• ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Friday 29 Mar 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 188188 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۱/۳/۹ - 14:39
تفاهم نامه ملی بین بانک توسعه تعاون و صندوق ملی محیط زیست امضا شد

تفاهم نامه ملی بین بانک توسعه تعاون و صندوق ملی محیط زیست امضا شد

7500 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل تفاهم نامه ملی کمک به اقتصاد سبز با رویکرد ایجادی، توسعه ای و تکمیلی با بهره گیری از ظرفیت های موجود بین بانک توسعه تعاون و صندوق ملی محیط زیست امضا شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون: محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: هر پروژه تولیدی و عمرانی در کشور با پیوست محیط زیستی زمینه ساز بهره برداری صحیح از قابلیت های موجود است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک بنگاه های کوچک، متوسط و زودبازده در حوزه های تولید و اشتغال مطرح است و از جمله کارکردهای اصلی بانک، هدایت نقدینگی به سمت و سوی بخش واقعی اقتصاد در قالب مولد است.
سرپرست بانک توسعه تعاون با اشاره به اهمیت پروژه های محیط زیست در برنامه های این بانک گفت: حمایت از این پروژه ها و تخصیص منابع به سمت فعالیت هایی با رویکرد زیست محیطی می تواند در زمره راهبردهای اصلی بانک تلقی گردد.
شیخ حسینی تفاهم متقابل میان بانک و صندوق را رویدادی مهم و ارزشمند توصیف نمود و گفت: بانک به عنوان عامل واسطه وجوه و مدیریت منابع به سمت فعالیت های تولیدی و ارزش آفرین، با اجرای این تفاهم نامه موقعیتی را ایجاد می کند تا با هم افزایی میان دو دستگاه، امکان تحقق تکالیف طرفین و ایفای مسئولیت های اجتماعی فراهم آید.
سجاد انجم شعاع مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: بروز مسائل متنوع محیط زیست در جهان و کشور ایجاب می کند تا بسیاری از سیاست ها و اقدامات در این حوزه اجرایی گردد . وی در همین رابطه افزود: کمبود منابع موثر و نبود مکانیزم ها، موجب شده بود تا فعالیت این صندوق در حد انتظار نباشد.
انجم شعاع گفت: در حالی که استفاده از منابع تلفیقی بانکها در حمایت از فعالیت های زیست محیطی راهکاری مهم و اجرایی را فراهم می سازد، با بررسی به عمل آمده در میان شبکه بانکی به دنبال بانکی بوده ایم که دغدغه محیط زیستی داشته باشد و ضمن چابکی و پوشش جغرافیایی گسترده از یک رویکرد و کارکرد توسعه ای برخوردار باشد. این تفاهم نامه به عنوان سند کاربردی و با بیان دقیق فرآیندها و جزئیات با توافق دو دستگاه به تدوین درآمده است .
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در اجرای تفاهم نامه ها و قراردادهای عاملیت منعقده همواره در تلاش بوده است تا تعهدات به صورت صد در صدی ایفا گردیده و اهداف و آثار مثبت اجتماعی و اقتصادی تفاهم نامه ها به نحو مناسبی محقق گردد.
وی افزود: شرایط و رویدادهایی که در حوزه محیط زیست به وقوع می پیوندد در همه شئون زندگی انسان در حال حاضر و در نسل های آینده تاثیرگذار است و از این رو تدابیر موثر برای حفظ و ارتقاء وضعیت محیط زیست از اهمیتی ویژه برخوردار است.
فتاحی خاطر نشان کرد: کارگروه هایی مشترک برای بررسی وضعیت و نحوه پیشرفت مراحل اجرایی تفاهم نامه تشکیل خواهد شد و با مکانیزم و فرآیندهایی چابک و موثر، این تفاهم در مسیر کارآمدی به اجرا درخواهد آمد.
سعید معادی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان ها و بازاریابی در خصوص ظرفیت و قابلیت سازمان توسعه ای بانک توسعه تعاون اظهار داشت: نقاط مشترک و اهداف توسعه ای این دو دستگاه اجرایی باعث هم افزایی با بهره گیری از منابع تلفیقی شرایطی را فراهم خواهد ساخت تا در قالب سیاست گذاری صندوق، شناسایی و معرفی طرحهای اقتصادی به صورت ایجادی، توسعه ای و تکمیلی از منابع 7500 میلیارد ریالی با نرخ ترجیحی و بازگشت 60 ماهه بهره مند گردد.
وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه ملی یک ظرفیت بی بدیل و یک فرصت مناسب برای حفظ و نگهداشت اکوسیستم و زیست محیط و کمک به بنگاههای اقتصادی دانش بنیان و مولد که حرکت در مسیر اثربخشی و بازدهی است را متبلور می سازد.
در این جلسه اعضای هیات مدیره ، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری، احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازارو مدیران صندوق ملی محیط زیست حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما