• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 188135 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - 16:13
تفاهمنامه و ارتباط «دهکده گنجنامه» با مراکز خدمات گردشگری خصوصی و دولتی

تفاهمنامه و ارتباط «دهکده گنجنامه» با مراکز خدمات گردشگری خصوصی و دولتی

 

نمایشگاه‌ها عموماً فضاهایی هستند که در کنار ارائه خدمات متقابل گروه‌ها، نهادها، تشکل‌ها و مراکز دولتی به هم، محلی برای تعامل هم به حساب می‌آیند. پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ۱۴۰۰ هم از این قاعده مستثنی نبود. 

«دهکده تفریحی توریستی گنجنامه» به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری در استان همدان و غرب کشور، با حضور فعال در این رویداد توانست تعاملاتی در حوزه‌های مختلف گردشگری با افراد و گروه‌ها برقرار کند. 

 

 

این دوره از نمایشگاه با توجه به اینکه نوید روزگار جدیدی از حضور گردشگری ورودی کشور و گردشگران داخلی به گوش می‌رسد، رونقی دیگرگونه داشت. هم بدنۀ سیاستگذار کشور و در صدر آن وزارت میراث و هم نهادهای وابسته به گردشگری که با بدنه دولت هم ارتباط نزدیکی دارند، به علاوه بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری در ایران، همه و همه مشتاق رسیدن روزهای بهاری گردشگری در کشور و جهان هستند. 

این روزگار بهاری، روزگاری است که تقریباً ویروس کویید ۱۹ با ابزارهای نوین بخش سلامت از جمله واکسن‌ها و ... محدود و حتی در معرض از بین رفتن قرار بگیرد؛ اگر چه سویۀ «اومیکرون» این روزها هم بستری می‌گیرد و هم قربانی؛ اما نوید روزهای بهار، گردشگران و مردم را شادمانه و مشتاق کرده است. 

در این بین «دهکده گنجنامه» و نمایندگانی که از این شرکت در نمایشگاه حضور داشتند، با تلاشی مضاعف، توانستند ارتباط مطلوبی با شرکت‌ها و گروه‌های مقصد گردشگری برقرار کنند. 

WhatsApp Image 2022-02-05 at 17.56.59

این ارتباطات، برخی به امضای تفاهمنامه انجامید و برخی دیگر معطوف شد به روزهای پس از نمایشگاه و دیدارهای حضوری برای رسیدن به تفاهم نهایی.

 یکی از مهمترین ارتباط‌هایی که دهکده گنجنامه به وسیله نمایندگان حاضر در نمایشگاه توانست به آن دست پیدا کند، بازآفرینی روابطی بود که پس از تفاهم‌های اولیه توسط نهادهای دولتی، تقریبا به دست فراموشی سپرده شده بود، یکی از مهمترین آن‌ها موضوع خواهر خواندگی همدان و بم بود. 

 ارومیه، قزوین، شیراز، دانشگاه تهران و ... دیگر شهرها و نهادهایی بودند که در این دوره نمایشگاه «دهکده گنجنامه» تفاهمنامه‌هایی با آن‌ها منعقد کرد که مقصود تمام آن‌ها، بالندگی در حوزه گردشگری در روزگار پساکرونا بود. 

WhatsApp Image 2022-02-08 at 12.09.56

اما مهمترین دستاورد پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برای «دهکده گنجنامه» شاید برقراری ارتباط‌های تازه با مردم به عنوان قلب تحرک گردشگری کشور بود. به بیان دیگر، مقصد و مقصود تمام فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط با گردشگری، بخش خصوصی و نهادهای نیمه‌دولتی، این است که در شکل خدمات به گردشگر، مسافر، زائر و ... (مردم) از هم متمایز باشند. زنجیرۀ گردشگری، از حمل‌و‌نقل تا اسکان، تورگردانی، تغذیه و خوراک و ... باید در مسیر استانداردهای جدید قرار گیرد، و این استانداردها به تعالی نخواهند رسید مگر اینکه بخش خصوصی با توجه به نیاز بازار گردشگری و دقت و پژوهش در عرصه این نیازسنجی، شرایط نوینی را رقم بزند. 

WhatsApp Image 2022-02-05 at 17.56.53

دهکده گنجنامه، به عنوان یک بخش خصوصی فعال و یک شرکت با نشان تجاری (برند) فعال و با کیفیت، در فعالیت بیش از 2 دهه توانسته اعتماد عمومی گردشگر و تورگردان‌ها را جلب کند و این جلب رضایت، سرمایه اجتماعی ویژه‌ای برای استان همدان و غرب کشور ایجاد کرده است. 

منطقه نمونه گردشگری دهکده گنجنامه، در غرب کشور، مقصد گردشگران بسیار از داخل و خارج از کشور بوده و در روزهای پس از کرونا، با ارتباطاتی که در این دوره از نمایشگاه، و ارتباطات دوره‌های قبل به علاوه تجربه‌ای که از خدمات در ذهن گردشگران سال‌های پیش مانده، می‌تواند شرایط اقتصادی خوبی را در استان همدان و شغل‌های مرتبط با گردشگری ایجاد کند.  

ارسال دیدگاه شما