• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 83997 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۲ - 11:06
اخراج مدیر کل ارتباطات کرمان از جلسه ستاد بحران استان
از سوی علیرضا رزم حسینی صورت گرفت

اخراج مدیر کل ارتباطات کرمان از جلسه ستاد بحران استان

استاندار کرمان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان را از جلسه ستاد بحران استان اخراج کرد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، در جلسه ستاد بحران استان کرمان استاندار کرمان با انتقاد شدید از وضعیت ارتباطات استان کرمان گفت: تا 25 دقیقه پس از زلزله نتوانستم با منطقه زلزله‌زده ارتباط برقرار کنم، لذا وزارت ارتباطات باید برای استان کرمان که در منطقه حادثه خیز است، تدبیری بیندیشد.

رزم‌حسینی با بیان این که در زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه دهم آذرماه نیز آنتن‌دهی تلفن همراه دچار مشکل شده بود، افزود: هفته گذشته از وزارت ارتباطات تعدادی آمدند و چرخی در استان زدند و رفتند.

استاندار کرمان در این جلسه توضیحات الهامی مدیرکل ارتباطات و فنآوری استانداری کرمان را که دلیل قطعی خطوط ارتباط امروز ظهر در کرمان را ترافیک شدید ارتباطی، می‌دانست را قانع‌کننده ندانست و وی را از جلسه ستاد مدیریت بحران استان اخراج کرد.

استاندار کرمان در ارتباط تلفنی با محمدجواد آذرجهرمی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: مدیران شما در استان بی‌اختیارند و نیازمندی‌های استان با مستندات بارها اعلام شده است.

وی با بیان اینکه 86 نقطه کور ارتباطی در استان کرمان وجود دارد که چهارسال است این موضوع را فریاد می‌زنیم، افزود: ما در مواقع بحران با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم که باید برطرف شود.

به گزارش ایسنا، کندی ارتباطات مهمترین مشکل بعد از زلزله امروز کرمان بود به طوریکه حتی تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران مدیریت بحران هم پاسخگو نبود. همچنین استاندار رییس ارتباطات سیار مخابرات منطقه کرمان را نیز از جلسه اخراج کرد.

استاندار کرمان از آماده باش ستاد بحران استان و آمادگی همه دستگاه‌های امدادی برای خدمت‌رسانی در حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد بحران استان کرمان گفت: استان کرمان در حوزه ارتباطات دچار مشکل اساسی است.

وی با انتقاد شدید از شرکت مخابرات بیان کرد: چهار سال است که فریاد می زنم که در 86 نقطه استان کرمان نقطه کور ارتباطی وجود دارد.

استاندار کرمان پیشگیری را برتر از درمان دانست و مطرح کرد: زمانی تلفات و کشته در حوادث نخواهیم داشت که از قبل اقدامات پیشگیرانه انجادم داده باشیم.

وی با بیان این که پس لرزه ها خانه های قدیمی را آسیب پذیرتر خواهند کرد، اظهار کرد: در مرحله اول باید کمیته مرکب از دستگاه های مربوطه به شناسایی مراکز غیر مسحکم بپردازند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام دهیم، هرچند که اقداماتی همچون دو شیفت شدن مدارس، مردم را دچار سختی می کنند اما این سختی ها بهتر از آن است که دچار آسیب شوند.

رزم حسینی اعلام کرد: در ساختمان های مستحکم مراسم برگزار شود بنابراین دیگر در ساختمان های که ایمنی لازم را ندارند مراسم در آنها برگزار نشود.

وی با اعلام این خبر که ستاد بحران استان تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل باشند، بیان کرد: گزارش میزان خسارت زلزله دوره اول آماده شده و به ستاد بحران کشور ارسال می کنیم ضمن آنکه باید برآورد خسارات زلزله 6.2 ریشتری به زودی انجام شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: 86 هزار واحد مسکونی قدیمی در کرمان وجود دارد که باید اقدامات لازم برای استحکام آنها انجام شود، همچنین باید افرادی که از تسهیلات مقاوم سازی استفاده کرده‌اند و خانه مستحکم بنا کرده اند اما خانه های قدیمی خود را تخریب نکرده‌اند اخطار دهید. دستگاه های در استان کرمان با سماجت، حریت و آزادگی باید در راستای توسعه و رفع مشکلات گام بردارند.

وی تاکید کرد: وقتی که پنج شماره ستاد بحران که نباید در هیچ شرایطی قطع باشند اما در زمان زلزله قطع شده اند، نشان دهند مشکلات اساسی شبکه ارتباطی استان است، لذا بایستی به این موضوع توجه ویژه ای شود زیرا استان کرمان جزی استان های حادثه خیز است.

وی افزود: کارگاه های ساختمانی که منجر به حادثه می شود تذکر لازم داده شود و همچنین با توجه به برودت هوا دستگاه های امدادرسانی سخاوتمندانه رفتار کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز گفت: کندی ارتباطات مهمترین مشکل بعد از زلزله امروز کرمان بود و حتی تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران مدیریت بحران هم پاسخگو نبود.

به گزارش ایسنا،  خلیل همایی راد در جلسه ستاد بحران استان کرمان اظهار کرد: نخستین پیامک از ستاد مدیریت بحران یک ساعت و 29 دقیقه بعد از زلزله ظهر امروز به دست ما رسید زیرا با مشکلات ارتباطاتی بعد زلزله مواجه بودیم.

وی بیان کرد: قرار بر این بود که تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران ستاد بحران نه اشغال و نه قطع شود و در هر شرایطی پاسخگو باشد، اما در زلزله امروز این طور نبود. اقدامات امنیتی و انتظامی بعد از وقوع زلزله به نحو مطلوبی انجام شده است و پیشگیری از سرقت‌ها مورد توجه بود، ضمن آنکه مراقبت از زندان ها که به خوبی انجام شد.

وی انتقاد کرد: کندی ارتباطات مهمترین مشکل بعد از زلزله امروز کرمان بود و حتی تلفن‌های پنج شماره‌ای مدیران مدیریت بحران هم پاسخگو نبود.

مدیر کل امنیتی انتظامی و سخنگوی شورای تامین افزود: سردار مطهری جانشین فرماندی سپاه ثارالله و جناب سرهنگ عسکری معاون قرارگاه جنوب شرق ارتش هم در جلسه ستاد مدیریت بحران حضور دارند و یگان های آنها با دریافت اختیارات کامل از فرماندهی کل ارتش و سپاه پاسداران شامل یگان های مهندسی، هوانیروز و گردان های مقابله با بلایا آماده امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: هم چنین آقای سلیمانی جانشین دادستان عمومی و انقلاب نیز در جلسه حضور دارند و پیرو تاکیدات قبلی از کاربران شبکه های اجتماعی انتظار داریم از انتشار هر گونه اخبار نسنجیده که ممکن است موجب احساس نا امنی در شهروندان کرمان، راور و زرند که با زلزله روز جاری مواجه شده اند، اجتناب ورزند و در صورت پخش شایعات با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سید محمد صابری، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان در این جلسه گفت: برخی از مراکز آموزشی در منزل مسکونی غیر مستحکم برگزار می شود که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه شما