• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 177920 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۰/۶/۲۲ - 13:42
جنجالی‌ترین انتصاب در دولت رئیسی
انتخاب استاندار همدان؛

جنجالی‌ترین انتصاب در دولت رئیسی

باید با اطلاع شهروندان و هم استانی‌های ارجمند همدانی برسانیم که در روزهای اخیر انتخاب استاندار در استان همدان به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات سیاسی میان طیف‌های مختلف در استان و کشور بدل شده است.

مهدی کیانی - خبرنگار مجلس

بیش از یک ماه است که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد استانداری استان همدان در محافل سیاسی رونق گرفته است و در همین راستا نام افراد بسیاری نیز مطرح شد و از محافل زیرپوستی شهر به دامنه فضای مجازی و رسانه‌ها نیز کشیده شد و بعضاً صاحبنظرانی از بطن جامعه نیز در مورد گزینه‌ها به اظهار نظرهای مختلفی هم پرداختند که «چه کسی بر صندلی نمایندگی دولت سیزدهم در استان همدان تکیه خواهد زد» و این مهم در مواقعی تا مرز تائید رفت و یا در مواردی در خلأ ناپدید شد و یا توسط برخی مسئولان تکذیب گردید.

تا سرانجام در ساعات پایانی شنبه شب ۱۴۰۰/۶/۲۰ که سایت تسنیم «از خبرگزاری‌های نزدیک به دولت سیزدهم» نام حمید عسگری را در کنار چند گزینه دیگر مطرح نمود و با پیگیری‌های شبانهٔ نگارنده که تا ساعاتی از بامداد یکشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۱ نیز به طول انجامید منابع مختلف و مرتبط با موضوع، عنوان داشتند که بررسی رزومهٔ ایشان به پایان رسید و اجماع نظر بر ایشان وجود دارد و آقای عسگری به عنوان استاندار جدید استان همدان برای کسب رأی اعتماد هیأت وزیران و پس از صدور حکم در اوایل مهرماه سال‌جاری معرفی خواهد شد.

اما امروز «سه شنبه ۱۴۰۰/۶/۲۲» ساعاتی پیش اطلاعات جدیدی درباره گزینه‌های دیگر عنوان شد که نام سه گزینه را به هیأت گزینش استانداران دولت برای استانداری استان همدان پیشنهاد داده‌اند، البته مشخصاً باید گفت که دولت به انتخاب حمید عسگری گرایش دارد، اما رزومهٔ های این سه گزینه را نیز در دست بررسی قرار داده است.

در میان گزینه‌های معرفی شده نام دکتر قدیر نظامی نیز مطرح است و همچنان که پیش بینی می‌شد بدلیل سن با مخالفت‌هایی روبرو شده است. قدیر نظامی زادهٔ همدان و از امرای عالیرتبه کشور است و در سوابق اجرایی خود مسئولیت‌های فراوانی که منتج به کسب تجارب ارزشمندی گردیده است را بر عهده داشته و دارد. نظامی هم اکنون معاونت اموربین الملل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور است و از گزینه‌های بومی مطرح برای استانداری همدان است، با احتساب سوابق و تجربیات قدیر نظامی قطعاً وی را می‌توان «استانداری درحد وزیر» به‌شمار آورد.

گزینه‌های دیگر و مطرح برای کسب جایگاه مدیریت ارشد استان هر دو متولد همدان هستند که یکی دارای مدرک مهندسی کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه می‌باشد و دیگری دانشجوی دکتری مدیریت آینده پژوهی دانشگاه عالی دفاع ملی است

در همین خصوص احمدحسین فلاحی رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مصاحبه‌ای از اجماع نمایندگان استان بر پنج گزینه سخن گفته که به صورت محرمانه انتخاب و به وزارت کشور پیشنهاد داده‌اند تا آن وزارتخانه هم از بین این گزینه‌ها، به صلاحدید یک نفر را به عنوان استاندار همدان انتخاب و معرفی نماید.

مخاطبان گرامی می‌دانند و آن‌هایی هم که چشمی بر استان همدان دارند باید بدانند که این استان به لحاظ صنعت کشاورزی، ترانزیت ریلی به غرب کشور و فرهنگی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعاً فردی باید انتخاب شود که بر جغرافیای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این خطه از کشور شناخت داشته باشد، که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

این استان با دارا بودن اقلیمی خاص رنگین کمانی از اقوام ایرانی با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف را در دل خود جای داد و سالیان متمادی ست که فارس، لُر، ترک و کُرد در این استان در کنار هم زیست می‌کنند و حتماً باید استاندار آتی همدان کسی باشد که بر مبنای اعتدال و معیار ارزش‌های انسانی، تاریخی و فرهنگی، شایستگی خود در مسند نمایندگی اجرایی دولت سیزدهم را به منصهٔ ظهور بگذارد.

استاندار آینده همدان دکتر قدیر نظامی ست یا مهندس حمیدعسگری یا هرکس دیگر، باید بداند که همدان خطه نخبگان و استعدادهای درخشان است و باید در مدیریت استان رعایت اعتدال وشایستگی در انتصابات راسرلوحه کارخود قراردهد و بابهره‌گیری از تجربیات گرانسنگ و ارزنده فرزندان الوند درتسریع توسعه وپیشرفت استان در راستای تحقق اهداف دولت فخیمه سیزدهم تلاش نماید

امیدداریم که مطرح شدن نام دکتر قدیر نظامی و مهندس حمید عسگری که از مدیران توانمند و تحصیلکرده و انقلابی ریشه دار در این خطه‌اند، پایانی بر کشمکش‌های سیاسی در ارتباط با انتصاب استاندارهمدان باشد تا این استان هم بتواند روی تحول را ببیند.

بی شک باید منتظر روزهای آینده بود که سرنوشت انتصاب جدید دولت در استان همدان به کجا ختم خواهد شد؟ آیا قدیرنظامی با تجارب ارزشمند بین المللی میتواندبه زادگاه خود برگردد و در استانداری ادامه خدمت بدهد یا اینکه دولت به معرفی گزینه‌ای دیگربرای این سمت در استان همدان اقدام خواهد نمود

 

 

 

 

ارسال دیدگاه شما