• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218632 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۲/۲ - 20:26
ترک فعل شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده، از مراجع قضایی پیگیری می‌شود
آخرین هشدار رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان به شهرداری

ترک فعل شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده، از مراجع قضایی پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری در نوسازی تاکسی‌ها، گفت: در این خصوص این آخرین هشدار شورای شهر به شهرداری است و ترک فعل شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل ترافیک شورا، اظهار کرد: مدیریت شهری برای اداره شهر و کسب رضایت مردم خیلی نیازی به اقدامات پر ظاهر و کم باطن ندارد و همین که به تعهدات خود عمل کند، کافی است و مردم انتظار عمل به تعهدات را از ما دارند.

 

حیدری با انتقاد از تاخیر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر همدان، بیان کرد: در بودجه سال جاری شهرداری حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی لحاظ شده است و تاکید ما بر پرداخت حداقل ۱۱ میلیارد تومان آن بود اما نه تنها پرداخت نشد بلکه تاکسی‌داران نیز بلاتکلیف مانده‌اند.

 

وی اضافه کرد: طبق برنامه قرار بود تا پایان سال جاری حداقل خودروهای پیکان نوسازی شوند و با این وضعیت بعید به نظر می‌رسد این موضوع محقق شود؛ بر این اساس شهرداری چنانچه در عمل به تعهد خود اقدامی نکند این ترک فعل را به صورت موضوع قضایی پیگیری خواهیم کرد و گام بعدی طرح سوال خواهد بود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی چندین بار به روش‌های مختلف مانند نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا، جلسات کمیسیون فنی عمرانی و حتی جلسات خصوصی بیان کرده‌ایم اما متاسفانه اقدام درخوری از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری در موضوعاتی که نتایجی به همراه نداشته یا نامشخص است بودجه هزینه کرده است، عنوان کرد: توجه به حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، گردشگری و فنی چنانچه زیرساخت‌های آن آماده نباشد نتایجی به دنبال نخواهد داشت.

 

حیدری با بیان اینکه موضوع نوسازی تاکسی که با آبروی شهر و حوزه گردشگری هم مرتبط است مغفول مانده  است، گفت: بنابراین با توجه به افزایش قیمت خودرو و تمایل شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی، اتخاذ تدابیر فوری و تامین بودجه مورد نظر برای حل این مشکل ضروری است.

 

وی در این خصوص هشدار داد: اگر شهرداری نتواند به تعهد خود عمل کند، این به معنی از بین بردن تعهد و ترک فعل محسوب می‌شود و مدیر ارشد شهری باید پاسخگو باشد.

ارسال دیدگاه شما