• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 20450 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۶/۲۰ - 12:36
مردم کرمانشاه سال 96 صدای سوت قطار را خواهند شنید
استاندار کرمانشاه :

مردم کرمانشاه سال 96 صدای سوت قطار را خواهند شنید

دکتر اسداله رازانی با تاکید بر اینکه وضعیت استان کرمانشاه در بیشتر شاخص ها از متوسط کشور بالاتر است، گفت: تقریبا در عمده شاخص ها مثلا راه روستایی، آبرسانی، مدرسه، بهداشت، گازرسانی و فاضلاب از متوسط کشور، وضع مان بهتر است اما به لحاظ اقتصادی به رغم اینکه سرمایه گذاری هایی در منطقه انجام شده است اما هنوز در یکسری از شاخص ها از متوسط کشور عقب هستیم

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری  دکتر اسداله رازانی گفت: این استان با نزدیک به500 میلیمتر باران در سال بیش از دو برابر متوسط کشور از نعمت بارش باران برخوردار است. در مرکز جمعیتی کشور قرار داریم یعنی به فاصله دو ساعت از مرکز استان ما حدود 10 میلیون نفر از جمعیت کشور قرار دارد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: حدود 370 کیلومتر با عراق مرز مشترک داریم که هم همسایه منطقه کردنشین عراق و هم همسایه منطقه عرب نشین این کشور هستیم.

این مدیر ارشد به لحاظ تاریخی به این استان پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که کرمانشاه به عنوان گذرگاه بوده هم برای دسترسی به بین النهرین و هم بعدها بعنوان مسیر عتبات عالیات قلمداد می شده است و قرار گرفتن این استان در طول جاده ابریشم به آن مشخصات خاصی داده، به طوریکه آثار تاریخی بسیار با ارزش و شکوه مندی در استان وجود دارد. مجموعه اینها ظرفیت خاص اقتصادی و اجتماعی به استان بخشیده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت استان کرمانشاه در بیشتر شاخص ها از متوسط کشور بالاتر است، بیان داشت: تقریبا در عمده شاخص ها مثلا راه روستایی، آبرسانی، مدرسه، بهداشت، گازرسانی و فاضلاب از متوسط کشور، وضع مان بهتر است اما به لحاظ اقتصادی به رغم اینکه سرمایه گذاری هایی در منطقه انجام شده است اما هنور در یکسری از شاخص ها از متوسط کشور عقب هستیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه متاسفانه از لحاظ بیکاری جزو استان های پر مشکل کشور است و از رده های آخر هیچ وقت بالاتر نیامده است. در سال 1394 با 17.6 درصد نرخ بیکاری  بعد از استان کهکیلویه و بویر احمد بدترین وضعیت را در کل کشور داشته ایم.

 رازانی با بیان اینکه بزرگترین پروژه عمرانی کشور در کرمانشاه در حال انجام است، گفت: در زمینه تامین آب و برای استفاده از آب رودخانه سیروان این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژهای کشور، برای انتقال 900 میلیون متر مکعب آب از سال 1390 در حال انجام است و از سال 93 روند رو به رشدی را داشته است.

 وی توضیح داد: این پروژه شامل تونلی به طول 9 کیلومتر و 400 کیلومتر کانال اصلی و کانال های متعددی است که تا سر مزارع آب منتقل شود. این پروژه در حدود 7 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و در حدود 14 برابر پروژه سالانه ما را به خودش اختصاص داده است.

 استاندار کرمانشاه، احداث راه آهن در این استان در دست اقدام است و در عین حال افزود: این پروژه از دولت قبل شروع شد و به طور مستقیم به سمت همدان و از آنجا به سمت سنندج و خط بعدی از ملایر به سمت کرمانشاه است و بر اساس قولی که رئیس جمهور دادند مردم کرمانشاه در اوایل سال 96 صدای سوت قطار را خواهند شنید.

 وی جهاد دانشگاهی استان را محور کار در زمینه شرکت های دانش بنیان معرفی کرد و اظهار داشت: یک ساختمان در حد 20 هزار متر بنا بعنوان پارک علم و فنآوری در دست احداث است و در حدود 50 درصد از کارش انجام شده.

 رازانی در خصوص همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اقداماتی که مخابرات در استان کردستان شروع کردند و حدود 6 هزار شغل در حوزه آی سی تی ایجاد می شود، استان کرمانشاه استان بعدی است که قرار است این کار در آن صورت بگیرد.

 

ارسال دیدگاه شما