• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • اِلخَميس ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Thursday 28 Mar 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 188180 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۱/۳/۷ - 23:03
رویکرد حمایت از فعالیت های دانش بنیان در بانک توسعه تعاون تقویت می شود

رویکرد حمایت از فعالیت های دانش بنیان در بانک توسعه تعاون تقویت می شود

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون از اتخاذ رویکردی ویژه برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون: ایرج شیخ زاده معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، ضرورت فرهنگ سازی و تقویت رویکرد دانش بنیان در بانک توسعه تعاون را استراتژیک برشمرد و گفت بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در سال 1404 ما باید بتوانیم حداقل 20 درصد از درآمد کشور را از صنایع دانش بنیان و فعالیت های تجاری دانش بنیان تامین کنیم؛ بنابراین، با توجه به نقش بانک توسعه تعاون در زمینه توسعه بخش تعاون و کمک به تحقق سهم 25 درصدی از اقتصاد کشور، رویکرد دانش بنیان در اهداف و ماموریت های بانک می بایست برجسته تر دنبال شود.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، با اشاره به شعار سال با مضمون تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین تصریح نمود هر سه مفهوم کلیدی مطرح در شعار سال، یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال جزو ماموریت های بخش تعاون کشور و بانک توسعه تعاون محسوب می شود.
وی افزود اهمیت شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی به حدی است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرموده اند: اگر شرکت های دانش بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، به واسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید. از این رو، در سال جاری ذیل هر یک از مفاهیم مذکور می بایست ماموریت ها و برنامه های جدی تری در بانک ترسیم و دنبال شود.
شیخ زاده در ترسیم نقش بانکها در حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره نمود بدون تردید یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر کارآفرینی و نیل به اقتصاد دانش بنیان، توسعه نظام تامین مالی کارآفرینی است که از مسیر بانکداری مسیر است.
وی ظرفیت و استعدادهای نهفته در سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون را شایسته توجه خواند و گفت: از مسیر توسعه دانش، حرفه ای گرایی و آموزش های مهارت محور، زمینه بروز و ظهور ظرفیت های مذکور در مسیر تحقق اهداف بانک توسعه تعاون و اقتصاد دانش بنیان در بخش تعاون و کشور فراهم خواهد شد.
شیخ زاده ، آموزش تخصصی و حرفه ای را مسیر استراتژیک برای تسهیل کاربست رویکرد دانش بنیان در بانک ذکر کرد و گفت با توجه به قابلیت های موجود در سرمایه انسانی بانک، رویکرد مذکور از ابعاد مختلف زمینه تحقق در بانک را دارد که مسیر ساختاری آن در بانک توسعه تعاون مرکز آموزش و پژوهش می باشد.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون شکل گیری تیم ها، ساختارها و پروژه های علمی و تخصصی در حوزه های مدیریت دانش و هیات های اندیشه ورز با محوریت مرکز آموزش و پژوهش بانک را از زیرساخت های اهتمام به پیاده سازی رویکرد دانش بنیان در بانک توسعه تعاون ذکر کرد و گفت در حوزه های مذکور از ظرفیت های نخبگان، صاحبنظران بانکی دانشگاهی و شرکای حرفه ای به منظور تبادل دانش، تجربیات و انتقال فناوری در حمایت از استقرار رویکرد دانش بنیان در بانک توسعه تعاون بهره گرفته می شود.
کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون زیست بوم بخش تعاون را متکی بر تولید و اشتغال استوار ذکر کرد و گفت کاربست رویکرد دانش بنیان در زیست بوم مذکور ظرفیت جهش و تحول اقتصادی و اجتماعی را در بخش تعاون کشور به دنبال خواهد داشت.
وی افزود با تجهیز و تحرک دو بال آموزش و پژوهش در مرکز آموزش و پژوهش بانک زمینه استقرار رویکرد دانش بنیان فراهم تر شده و فعالیت های دانش بنیان با ثقل صاحبان دانش و تجربه و تعریف پژوهش های کاربردی و مساله محور بطور حرفه ای دنبال می شود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش همچنین توانمندسازی سرمایه انسانی با رویکرد حرفه ای و با بهره گیری از ظرفیت های شرکای آموزشی و پژوهشی را راهبرد مهم مرکز آموزش و پژوهش بانک ذکر کرد و گفت زمینه های شکوفایی رویکرد دانش بنیان با حمایت از صاحبان دانش درون و برون سازمانی در مرکز آموزش و پژوهش فراهم می باشد.
میرزاخانی با اشاره به راه اندازی هیات های اندیشه ورز، دبیرخانه مدیریت دانش و شکل گیری نشست های نخبگانی اندیشه ورزی در چندماه گذشته، گفت زیست بوم حاکم در بانک در حال حرکت به سوی دانش محوری و حمایت از رویکرد دانش بنیان خواهد بود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش از تعریف و معرفی محصول خاص و ویژه بخش تعاون کشور در قالب دانش بنیان با هم افزایی موسسات، سازمان ها و دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد و افزود هم گرایی و وحدت بی نظیری در زمینه ارایه خدمت متناسب با نیازهای متنوع و کثیر بخش تعاون با طراحی و معرفی محصول مذکور در بخش تعاون رخ خواهد داد.
وی همچنین افزود در پروژه دیگری در قالب طرح پژوهشی به دنبال تبیین نقش بانک های توسعه ای به ویژه بانک توسعه تعاون در توسعه کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان هستیم که مجموع رویکردها و برنامه های مذکور در آینده بستر تحول گرایی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان را در بانک فراهم و از ریسک های عملیاتی مرتبط اجتناب خواهد نمود.

ارسال دیدگاه شما