• ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Friday 29 Mar 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 167898 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۰/۵/۳۱ - 10:15
زارع پور: افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی فضای مجازی را داشته‌ام
گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

زارع پور: افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی فضای مجازی را داشته‌ام

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند و امروز به ادامه بررسی آن پرداختند.

 

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار گرفت.

در نشست نوبت عصر روز گذشته گزارش کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرائت شد. همچنین یک نماینده مخالف و یک نماینده موافق به اظهار نظر پرداختند.

امروز نمایندگان به ادامه بررسی صلاحیت زارع پور پرداختند.

عباس‌زاده مشکینی: وزیر پیشنهادی ارتباطات در این حوزه تخصصی ندارد

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهاد ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: متاسفانه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیلکرده رشته کامپیوتر بوده و در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصصی ندارد.

وی بیان کرد: این وزارتخانه حداقل ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد و نیاز به وزیری متخصص دارد. یک وزارتخانه استراتژیک نیازمند تفکر، تجربه و تخصص استراتژیک می‌باشد. از سویی دیگر شفافیت یک مولفه مهم برای وزارت است. آقای زارع پور بنده شنیده‌ام که شما در جایی گفته‌اید که مخالف روح طرح صیانت هستید و در جایی دیگر گفته‌اید که موافق آن هستید. از شما خواهش می‌کنم پشت این تریبون شفاف به همه اعلام کنید که با این طرح مخالف هستید یا موافق؟.

نماینده آبادان: از ویژگی‌های زارع‌پور تخصص و تجربه است

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس در موافقت خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه توانمندی‌های مورد نیاز به پشتوانه تحصیلات و سالها تجربه درحوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی کشور در آقای زارع‌پور وجود دارد.

نظری: زارع‌پور رویه شفافی ندارد

سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه کافی ندارد، گفت که دلیل مخالفتم با آقای زارع‌پور به دلیل فقدان رویه شفاف او است. او به نمایندگان مخالفِ طرح صیانت از فضای مجازی می‌گوید که با این طرح مخالف است، بعد در کمیسیون فرهنگی که اعضای آن طراح این طرح بودند بیان می‌کند که موافق طرح صیانت است. این روحیه وزیر قابل قبول نیست.

یوسفی: رشته تخصصی مرتبط وزیر پیشنهادی ارتباطات فراموش نشود

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشته مرتبط وزیر پیشنهادی ارتباطات با حوزه زیرساخت حوزه فضای مجازی گفت: اگرچه در نظام اسلامی در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی شده است ولی در این حوزه نیز باید کار شود.

در ادامه عیسی زارع پور به دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت ارتباطات پرداخت.
 

زارع پور: افتخار می‌کنم که دغدغه حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام

عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام.

پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس، رای گیری برای وزرای پیشنهادی انجام می شود که پیش بینی می شود که رای گیری روز سه شنبه انجام شود.

ارسال دیدگاه شما