• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218628 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - 16:09
پرداخت ۷۷۱ میلیارد تومان  برای هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در همدان
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد

پرداخت ۷۷۱ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت ۷۷۱ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان، گفت: پیشگیری چنان برای سازمان بیمه سلامت دارای اهمیت است که در سال جاری «معاونت پیشگیری و خدمات پایه سلامت» در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد.

به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید بر پرداخت مطالبات پزشکان و موسسات و مراکز درمانی استان همدان، اظهار کرد: با توجه به نقش اثرگذار تامین مالی منابع مورد نیاز در موسسات درمانی طرف قرارداد به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته است تا با پرداخت به روز مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه‌ها نسبت به تسویه مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان مبادرت کند.

 

نیاستی عنوان کرد: خوشبختانه پرداخت‌های بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی نسبت به سال‌های قبل بسیار به روزتر شده است؛ در حالی که در سال‌های قبل این پرداخت‌ها با تاخیرهای طولانی مدت انجام می‌شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون اداره کل بیمه سلامت استان با هزار و ۱۲ مرکز تشخیصی درمانی در سطح استان طرف قرارداد است، خاطرنشان کرد: مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی و داروخانه‌های دولتی تا پایان شهریور سال جاری پرداخت شده است، افزود: مطالبات بیمارستانهای خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان آبان ماه سال جاری پرداخت شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه مطالبات درمانگاه‌ها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان آبان ماه پرداخت شد، تاکید کرد: مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شده و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان دی ماه تسویه شده است.

 

نیاستی با اشاره به اینکه تمامی مطالبات سال ۱۴۰۱ مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از هزار میلیارد تومان پرداخت و تسویه شده است، گفت: خسارت متفرقه بیمه‌شدگان به صورت هفتگی پرداخت می‌شود و تا تاریخ ۲۶ بهمن ماه سال جاری پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۷۱ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به مراکز و موسسات درمانی استان توسط بیمه سلامت همدان پرداخت شده است.

 

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان، مراکز و موسسات مذکور دغدغه کم‌تری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شود و روز به روز شاهد افزایش سطح کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت به مردم باشیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از بیماری به منظور مدیریت هزینه‌های درمانی کشور، بیان کرد: در حال حاضر پیشگیری یکی از موضوعات بااهمیت بیمه سلامت محسوب می‌شود و بیمه سلامت خود را در تشخیص‌های زودهنگام بیماری‌ها سهیم می‌داند و تلاش می‌کند با جریان‌سازی اطلاعات سلامت در کشور بتواند در امر پیشگیری تاثیرگذار باشد.

 

نیاستی تصریح کرد: پیشگیری چنان برای سازمان بیمه سلامت دارای اهمیت است که در سال جاری «معاونت پیشگیری و خدمات پایه سلامت» در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد که این نویدبخش رویداد و نگرش جدید در نظام بیمه‌ای کشور در حوزه بیمه سلامت است.

 

وی ادامه داد: در همین راستا همه مردم و بیمه‌شدگان را به خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی به منظور پیشگیری از بیمار شدن دعوت می‌کنیم.

 

هم اکنون جمعیتی بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار نفر (حدود ۶۰ درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان هستند که  از این تعداد بیش از ۸۵۰ هزار نفر در استان همدان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما