• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
  • اِثَّلاثا ١٨ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Tuesday 22 Oct 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 228672 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۳/۳/۲۳ - 12:37
آرتروز درمان قطعی ندارد
عضو انجمن ارتوپدی ایران اعلام کرد

آرتروز درمان قطعی ندارد

عضو انجمن ارتوپدی ایران با بیان اینکه آرتروز درمان قطعی ندارد، گفت: همه روش‌های درمانی برای کنترل بیماری آرتروز کاربرد دارد و مردم فریب فضای مجازی در مورد درمان قطعی این بیماری را نخورند.

به گزارش آفتاب صبح، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجتبی باروت‌کوه، عضو انجمن ارتوپدی ایران در حاشیه گشایش کنگره ارتوپدی در دانشکده پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آرتروز شایع‌ترین بیماری مفصلی و عضلانی است؛ این بیماری درمان قطعی ندارد اما با سبک زندگی سالم ، تزریق دارو و جراحی مفصل قابل پیشگیری است.

باروت‌کوه با اشاره به اینکه شکستگی، تخریب غضروف، عفونت و ابتلا به روماتولوژی بروز آرتروز را تشدید می‌کند، اظهار کرد: در زنان ایرانی آرتروز شایع‌تر است.

وی تصریح کرد: آرتروز زانو یکی از معضلات جامعه است که بیشتر در پی ماشینی شدن زندگی و کم تحرکی ناشی از آن در افراد بروز می‌کند؛ این بیماری مفصلی باعث تحلیل رفتن بالشتک موجود بین استخوان‌ها (غضروف) می‌شود؛ این بیماری می‌تواند هر مفصلی را در بدن گرفتار کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که درصدی از افراد جامعه ما با آن مواجه هستند، بیماری روماتیسم است. این بیماری میکروبی با بروز تب و درد مفصلی آغاز می‌شود؛ این بیماری علاوه بر اینکه ستون فقرات را دچار مشکل می‌کند، اعضای دیگر بدن مانند قلب، مفصل‌ها، پوست و اعصاب را نیز درگیر می‌سازد.

علیرضا منافی، مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: ایران از لحاظ دانش پزشکی ارتوپدی در دنیا منحصر به فرد است؛ سلول‌های بنیادی، تزریق داروهای مختلف برای درمان آرتروز استفاده می‌شود و حتی بیماران زیادی از خارج برای درمان به کشورمان می‌آیند.

وی تصریح کرد: اما مهم‌ترین چالش ما کمبود تجهیزات مصرفی ارتوپدی است؛ به طوری که برای تعویض مفاصل نیاز به واردات داریم و در حال حاضر کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه شما