• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218629 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۲/۲ - 10:28
اول سلامتی یا اول زیبایی؟!

اول سلامتی یا اول زیبایی؟!

زیبایی مقدم است یا سلامتی؟! این سوال را باید خانم‌ها حتماً از خودشان سوال کنند. من به عنوان کسی که روزانه با خانم‌هایی مواجه است که زیبایی برای‌شان ارزش فراوانی دارد.

به قلم: ژیزت خچاطوریان؛ مدرس آرایشگری

 

زیبایی مقدم است یا سلامتی؟! این سوال را باید خانم‌ها حتماً از خودشان سوال کنند. من به عنوان کسی که روزانه با خانم‌هایی مواجه است که زیبایی برای‌شان ارزش فراوانی دارد می‌گویم که اغلب خانم‌ها سلامتی برای‌شان مقدم است؛ اما در این میان برخی هم هستند که زیبایی را به هر قیمتی طلب می‌کنند و می‌خواهند.

 

حالا آیا زیبایی باید آفت جان انسان بشود؟ برخی معتقدند شرایط جامعه به گونه‌ای است که برخی از خانم‌ها دنبال زیبایی می‌روند! اما این کار آیا غلط است؟

 

چند وقت پیش جایی از یک پزشک انسان‌شناس به نام دکتر مزدک دانشور می‌خواندم که «آیا آدم‌های چاق را به‌خاطر چاقی باید تخطئه کرد؟ آیا می‌توان به آن‌ها گفت شما زیاد می‌خورید و کم‌تحرکید؟ کافی است در شهر علل بنیادی چاقی را بررسی کنیم تا ببینیم عوامل چاقی چه چیزهایی است. در سوپرمارکت‌ها مقدار زیادی مواد غذایی با قند بالا، تنقلات، مواد چرب و شور و… وجود دارد. علاوه بر این از خودمان بپرسیم که آیا چه تعداد فست‌فود در اطراف ما هست؟ و در کنار آن چه تعداد میوه و سبزی مفید با قیمت مناسب می‌توان خرید؟

 

 

 

همینطور باید بپرسیم که آیا اکثر افراد جامعه چگونه کار می‌کنند؟ آیا این افراد برای تامین اجاره خانه و سایر خرج‌ها – خصوصا با کالایی‌تر شدن زندگی‌ها – که هر روز بیشتر می‌شوند، نباید بیشتر کار کنند؟ آیا با این حجم از کار زمانی برای تفریح، پیاده‌روی و خوردن غذای سالم باقی می‌ماند؟

 

اگر افراد جامعه وقت اضافی نیز داشته باشند، آیا تفریح آن‌ها چیست؟ بزرگترین تفریح خانواده ایرانی خوردن و رفتن به رستوران است. علاوه بر این چه تفریح انرژی‌بَر دیگری در جامعه به صورت آزاد و نه زیرزمینی وجود دارد؟

 

قفسه‌های داروخانه‌ها پر از انواع شامپوها، فرم‌دهنده‌ها، کرِم‌های جوان‌کننده و… هستند و میران دسترسی به آن زیاد است؛ قرص‌ها و یا دستگاه‌های این داروخانه‌ها که وعده جوان‌شدن و زیبا شدن، احساس سرزندگی و از بین بردن چربی‌های اضافی را می‌دهند به راحتی فروخته می‌شوند.» اما آیا ما باید برای اینکه به خواسته‌های‌مان برسیم خواسته‌هایی که بر مدار زیباتر شدن ما حرکت می‌کند باید هر کاری انجام بدهیم؟!

 

آرایشگران باید در نظر داشته باشند که اگر کار آرایش و پیرایش انجام می‌دهند سلامت افراد را در نظر بگیرند و سلامتی برای آن‌ها مقدم باشد.

 

ما می‌دانیم که در جامعه فعلی هستند افرادی که حتی بدون داشتن تخصص؛ به نام پزشک با جان آدم‌ها معامله می‌کنند و حاضرند به هر قیمتی سلامتی افراد را به خطر بیاندازند، و این کار صحیح نیست.

ارسال دیدگاه شما