• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40749 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۹/۱ - 12:16
 استانداری مشکلی با برگزاری سخنرانی دکتر مطهری نداشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

استانداری مشکلی با برگزاری سخنرانی دکتر مطهری نداشت

حسینی گفت: از نظر استانداری مشکلی برای برگزاری مراسم اربعین و سخنرانی دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی وجود نداشت.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید جواد حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: مقرر شده بود این مراسم به منظور عزاداری در اربعین حسینی (ع) توسط یک تشکل مجوز دار، در محیطی مسقف و دانشگاهی با سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شود. 

وی با بیان این که از نظر ما هیچ مشکل امنیتی یا سیاسی و اجتماعی برای برگزاری این مراسم وجود نداشت؛ افزود: برگزار کنندگان مراسم حتی مکان اولیه مراسم ( تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان) را نیز به دلیل این که در محوطه آن، مجلس بزرگداشت شهدای گمنام برگزار می شد؛ به تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتقال داده و اطلاع رسانی کردند.  
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علی رغم این تدابیر، مقارن ساعت سه عصر روز شنبه 29 آبان ماه، از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، لغو مراسم در آن مکان، به فرماندهی انتظامی ابلاغ شد. 
حسینی خاطر نشان کرد: شخصا در تماس با نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی، موضوع را پیگیری کردم که آن ها نیز برگزاری مراسم را بدون پیش بینی یا برآورد احتمال تخلف یا مشکل اعلام کردند و بر همین اساس، کتبا به دادستان اعلام شد که برگزاری این مراسم مشکلی ندارد و لغو آن آثار سوء سیاسی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت که متاسفانه برغم تماس های مکرر از سوی ایشان پاسخی دریافت نکردیم. 
وی تصریح کرد: از ان جا که ابلاغیه دادستان لغو مراسم در مکان تالار رازی را تاکید داشت و توضیحی ارائه نشده بود؛ استنباط برگزار کنندگان این بود که از نظر مقام قضایی مکان برگزاری مراسم مشکل دارد؛ لذا مکان جدید و مسقفی را پیش بینی کردند. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: اما ساعت 9 صبح روز اربعین  مصادف با 30 آبان ماه و مقارن با زمان برگزاری مراسم، با دستور دادستان، این مکان پلمپ شد. 
حسینی تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی تلاش های گسترده ای را برای حل این مشکل با مقامات ملی، روسای دو قوه مقننه و قضائیه و نیز دادستان کل کشور صورت داد. 
وی ادامه داد: حتی امروز (سی ام آبان ماه) رسما مکاتبه ای از سوی استاندار خراسان رضوی با مقامات قضایی استان مبنی بر تمهید لازم و عدم احتمال بروز تخلف خاص برای برگزاری مراسم اربعین و سخنرانی دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، شد ولی عملا این مراسم به دلیل عدم تغییر حکم مقام قضایی در موعد مقرر برگزار نشد.  
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع مدیریت عالی استان، از مسئولان قضایی انتظار داشت برای موضوعاتی از این دست که دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است و حتی می تواند ابعاد سوء استفاده های فرامرزی داشته باشد؛ با مدیران امنیتی و سیاسی استان، همکاری بیشتری داشته باشند. 

ارسال دیدگاه شما