• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
  • اِثَّلاثا ١٨ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Tuesday 22 Oct 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218359 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۸/۲۸ - 14:56
۱۱۸ هکتار به محدوده شهری الحاق می‌شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد

۱۱۸ هکتار به محدوده شهری الحاق می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به توافق‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و اداره کل راه و شهرسازی استان، گفت: بر اساس این توافق ۱۱۸ هکتار از اراضی واقع در شورین و حسن‌آباد به محدوده شهری الحاق می‌شود.

علی رضایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام شهرداری در کمک به تأمین مسکن به دولت سیزدهم، اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در زمینه تأمین مسکن مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه و تدبیر استاندار همدان با درخواست اداره کل راه و شهرسازی، توافق‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و اداره کل راه و شهرسازی استان به این منظور منعقد شد.

رضایی اضافه کرد: توافق‌نامه پیرامون الحاق و تفکیک چهار قطعه زمین جمعاً به مساحت ۱۱۸ هکتار از اراضی واقع در شورین و حسین‌آباد که در مالکیت شهرداری و با نوعیت زراعی و فاقد کاربری در حریم و جنب محدوده شهر واقع شده، منعقد شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس، ۱۱۸ هکتار از اراضی واقع در شورین و حسن‌آباد به محدوده شهری الحاق می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا شهرداری همدان لایحه‌ای با عنوان تقاضای تصویب قرارداد الحاق و تفکیک ۱۱۸ هکتار را به شورای اسلامی شهر همدان ارسال کرد که پس از طرح و بررسی در صحن شورای اسلامی همدان با لایحه فوق‌الذکر موافقت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: خوشبختانه هیئت تطبیق نیز در خصوص مصوبه مذکور، مغایرت قانونی و ابهامی اعلام نکرده و مجوز اجرای این مصوبه به شهرداری همدان داده شده است.

ارسال دیدگاه شما