• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 113 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۳/۳۱ - 15:01
تظاهرات هزاران  اسپانیایی در حمایت از مهاجران خاورمیانه
مرزها را باز کنید، می‌خواهیم از آنها استقبال کنیم

تظاهرات هزاران اسپانیایی در حمایت از مهاجران خاورمیانه

در اوایل ماه سپتامبر گذشته اتحادیه اروپا برنامه تقسیم گروه اول از مهاجران شامل 140 هزار نفر از ساکنان در کمپ های پناهندگی در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

به گزارش آفتاب صبح،  به نقل از خبرگزری فرانسه، هزاران نفر در بارسلونا، پایتخت اسپانیا به خیابان ها آمدند و از مقامات اتحادیه اروپا خواستند تا مرزهای کشورهای اروپایی را به روی مهاجران باز کنند.

معترضان در این راه پیمایی پارچه نوشته هایی را حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود : مرزها را باز کنید، میخواهیم از آنها استقبال کنیم.

به گفته پلیس بارسلونا، تعداد حاظران در این راه پیمایی به بیش از 9 هزار نفر می رسید.

در سال 2015 در حدود 1 میلیون و 300 هزار نفر عمدتا از کشورهای جنگ زده مثل سوریه و عراق درخواست پناهندگی خود را در اتحادیه اروپا مطرح کرده اند. در حدود صدها هزار نفر نیز از طریق دریا خود را به ایتالیا و یونان رسانده اند.

 

در اوایل ماه سپتامبر گذشته اتحادیه اروپا برنامه تقسیم گروه اول از مهاجران شامل 140 هزار نفر از ساکنان در کمپ های پناهندگی در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

اسپانیا متعهد شده است که از بیش از 17 هزار مهاجر در داخل مرزهای خود استقبال کنند با این حال تاکنون تنها 600 پناهجو را به کشور خود راه داده است. مقامات اسپانیا تاخیر در پذیرش پناهجویان را مراحل اداری در یونان و ایتالیا عنوان کردند.

سازمان مهاجرت بین المللی اعلام کرده است که بیش از 210 هزار مهاجر در سال 2016 از دریای مدیترانه عبور کرده اند که از این تعداد 2 هزار و 814 نفر غرق شده اند.
(نامه نیوز)

ارسال دیدگاه شما