• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • اِلخَميس ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • Thursday 16 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 161 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۱۲ - 14:55
پایان گروگانگیری در بنگلادش با کشته شدن 6 تروریست
پس از حمله پلیس به تروریست ها:

پایان گروگانگیری در بنگلادش با کشته شدن 6 تروریست

گروهک تروریستی داعش مسئولیت گروگان گیری خونبار در بنگلادش را بر عهده گرفت.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد:شیخ حصینه نخست وزیر بنگلادش روز شنبه گفت سیزده فردی که در رستورانی در داکا گروگان گرفته شده بودند آزاد شده اند ولی برخی از گروگان ها نیز جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از داکا، وی در سخنرانی تلویزیونی گفت در حمله بامداد روز شنبه کماندوهای بنگلادشی به این رستوران، شش فرد مسلح کشته شدند و یکی از آنها نیز به اسارت نیروهای امنیتی در آمد.
پلیس بنگلادش اعلام کرد عملیات آزادسازی گروگان ها در داخل رستورانی در داکا پایتخت این کشور پایان یافت و شش فرد مسلح کشته شدند.
پیش از این  گروهک تکفیری صهیونیستی داعش  اعلام کرد : بیش از 20 نفر در حمله به رستورانی در محله دیپلمات نشین در داکا پایتخت بنگلادش کشته شدند.
شماری از شبکه های تلویزیونی اعلام کردند ده نفر از جمله دو خارجی در عملیات آزادسازی گروگان ها در داکا پایتخت بنگلادش آزاد شدند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد : پلیس بنگلادش برای آزادی 20 نفری که توسط افراد مسلح در رستورانی گروگان گرفته شده اند به این محل حمله کرد.   
میزان رحمن بویان ، معاون مدیر «گردان اقدام فوری»  گفت :« نیروهای کماندو به این رستوران حمله کردند ، درگیری های شدیدی رخ داد.»
پیش از این شبکه سی ان ان اعلام کرد :در جریان گروگانگیری در یک رستوران در منطقه دیپلمات نشین شهر داکا ، پایتخت بنگلادش 2 کشته و 40 نفر زخمی شده اند.
 گروه داعش مسئولیت گروگان گیری در بنگلادش را برعهده گرفت.   
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد: سفارت آمریکا در بنگلادش اعلام کرد : گمان می رود بین بیست تا شصت نفر در رستورانی در داکا به گروگان گرفته شده باشند.
به آمریکایی هایی که در این شهر ساکن هستند گفته شده است در جایی امن پناه بگیرند و از منطقه درگیری دوری جویند.
هر چند وزارت خارجه آمریکا گفته است همه آمریکایی های ساکن داکا سالم هستند ولی توصیه کرده است حتما در جایی آرام پناه بگیرند.
شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز اعلام کرد:  پلیس بنگلادش از ادامه درگیری های مسلحانه با افراد مسلح ناشناس خبر داده است.
پیشتر برخی شاهدان از شنیده شدن صدای شلیک صدها تیر خبر داده بودند که در منطقه دیپلمات نشین داکا ، پایتخت بنگلادش روی داده است.
 

ارسال دیدگاه شما