندی، هنرشناسی و دگراندیشی. آنچه او را از دیگر مدیران متمایز می‌کند نظم و ساماندهی سیستم‌ها در حوزه نیروی انسانی و فضای کسب و کار است . شعار او «اعتماد، انصاف، احترام» است؛ سه مشخصه‌ای که در رفتارهای او – حتی در این زمان کوتاه حضور در کارگروه هم – عیان بود.

توسعه را به گونه‌ای معنا می‌کند که گمان بازی فوتبال به مخاطبان دست می‌دهد؛ در این زمین هر فردی جایگاهی دارد و هر جایگاهی وظیفه‌ای! اگر فردی در جایگاهش و بنابه وظیفه‌اش رفتاری متناسب از خود نشان ندهد، ساختارهای دیگر را دچار چالش و خلل می‌کند.

این نگاه، نگاه متفاوت شکل‌های دموکراتیک اداره سیاسی کشور با شکل‌های توتالیته است. اقتصاد امروز ایران – که همدان هم تابعی از آن است – نیاز به رفتاری دموکراتیک از سوی دولت دارد؛ رفتاری که همه احساس کنند مشارکت در امور اقتصادی کشور دارند.

مدیران ارشد کشور در بسیاری از موارد – فارغ از جناح‌ها – بیش از آن‌که اداره امور را جمعی ببینند، کنشی فرد محور دارند، همۀ امور در دست خودشان است و بر همین اساس حوزه منافع هم اقشار عمومی جامعه را شامل نمی‌شود.

نگاه افرادی چون مهندس افخمی، نگاهی است که ادارۀ امور اقتصادی را بر اساس توانمندی‌های بخش خصوصی می‌بیند. بخش خصوصی است که تلاش دارد اقتصاد کشور را امن نگه‌دارد. تلاش دارد حذر کند از فراز و نشیب‌های مرسوم در ایران؛ این نگاه باید در وزارت اقتصاد هم حاکم باشد. افخمی از آن‌ گزینه‌هایی است که کشور در صدر امور اقتصادی نیازش دارد ؛ به ویژه در شرایط کنونی که التهاب در  بازار  دارد بحران سازی می کند. همین !

ارسال دیدگاه شما