• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 169 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۱۳ - 17:28
تشکیل کارگروه مشترک تدوین قانون حمایت از محیط‌بانان
لاریجانی:

تشکیل کارگروه مشترک تدوین قانون حمایت از محیط‌بانان

لازم است که کمیسیون کشاورزی کارگروه مشترکی با دولت تشکیل دهد که در این خصوص در صورت لازم قوانینی برای حمایت از این افراد تدوین شود.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 13 تیر) مجلس شورای اسلامی بعد از گزارش خانم ابتکار از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، به بحث محیط‌بانان و حوادثی که برای آنها رخ می‌دهد اشاره کرد و افزود: لازم است که کمیسیون کشاورزی کارگروه مشترکی با دولت تشکیل دهد که در این خصوص در صورت لازم قوانینی برای حمایت از این افراد تدوین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لایحه هوای پاک که در دستور کار مجلس نهم بود، تاکید کرد: لازم است این لایحه مجددا در دستورکار و پیگیری کمیسیون قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص محیط زیست افزود: شما در خصوص بحث ریزگردها فعالیت هایی انجام داده اید که لازم است با کمک وزارت امور خارجه پیگیری‌ها را شدت دهید چرا که استان‌های زیادی با این مشکل درگیرند.

آقای لاریجانی با اشاره به بند دهم سیاست‌های کلی نظام گفت: مقام معظم رهبری بر استقرار حساب‌های زیست محیطی در حساب‌های ملی تاکید داشتند از این رو لازم است پایه‌های این موضوع مهم را تقویت کنید.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه زباله مسئله ای عمومی است، افزود: استان‌های شمالی و سایر استان‌ها با این قضیه درگیر هستند این در حالی است که زباله در دنیا طلای کثیف است و در حوزه انرژی، کود و غیره کاربرد دارد لذا باید کمک کنید در فضای عمومی امکانی برای بازیافت فراهم شود که هم برای محیط زیست مفید است و هم باعث سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: لازم است تحلیل جغرافیایی محیط زیست در سازمان تدوین شود تا ظرفیت های سرمایه‌گذاری فراهم شود چرا که در حال حاضر استعلام برای این سرمایه‌گذاری‌ها زمانبر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای تالاب‌ها نیز از امور مهمی است که باید در دستورکار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد و مجلس نیز در تمام این امور پشتیبان سازمان خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما