• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 188033 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - 14:51
حل مشکل اقتصادی کشور با خارج شدن بنگاه داری از بخش بانکی

حل مشکل اقتصادی کشور با خارج شدن بنگاه داری از بخش بانکی

رئیس اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه های جهان در آسیای مرکزی و منطقه از حل مشکل اقتصادی کشور با خارج شدن بنگاه داری از بخش بانکی خبر داد.

پروفسور محمد شریف ملک زاده در گفتگو با روزنامه راه مردم و با اشاره به مشکلات اقتصادی چهل ساله کشور گفت: مشکل اقتصادی کشور ما زمانی حل می‌شود که بنگاه داری از بخش بانکی ما خارج شود. ساختار بانک‌ها بنگاه دار است و هر کدام از بانک‌های کشور ما هم خصوصی و هم دولتی زیر مجموعه شان هولدینگ هایی تعریف شده است که  رقیب بخش خصوصی هستند، مثل: هولدینگ پتروشیمی، گردشگری، ساختمان، تأسیسات، لوازم آرایشی و بهداشتی و هولدینگ های مختلفی  که دقیقا بخش خصوصی را در محاق برده و رقیب آن هستند. فعالیت رقیب بخش خصوصی باید متوقف شود.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد ارز کشور در اختیار بانک‌های دولتی،خصوصی، هولدینگ های زیر مجموعه شان و پتروشیمی هاست، که زیر نظر بانک‌ها تعریف شده است.

پروفسور ملک زاده اظهار داشت: ما تاکنون شاهد توسعه در بخش هولدینگ های خصوصی و زیر مجموعه بانک‌ها بودیم که این مدل ساختار خوبی نیست.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال کاهش و افزایش ارز در خيابان‌هاي کشور نباشید باید ساختار مدیریتی بانک‌ها را تغییر دهیم چرا که اینها خود باعث بالا و پایین رفتن ارز می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما